گروه اقتصاد: نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور اعلام کرد: سرانجام بندی به مصوبه حداقل دستمزد کارگران اضافه شد و طبق آن، اگر در پایان 6 ماهه اول امسال، نرخ تورم همان نرخ تورم پیش‌بینی شده بانک مرکزی نشود، شورای عالی کار موظف است دوباره جلسه‌ای را برای تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران برگزار و نرخ جدیدی را در این مورد اعلام کند. به گزارش ایسنا، بعد از آن‌که مصوبه شورای عالی کار در مورد میزان افزایش حداقل مزد کارگران تغییر کرد و حداقل مزد کارگران از 274 هزار و 500 تومان به 263 هزار و 520 تومان کاهش یافت، اعتراض‌های نمایندگان و مقامات کارگری شروع شد و این اعتراض‌ها هرچند در کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از طریق مذاکره و بحث با مسوولان و مقامات دولتی پیگیری می‌شد؛ اما نمایندگان کارگری استان تهران (کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران) این موضوع را از دیوان عدالت اداری پیگیری کردند.
کد خبر: ۲۵۳۶۷۴

داوود قادری، عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار تهران گفت: شکایت و تقاضای ما در این مورد، ابطال و توقف مصوبه دوم شورای عالی کار درخصوص میزان افزایش حداقل مزد کارگران بود که سرانجام بعد از چند روزی، دیوان عدالت اداری، حکم خود را در این باره صادر کرد.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری در این حکم خود، توقف مصوبه دوم شورای عالی کار را در کل رد کرد و ابطال این مصوبه را نیز منوط به ارسال استنادات اداره کل کار دانسته است.

اما اولیاء علی بیگی، نایب رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در این خصوص گفت: سرانجام بندی به مصوبه حداقل مزد کارگران اضافه شد که اگر در پایان 6 ماهه اول امسال، نرخ تورم از نرخ پیش‌بینی شده بانک مرکزی بیشتر باشد، شورای عالی کار موظف است دوباره جلسه‌ای را برگزار کند و براساس نرخ تورم جدید دوباره نرخ افزایش مزد کارگران را اعلام کند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، آن وقت کارگران از مزد 6 ماهه اول امسال خود طلب‌هایی خواهند داشت، اظهار کرد: به این موضوع اشاره‌ای نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها