گروه سیاسی: رئیس‌جمهور در تشریح ویژگی‌های دولت آزاده گفت: دولت نباید وامدار یک گروه، دسته، حزب یا جناح بوده و فقط باید به مردم بدهکار باشد. به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد که در دومین دور از سفرهای استانی به همراه هیات دولت به استان فارس سفر کرده است، طی سخنانی در ورزشگاه حافظیه شیراز گفت: من در جلسات قبل درباره برخی ویژگی‌های دولت اسلامی سخن گفتم و امروز می‌خواهم به ویژگی دیگر آن یعنی آزادگی اشاره کنم.
کد خبر: ۲۴۹۷۳۸

وی از عدالت‌گستری، انتشار مهر و محبت، دفاع از مظلومان و مبارزه با ستمگران، ترویج اخلاق حسنه، الگوگیری از پیامبر اسلام(ص)، حفاظت از منابع مادی و معنوی و انسانی مردم، توجه به محرومان و حفظ عزت ملی، تلاش برای رسیدن به جامعه الگو، تلاش برای حفظ امانت مردم و پاک‌دستی را به عنوان ویژگی‌هایی نام برد که پیش از این برای دولت اسلامی قائل شده است.

وی افزود: قدرت و اختیار دولت اسلامی، امانت توده‌های میلیونی یک ملت است و حفظ این امانت به این است که در همان جهتی که تعیین شده، مورد استفاده قرار گیرد و کسی بر دیگری ترجیح داده نشود.

رئیس‌جمهور با اشاره به این که همه اقشار جامعه باید در حرفه خود امانتدار باشند، گفت: انجام این وظایف همچون حفظ امانت الهی است که به دولت سپرده شده است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که دولت نباید وامدار هیچ صاحب منصب و مدعی و طلبکاری باشد، گفت: دولت اسلامی باید فقط و فقط به توده مردم، ملت و آرمان‌های ملت، ارزش‌های الهی ملت، خط ولایت و امامت متعهد باشد.

وی اضافه کرد: اگر دولتی به جای آزادگی و آزاده بودن، وامدار گروه، مدعی، صاحب منصب و قدرت، باند و حزبی باشد، مسلما قادر نخواهد بود به مسوولیت‌های خود و حفظ امانت الهی مردم به‌خوبی عمل کند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در ورزشگاه حافظیه با اشاره به پایمال شدن همه ارزش‌ها، آزادگی‌ها و حقوق ملت‌ها در نظام‌های دموکراسی لیبرال گفت: در این دموکراسی، مردم کاره‌ای نیستند، چند حزب با حداکثر 2 یا 3000 عضو رقابت می‌کنند و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که همواره قدرت حاکم در چرخه آنها ثابت بماند، بقیه مردم فقط باید تماشا کنند و در زاویه بسته‌ای که آن احزاب تعریف می‌کنند، انتخاب کنند.

وی افزود: به همین دلیل در کشورهای اروپایی و غیراروپایی، مردم در اداره حکومت، نقش اصیل و واقعی ندارند و مجبورند به آن یا این حزب رای دهند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وقتی در جمع مردم این جوامع حاضر می‌شویم، مردم حرف‌های دیگری می‌زنند؛ مثلا از رژیم صهیونیستی متنفر و مخالف آن هستند؛ اما دولت‌های آنها دربست در خدمت رژیم صهیونیستی هستند و این به خاطر آن است که مردم در دموکراسی لیبرال و حزب‌های ثابت از صحنه خارج می‌شوند و اراده مردم اثری ندارد.

وی درخصوص دیگر دلیل پایمال شدن ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی در دموکراسی لیبرال گفت: افراد و احزاب برای این که رای بیاورند، بر تمایلات گروه‌ها و اقشار سوار می‌شوند تا جایی که می‌بینید رئیس‌جمهور یک کشور بزرگ برای این که رای بیاورد، تن به درخواست‌های سخیف یک گروه اندک صهیونیست و بداخلاق و آدمکش می‌دهد.

احمدی‌نژاد با بیان این که در دموکراسی لیبرال، اول مردم له می‌شوند و بعد ارزش‌های انسانی از بین می‌رود، اظهار کرد: دولت اسلامی باید از یک طرف متعهد به توده‌های مردم، در خدمت مردم، غمخوار و مجری مطالبات حق مردم و تجلی اراده مردم باشد و از سوی دیگر با گردن فرازی، پیگیر ارزش‌های انسانی و آرمان‌های الهی ملت خود باشد.احمدی‌نژاد تصریح کرد: دولت اسلامی باید در برابر دشمنان، بدخواهان، زورگویان و مستکبران با قدرت بایستد، توی دهن آنها بزند، آنها را سرجا بنشاند و در برابر مردم خود متواضع و دستبوس ملت باشد. این ویژگی دولت اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که دولت اسلامی نباید به جریان‌های قدرت وامدار باشد، گفت: اولین تعهد به گروه‌های قدرت به منزله پایمال شدن آرمان‌های ملت است و به همین دلیل است که در نظام جمهوری اسلامی، پایه حکومت مردمند و همه جامعه در یک اتصال الهی به خط ولایت و امامت به طور پیوسته به سوی بالندگی و کمال است.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از بزرگ‌ترین جنایات صهیونیست‌ها این است که با نفوذ در دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی، آنها را وامدار خود کرده‌اند و بر آنان حکمرانی می‌کنند.

احمدی‌نژاد افزود: اگر دولت آمریکا و دولت‌های اروپایی آزاده و متکی بر توده‌های مردمی خود بودند، امروز این گونه در برابر جنایات صهیونیست‌های آدمکش هورا نمی‌کشیدند و برای آنان کف نمی‌زدند.

وی مشکلات امروز جهان را از ناحیه چند دولت زورگو دانست و گفت: وقتی وضعیت این دولت‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که آزادگی ندارند و خود را متعهد به فرمانبرداری از سرمایه‌داران، سازندگان تسلیحات، جنگ‌طلبان یا متعهد به احزاب گوناگون مالی، تسلیحاتی یا تجاری کرده‌اند و به همین دلیل از ظالم دفاع و حقوق ملت‌ها را ضایع می‌کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بویژه حمله به غزه اظهار کرد: صهیونیست‌ها به مردم غزه حمله می‌کنند، زنان و کودکان را می‌کشند و وقتی مردم غزه برای دفاع از خود حرکتی می‌کنند، از ناحیه صهیونیست‌ها و حامیانشان تروریست خوانده می‌شوند.

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به وقایع اجلاس ژنو، با برشمردن 2 طراحی برای ایجاد مانع در سخنرانی خود در این اجلاس گفت: افرادی را باعلامت مشخص وارد سالن کردند تا مانع سخنرانی شوند و اگر نشد، سالن را ترک کنند و بگویند ایران منزوی است و اکثریت با صهیونیست‌ها هستند.

وی مدعیان آزادی بیان و حقوق بشر را به‌واسطه حرکتشان در اجلاس ژنو مورد نکوهش قرار داد و با اشاره به این که آنان دیگران را نیز به بیرون رفتن از سالن ترغیب می‌کردند، گفت: در نهایت 25 نفر در برابر 2500 نفر جلسه را ترک کردند.

رئیس‌جمهور خطاب به آنان گفت: تحمل ندارید چند دقیقه کسی جنایات خودتان را گزارش دهد. ما فقط جنایات صهیونیست‌ها و طرفدارانشان را گفتیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها