گروه سیاسی: رئیس جمهور، دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مهم ترین و بالاترین صحنه حضور و تصمیم‌گیری و اعمال اراده مردم ایران دانست و تاکید کرد: هر تصمیمی که ملت ایران در انتخابات گرفت، باید برای همه افراد، گروه‌ها و احزاب محترم باشد. به گزارش خبرنگار جام‌جم در اصفهان، محمود احمدی‌نژاد در دومین دور سفرهای استانی خود در اجتماع چند ده هزار نفری مردم اصفهان در میدان امام با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم گفت: ملت ایران در این انتخابات به دنبال تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب است تا راه آینده، برنامه و مسیر حرکت خود را به سوی پیشرفت انتخاب کند.
کد خبر: ۲۴۴۶۷۷

وی ادامه داد: انتخابات برای مردم ایران، صحنه هنرنمایی و تصمیم‌گیری یک کشور برای سرنوشت خود است و باید همه توانمندی ما در این انتخابات،اقتدار و حضور سلایق و دیدگاه‌های مختلف در صحنه انتخابات باشد.

وی تصریح کرد: از همه نخبگان و افرادی که برنامه، نظر و توانمندی را برای اداره کشور در خود می‌بینند دعوت می‌کنم به صحنه بیایند، چرا که انتخابات برای یک فرد خاص یا گروه و حزب خاص نیست و باید همه تلاش کنیم بالاترین و پرشورترین انتخابات در کشورمان برگزار شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر حضور تمامی آحاد جامعه در انتخابات گفت: هیچکس حق ندارد مانع از اظهارنظر و ارائه نظرات دیگران شود، چرا که انتخابات متعلق به تمامی اقشار جامعه است.

وی افزود: از نگاه دولت مهم ترین مساله در انتخابات، تبلور اراده ملی و سپس آزادی حضور افرادی است که توانمندی‌های لازم اداره کشور را می‌توانند داشته باشند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که دولت تا آخرین لحظه تمامی وقت خود را برای خدمت به مردم صرف می‌کند، گفت: ما تا روزی که در دولت حضور داریم و ملت حضور ما را صلاح می‌داند و در خدمت مردم هستیم، باید از همه ثانیه‌ها و لحظات برای خدمت به ملت استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: هیچ کس در دولت حق ندارد حتی یک ثانیه یا یک ریال از بیت‌المال را صرف اثرگذاری در انتخابات یا معرفی یک شخص برای پیروزی در انتخابات کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به مسوولیت‌های دولت در عرصه‌های مختلف بر صیانت از منابع ملی و توزیع عادلانه آن تاکید کرد و افزود: این منابع متعلق به همه مردم و تمام نسل‌هاست.

وی استفاده درست از این منابع را وظیفه دولت اسلامی و آحاد مردم دانست و تصریح کرد: کسی حق ندارد این منابع را تلف کند.

رئیس جمهور در ادامه اظهار کرد: اسراف در استفاده منابع عمومی علاوه بر آن‌که گناه است و باید مذمت شود، موجب بدهکاری به ملت می‌شود و کسانی که از منابع عمومی به طور اسرافی استفاده می‌کنند بواقع به مردم بدهکار هستند.

وی با قدردانی از تدبیر رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال 88 به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف اظهار کرد: صیانت از منابع عمومی، نیازمند تغییر در الگوی مصرف و ارائه برنامه جامع در این زمینه است.

وی افزود: دولت در چند بخش، مهمترین مصارف کشور و منابع را  که امروز دستخوش اسراف و بهره‌برداری نامناسب است  طبقه‌بندی و برای اصلاح الگوی مصرف در آنها برنامه مناسبی تهیه کرده است.

وی ادامه داد: هزینه‌های دولت در 3 بخش صرف می‌شود که بخشی از آن برای حقوق و مزایای کارکنان دولت و بخشی از آن برای ارائه خدمات گوناگون دولتی است.

وی هزینه‌های مصرفی دولت را در سومین بخش از محل هزینه منابع عمومی عنوان کرد و متذکر شد: دولت نهم مصمم است هزینه‌های خود را به حداقل ممکن کاهش دهد و در این زمینه برنامه‌هایی نیز در حال اجراست.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود به ذکر نمونه‌های برنامه دولت برای کاهش هزینه‌های مصرفی دولت پرداخت و اظهار کرد: قبل از دولت نهم دستگاه‌های دولتی روزانه 950 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کردند، ولی با برنامه‌ریزی و مدیریت دولت میزان مصرف بنزین از سوی دستگاه‌های دولتی به حدود روزانه 450 هزار لیتر کاهش یافته است. وی گفت: البته هنوز مصرف برق و گاز و هزینه سفرها و کاغذ‌ بازی‌ها فراوان است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه‌ریزی اصولی در این زمینه‌ها، هزینه‌ها را کاهش داد و آن را در خدمت عمران و پیشرفت کشور صرف کرد.

احمدی‌نژاد همچنین به برخی محل‌های اتلاف منابع عمومی در کشورمان اشاره کرد و یکی از این عرصه‌ها را نان دانست و گفت: در حال حاضر بیش از 30 درصد هزینه‌های دولت به صورت یارانه پرداخت می‌شود اما در اختیار ملت قرار نمی‌گیرد.

وی گفت: اکنون 4 هزار میلیارد تومان از حقوق مردم بابت یارانه نان پرداخت می‌شود که اگر فرض کنیم دولت باید از جمع 70 میلیون جمعیت کل کشور به 50 میلیون نفر یارانه دهد و 4 هزار میلیارد تومان را بین آنها تقسیم کند، به هر نفر 80 هزار تومان می‌‌رسد.

رئیس جمهور گفت: مقایسه مصرف گندم در کشور ما با سایر کشورها عدد بالایی را نشان می‌دهد و بیش از 11 میلیون تن سالانه در کشور ما گندم مصرف می‌شود یعنی به ازای یک خانواده 5 نفره 750 کیلو گرم می‌شود که این رقم در دنیا زیر 80 کیلوگرم است.

احمدی‌نژاد افزود: میزان مصرف گندم در کشور ما نشان می‌دهد که در این عرصه نیز 30 درصد اتلاف منابع داریم و بواقع پولی که باید در خدمت بهداشت، آموزش، رفاه و عمران کشور باشد از این طریق تلف می‌شود.

وی به اتلاف منابع آب در کشور اشاره کرد و گفت: از مجموع منابع آب کشور 92 درصد صرف امور کشاورزی و 2 درصد صرف صنعت و به طور متوسط 6 درصد صرف شرب و شستشوهای خانگی می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در زمینه مصارف خانگی حداقل 30 درصد اتلاف منابع در حوزه آبی صورت می‌گیرد و دچار کمبود منابع هستیم که باید با برنامه‌ریزی دقیق این روند را اصلاح کنیم.

وی بر لزوم مدیریت مصرف انرژی نیز تاکید و اظهار کرد: امروز اگر مصرف گاز را تبدیل به معادل بشکه نفت کنیم، روزانه 4 میلیون بشکه نفت خواهد شد که این رقم چند برابر مصرف متوسط نفت در دنیاست.

وی ادامه داد: برخی انتظار دارند دولت به تنهایی مسوولیت عظیم مدیریت منابع را عهده‌دار شود، ولی 30 سال است که دولت‌ها پیاپی تلاش کرده‌اند مصرف آب، نان و انرژی را مدیریت کرده و از اسراف منابع جلوگیری کنند، اما موفق نشدند.

رئیس جمهور با تاکید بر این‌که مردم باید به طور مستقیم در مدیریت منابع کشور مشارکت فعال و موثر داشته باشند، گفت: تا تک تک افراد ملت وارد این عرصه نشوند، همواره شاهد اتلاف و اسراف منابع خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت: دولت با مطالعه دقیق و علمی، استفاده از تجربه دیگر کشورها و بررسی قوانین موجود و سوابق، طرح بزرگ هدفمند کردن یارانه‌ها را تهیه و در قالب لایحه به مجلس ارائه کرد که در این طرح، پیش‌بینی شده است 70 درصد مردم که فقط 35 درصد یارانه‌ها را استفاده می‌کنند از 60 درصد یارانه‌ها استفاده کنند تا زندگی آنها بچرخد و سطح معیشت آنها ارتقا یابد.

احمدی‌نژاد افزود: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دقیق‌ترین و مهمترین طرح در بخش اقتصاد و مدیریت منابع تا امروز است که از سوی دولت تهیه شده است.وی مدیریت درست و هوشمندانه و آگاهانه منابع را ویژگی‌ برجسته و منحصر به فرد مردم اصفهان عنوان کرد و افزود: چنانچه فرهنگ امروز اصفهانی‌ها در مدیریت منابع عمومی همگانی شود، مطمئنا فرهنگ مبارزه با اسراف و اتلاف منابع و مدیریت ذخایر موجود در کشور در سطح جامعه رایج خواهد شد.

رئیس جمهور از نمایندگان خواست بسرعت لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را نهایی کرده و در اختیار مردم قرار دهند.

اشاره به پیام نوروزی اوباما

رئیس‌جمهور با اشاره به پیام نوروزی اوباما، رئیس‌جمهور جدید آمریکا که در نوروز خطاب به ملت ایران صادر شد گفت: اوباما در بخشی از پیام خود اعلام کرد که ایران باید با جهان تعامل سازنده داشته باشد و به جایگاه اصلی خود در دنیا برسد اما این جایگاه از مسیر کار نظامی و بمب اتمی به دست نمی‌آید، اما من به ایشان می‌گویم که شما حرف از زبان ما می‌گویید و ملت ایران 30 سال است که به تمام دنیا و زورگویان آن اعلام کرده است که چرا انبارهای سلاح هسته‌ای تشکیل می‌دهید و برای حفظ آن تلاش می‌کنید؟ چرا برای تامین منافع خود به کشورهای مختلف لشکرکشی می‌کنید؟

وی افزود: دولت‌های گذشته شما تلاش کردند با تهدید، لشکرکشی، جنگ و تحریم اقتصادی ‌اجازه رسیدن فریاد حق‌طلب ملت ایران را به گوش ملت‌های جهان ندهند، اما شما باید ادبیات خود و راه و روش و منش خود را عوض کنید.

رئیس‌جمهور با طرح این سوال که در کجای تاریخ، ملت ایران به کشوری لشکرکشی کرده است، گفت: این دولت آمریکا بوده است که برای حفظ منافع خود به خاورمیانه لشکرکشی کرده و بنابراین شما باید راه و روش خود را عوض کنید. رئیس‌جمهور به ویژگی ملت ایران در دوستی و روابط صمیمانه و همراه با عدالت و احترام متقابل با دیگر ملت‌ها اشاره و اظهار کرد: ملت ایران اگر دستی از روی صداقت به سویش دراز شود از آن استقبال می‌کند، اما اگر دستی ظاهرش صداقت باشد و در باطن خود بی‌صداقتی را بخواهد، ملت ایران همان پاسخی را که به جورج بوش داد، به آنها نیز خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها