سالمند و سلا‌متی

کد خبر: ۲۳۴۱۴۴

دارچین: در بهبود کلسترول، تری‌گلیسیرید و گلوکز خون موثر است. طی مطالعاتی که محققان در سال 2003 بر روی 60 زن و مرد که به مدت 40 روز، روزانه یک تا 6 گرم دارچین مصرف می‌کردند مشخص شد، پس از این دوران میزان کلسترول این افراد حدود 26 درصد کاهش یافت. البته این تاثیر در افرادی که یک گرم و یا 6 گرم دارچین مصرف می‌کردند یکسان بود.

هل، تقویت‌کننده قلب

هل گیاه خوشبویی که ما ایرانی‌ها در چای و شیرینی‌پزی از آن استفاده می‌کنیم خواص دارویی زیادی دارد.این گیاه تقویت کننده قلب است و بادشکن بوده و گاز معده و روده را خارج می‌سازد. این ادویه تقویت‌کننده بدن و مدر است و در عین حال مقوی سیستم هضم است و مزه‌مزه کردن دم کرده هل زخم‌های دهان را برطرف می‌کند.قدما حتی برای تسکین گوش درد، گرد هل را در گوش می‌ریختند و برای برطرف کردن دل بهم‌خوردگی و تهوع، ‌از دم کرده هل استفاده می‌کردند.این ادویه تب را پایین می‌آورد، معالج سرماخوردگی است و برای تسکین درد رماتیسم مفید است.

ضد سرطان‌ها

ادویه‌های زیر توسط انجمن ملی سرطان به عنوان مواد ضد سرطان معرفی شده است: پونه، آویشن، رُزماری یا اَکلیل کوهی، رازیانه، زردچوبه، زیره سیاه، بادیون، گشنیز، زیره سبز و ترخون. با اندازه‌گیری میزان آنتی اکسیدان‌ها مشخص شد، مواد آنتی اکسیدانی موجود در پونه حتی از ویتامین ( Eیک آنتی‌اکسیدان قوی) هم برای سلامتی بدن مفیدتر است.

بعضی از انواع مشابه این ادویه‌جات مثل زیره سبز، رازیانه، ترخون و زیره سیاه حاوی موادی به نام تِرپن هستند که مانع از رشد تومورها شده و مقدار کلسترول خون را کاهش می‌دهند. بویژه ترخون خاصیت ضد سرطانی خوبی دارد.

5 حرکت ورزشی برای پیشگیری از کمر درد

اگر در طول ورزش احساس درد کمر با انتشار به پا یا افزایش درد قبلی پدید آمد، فعالیت را قطع کنید. قبل از تمرین خود را گرم کنید.

حرکت اول: به پشت روی زمین بخوابید و درحالی که یک پای خود را خم کرده‌اید و کف آن روی زمین است با استفاده از یک کمربند یا پارچه پای دیگر خود را صاف بلند کنید و مستقیم بالا بیاورید و بتدریج کمربند را بکشید تا احساس فشار قابل توجهی در عضلات پای خود بکنید. همین وضعیت را برای 30ثانیه حفظ کنید و سپس آن را آزاد نمایید. همین کار را برای سمت مقابل هم تکرار کنید.

حرکت دوم:‌ درحالی که پشت یک صندلی قرار گرفته‌اید یک زانوی خود را به جلو و در مقابل خود خم کرده و زانوی دیگر را روی زمین بگذارید به نحوی که هنگام حرکت دادن بدن بتوانید از صندلی کمک بگیرید. حالا به آرامی وزن خود را به جلو متمایل کنید، کمر خود را صاف نگه دارید، عضلات شکم را به سمت بالا بکشید و همزمان باسن چپ خود را به پایین فشار دهید. برای مدت 30 ثانیه در این حالت بمانید و آنگاهریلکس شده و به حالت اولیه بازگردید و سپس همین حرکت را با سمت مقابل تکرار کنید.

حرکت سوم: به پشت بخوابید، هر دو زانو را به سمت سینه بیاورید تا احساس کنید که کشش ملایمی در عضلات ناحیه پایین کمر احساس می‌کنید.

همین حالت را برای 30 ثانیه حفظ کنید،ریلکس شوید، سپس مجددا همین حرکت را تکرار نمایید. این حرکت را 2 بار در روز و ترجیحا در هر بار 10 مرتبه تکرار کنید. وقتی احساس کردید کمر شما انعطاف‌پذیری لازم را به دست آورد می‌توانید چند بار در روز ادامه دهید.

حرکت چهارم: این یک حرکت کششی است. روی زمین بنشینید، یک پا خمیده و پای دیگر کاملا کشیده، دست‌ها را با هم به حالت کاملا کشیده درآورید تا حدی که احساس کشش در عضلات ناحیه پشت و ران نمایید، اما درد حس نکنید. کمر خود را به جلو خم نکنید و پشت خود را صاف نگه دارید، 30 ثانیه در این حالت بمانید و آنگاهریلکس شده، همین حرکت را با پای مقابل انجام دهید.

حرکت پنجم:‌ به پشت بخوابید، زانوها را خم کنید، کف پاها را به صورت صاف روی زمین بگذارید، کاملاریلکس شوید، عضلات شکم را سفت کنید، همزمان عضلات ناحیه کمر را نیز منقبض کنید تا ستون فقرات کمر شما به زمین برسد 5 تا 10 ثانیه صبر کنید، سپس به حالتریلکس درآیید. این حرکت را 3 تا 4 بار در روز و هر بار تا 10 مرتبه تکرار کنید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها