رییس سازمان تربیت بدنی خبر داد:

ساخت ورزشگاه مدرن در فارس

معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی از ساخت ورزشگاه مدرن در فارس خبر داد و گفت: این زیباترین استادیومی خواهد بود که در آسیا ساخته شده و فاز اول آن در سال آینده افتتاح خواهد شد. بخشی از این ورزشگاه سرپوشیده است و ما اگر با محدودیت مالی مواجه نبودیم، این ورزشگاه تا به حال تکمیل شده بود.
کد خبر: ۲۳۳۶۶۳

به گزارش ایسنا ، محمد علی‌آبادی در مراسم معرفی سایپا به عنوان اسپانسر فدراسیون فوتبال و تیم‌های ملی گفت: برنامه‌ای را برای ورزش کشور آماده کرده‌ایم که ورزش کشور حرکت کند نداشته باشد و هر قدمی که برمی‌داریم ، قدم بعد تعریف شده باشد. مطالعات سنگین سازمان تربیت بدنی از سه سال و نیم گذشته شروع و ادامه پیدا کرده است و این برنامه‌ای است پویا و البته قابل تغییر.

وی افزود: در بخش فوتبال برنامه‌ای را به عنوان ایران 89 تنظیم کرده‌ایم که این برنامه از حدود سه سال پیش آغاز شده و من می‌خواهم این خبر را به مناسبت دهه‌ی فجر اعلام کنم. امروز در تمامی استان‌های کشور به لطف خدا و بدون استثنا مجموعه‌های دیدنی فوتبال در کشور در حال ساخت است و در پایان سال 89 استانی را نخواهیم داشت که حداقل یک استادیوم با ظرفیت‌های 15، 20، 30، 50 و 70 هزار نفر نداشته باشد.

وی  از ساخت ورزشگاه مدرن در فارس خبر داد و گفت: این زیباترین استادیومی خواهد بود که در آسیا ساخته شده و فاز اول آن در سال آینده افتتاح خواهد شد. بخشی از این ورزشگاه سرپوشیده است و ما اگر با محدودیت مالی مواجه نبودیم، این ورزشگاه تا به حال تکمیل شده بود. کاری که در حال حاضر در نقش جهان می‌شود، عالی است. اگر هر هفته از این ورزشگاه عکس بگیرید، تغییرات را خواهید دید و این سرعت باور کردنی نیست. در کرمانشاه، همدان، گلستان، هرمزگان و استان‌های دیگر نیز این کار در حال انجام است. در حال حاضر در 24 استان در حال ساخت استادیوم هستیم و امروز در کل آسیا این قدر استادیوم در حال ساخت نیست.

ساخت استادیوم مخصوص بانوان

استادیوم دیگری که در حال ساخت است به بانوان اختصاص دارد. این ورزشگاه سرپوشیده 40 هزار نفری است و از مفاخر ورزش ایران خواهد بود. این طرح از ابتدا توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته و ناظر این مجموعه هم یک خانم مهندس است.

علی‌آبادی به کنایه گفت: با این حال گویا ما باید رونالدو را رها کنیم و غضنفر را بچسبیم. ما در حال حاضر با 80، 90 نفر مواجه هستیم که منتظرند ببینند تا یک بچه شیر یک ورزشگاه را خراب کرده و بعد از آن فیلم بگیرند. ما دیگر نباید رونالدو را کاری داشته باشیم باید غضنفر را بچسبیم. این در حالی است که ناظران AFC هم شرایط را بسیار خوب دیده‌اند.

علی‌آبادی افزود: در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه صبای قم بازدید می‌کند و آن را مورد تمجید قرار می‌دهد، در داخل عده‌ای 50 ایراد بر روی همین مجموعه می‌گذارند اما، ما کار خود را انجام می‌دهیم. حتی اگر 90 نفره که هیچ 900 نفره هم به ما حمله کنند ما به این تخریب‌ها توجه نمی‌کنیم. در هر صورت عده‌ای مربیان و بازیکنان تیم ملی و همچنین تیم‌های استقلال و پرسپولیس را تخریب می‌کنند و حتی برای این کار خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما، مطمئن باشید که ما به اهداف خود می‌رسیم.

تشکر از رئیس جمهور

وی افزود: به سهم خود باید از رییس جمهور تشکر کنم. در هر صورت ما پنج برنامه‌ محوری مهم شامل مسابقات فشرده‌ی لیگ برتر، برگزاری بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، هم‌چنین رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌رو داریم که هر کدام به نوبه‌ خود از حساسیت بالایی برخوردار است و تمام مردم به آن توجه دارند. من این موضوع را به رییس جمهور منتقل کردم و ایشان هم دستور دادند تا وزارت نفت به فدراسیون کمک کند. در زمینه‌ حامی مالی نیز علاقه‌مند بودیم تا این حامی مالی یک بخش ایرانی باشد و تیم ملی ایران با پیراهنی به میدان برود که نام ایرانی بر آن بدرخشد. سایپا نیز سرمایه‌گذاری کلانی در ورزش کشور انجام داده که جای تقدیر خود را دارد و معتقدم کمک سایپا به تیم ملی بسیار ضروری است.

علی‌آبادی افزود: در هر صورت اکنون شاهد هستیم که گروه خودروسازی سایپا این مسوولیت را قبول کرده و به همین دلیل من به فدراسیون فوتبال ایران تبریک می‌گویم.

رییس سازمان تربیت بدنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دنیای مقابل ما نمی‌تواند قبول کند که ما می‌توانیم. روز گذشته یک جوان رعنای ایرانی از سد کارپف قهرمان شطرنج جهان گذشت. کارپف به من گفت باور نمی‌کردم کسی در ایران بتواند با من مسابقه دهد. چه برسد به آنکه بخواهد من را شکست دهد. در هر صورت اکنون در شرایطی که در مجموع 500 استاد بزرگ بین‌المللی در رشته‌ شطرنج فعالیت می‌کنند و بیش از 200 نفر از آنها از کشور روسیه هستند، ایران هفت استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج دارد و از این نظر ما جزء 10 کشور برتر جهان هستیم و بی‌تردید در سال‌های آینده این تعداد را به بیش از 10 نفر نیز می‌رسانیم.

علی‌آبادی افزود: موضوع دیگر بحث حریم‌های ماست. بیگانگان احساس می‌کردند ما نمی‌توانیم از مرزهای ممنوعه‌ای چون انرژی اتمی بگذریم اما، جوانان ما این مرزها را شکستند و در ورزش نیز همین کار را انجام می‌دهیم. در حالی که قرار است در ورزش استعدادها ملاک باشد، اما تلاش می‌کند تا بر روی حجاب ورزشکاران ایرانی بانوان ما را از حضور در مسابقات منع کنند اما، به لطف خدا دو خانم ایرانی به مسابقات بین‌المللی رفتند و با حجاب خود در حالی که هیچ‌گونه لطمه‌ای به قوانین یا قاعده‌ی آن مسابقات نمی‌زدند اما، باز هم از سوی برگزار کنندگان منع شدند.

علی‌آبادی افزود: مگر منشور المپیک این نیست که هر کسی با مرام و دین و فرهنگ خود در مسابقات شرکت کند، اکنون چرا این افراد خود منشوری را که زیر آن را امضا کرده‌اند، نقض می‌کنند. در هر صورت ورزشکاران ایرانی ترجیح دادند تا از حضور در این حرکت زورمندانه خودداری کنند و طبیعی است که حق آنها بود مورد تقدیر مسوولان قرار بگیرند و به همین دلیل رییس جمهور دستور داد که خودروهایی به آنها اهدا شود و امروز نیز بذرپاش این کار را انجام داد تا نشانی باشد بر قدرت و استقلال جوانان ما.

علی‌آبادی افزود: به زودی سلسله برنامه‌های افتتاح ورزشگاه‌های در سطح کشور را در مراسمی جداگانه برای سال 88 اعلام می‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها