با زهره سادات هاشمی ، گوینده

بازار خبر در رادیو تجارت

خبر در حوزه رسانه امری مهم است و در واقع یکی از وظایف رسانه خبررسانی است. بازار خبر برنامه‌ای است با محتوای اقتصادی تجاری که از شنبه تا پنجشنبه از رادیو تجارت پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۳۳۶۳۹

ساعت 10 و 5 دقیقه استودیو پخش شبکه رادیویی تجارت گوینده، برنامه را اینچنین آغاز می‌کند: به نام خدا، سلام، روز بخیر. من زهره سادات هاشمی هستم به اتفاق همکارانم در گروه ایران و تجارت برنامه امروز بازار خبر را آغاز می‌کنیم. اولین بخش برنامه گزارش زنده تلفنی رضا کربلایی کارشناس بخش انرژی از همایش مدیریت انرژی است. یک موسیقی پخش شده و در بخش بعدی مهندس شجاعی‌، مدیر روابط عمومی سازمان توسعه تجارت خبرهایی را در حوزه تجارت خارجی مطرح می‌کند. یک موسیقی پخش شده و در یک بخش تولیدی آقای جهرمی، وزیر کار روند صادرات غیرنفتی را در ایران مورد بحث قرار می‌دهد.

ساعت 30/10 دقیقه گفتگوی ویژه از بازار خبر پخش می‌شود. موضوع بحث مشکلات دامداران و اختلاف‌نظر تعاونی‌ها و شرکت‌های لبنیاتی در خصوص قیمت شیر است و هاشمی با آقای ملامحمدی نایب رئیس اتحادیه دامداران و آقای ظفری رئیس تعاونی‌های اتحادیه لبنی گفتگو می‌کند. در حین گفتگوی ویژه امیر کشانی سردبیر بازار خبر می‌گوید: بازار خبر از اولین برنامه‌های رادیو تجارت است و مدل برنامه را عوض اما هویت برنامه را حفظ کردیم. در حقیقت هدف ما رساندن خبرهای روز با تحلیل به مردم است. خبرهایی که احتیاج به توضیح بیشتری دارد رویش کار می‌کنیم و آنهایی که چالش زیادی دارد وارد گفتگوی ویژه می‌کنیم. پس از گفتگوی ویژه هاشمی می‌گوید: بازار خبر را همچنان از گروه ایران و تجارت می‌شنوید. گفتگو می‌کنیم با آقای کاشفی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان کرمانشاه. موضوع گفتگو افزایش صادرات و مبادلات تجاری با عراق است. رفته رفته به ساعت 11 و زمان پایان برنامه نزدیک می‌شویم. شهلا فراهانی تهیه‌کننده بازار خبر در مورد این برنامه می‌گوید: محتوای برنامه بازار خبر اقتصادی تجاری است. و ما هم اتفاقی که در این حوزه در جریان است را پوشش خبری می‌دهیم و از موسیقی که با محتوای برنامه مرتبط باشد استفاده می‌کنیم. موسیقی باید آنقدر گویا باشد که صحتی باشد بر محتوای برنامه و در واقع موسیقی باید مکمل محتوای برنامه باشد. زهره هاشمی گوینده این برنامه در خاتمه در مورد تاثیر بالا بودن اطلاعات اقتصادی گوینده در چنین برنامه‌ای می گوید: مسلما تاثیر دارد. اگر مطالعه داشته باشیم موثر است و توان و تجربه هم تاثیر دارد. امیر کشانی در مورد بازار خبر می‌گوید: برنامه‌های رادیو باید به این سمت بروند که تولید خبر کنند نه این که خبر بگویند. البته کار سختی است و ما هم ادعایی نداریم اما داریم به این سمت می‌رویم که تولید خبر کنیم و در یک حوزه‌هایی این کار را می‌کنیم و به خاطر این که به این هدف برسیم کارشناسانی را در حوزه‌های مختلف با برنامه مرتبط کرده‌ایم. این حوزه‌ها شامل پول بانکی، انرژی و صنعت و مسکن و حوزه اقتصاد بین‌الملل و حوزه تجارت خارجی هستند و در این حوزه‌ها کارشناسان وظیفه تولید خبر را دارند. در واقع کارشناسان خبرهای روز را به ما می‌گویند و تحلیل می‌کنند. از طرف دیگر ما خودمان خبرهایی را که در حقیقت قابل بررسی باشد و برای مردم، تولیدکننده‌ها و بخش خصوصی جالب توجه باشد با تولیدکنندگان آن خبرها صحبت می‌کنیم. یکی دیگر از اهدافمان این است که نگاه باز به بخش خصوصی داریم و دغدغه‌های بخش خصوصی را مطرح می‌کنیم و حتما هر روز یک خبر که در مورد بخش خصوصی باشد را می‌گوییم و موضوعات را با محمد میلانی مدیر گروه هماهنگ می‌کنیم و ایشان هم موضوعاتی را به ما پیشنهاد می‌کنند و با هم مشورت می‌کنیم. مسوول تولید برنامه خانم شهبازی است. بازار خبر را یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه زهره‌سادات هاشمی و شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه خانم الهام شوقی گویندگی می‌کنند.

مریم رضازاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها