با حضور کارشناسان کاخ سفید برگزار شد

نشست اوباما درباره ایران

منابع خبری از آغاز تلاشهای "باراک اوباما" رییس جمهوری منتخب امریکا که سه روز دیگر قدرت را در این کشور بدست می گیرد، در مورد مساله ایران و آنچه که خود از آن به عنوان لزوم تغییر رویکرد واشنگتن نسبت به تهران نام برده است، خبر دادند.
کد خبر: ۲۳۰۱۲۱

  در همین راستا، منابع آمریکایی  گفتند که رئیس جمهور جدید آمریکا با "هاله اسفندیاری"، تبعه ایرانی مقیم آمریکا و چند کارشناس دیگر خاورمیانه و جنوب آسیا یک نشست محرمانه داشته است.

به گزارش فارس، مجله آمریکایی "فارین پالسی" در گزارشی نوشت: "باراک اوباما"، رئیس جمهور جدید آمریکا اواخر هفته گذشته در ساختمان "رونالد ریگان" واشنگتن با کارشناسان سیاست خارجی غیر آمریکایی به طور پنهانی دیدار کرد.

در این گزارش آمده آست: عصر پنجشنبه گذشته (8 ژانویه) کارشناسان و کارکنان "مرکز بین‌المللی کارشناسان وودرو ویلسون" واشنگتن متوجه افزایش تدابیر امنیتی طبقه‌های فوقانی این مرکز بودند که در این ساختمان برخی از شبکه‌های تلویزیونی خارجی جای دارند.

مرکز ویلسون اغلب شاهد برگزاری همایش ها با حضور افراد و مقامات بسیار مهم است، اما تدابیر امنیتی روز پنجشنبه متفاوت از روزهای دیگر بود.

بر اساس این گزارش، برخی از افراد حاضر در این ساختمان حدس زدند که اوباما قرار است در طبقه هشتم این مرکز و در دفتر "لی همیلتون"، رئیس مرکز مطالعاتی ویلسون به صرف شام بپردازد. این حدس فردای آن روز تایید شد.

گزارش فوق افزود: همیلتون که به مدت طولانی عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز بوده است اکنون به مشاور و به نوعی به مربی اوباما تبدیل شده است. رئیس مرکز ویلسون پنجشنبه گذشته جلسه‌ای با حضور کارشناسان خاورمیانه و جنوب آسیا برگزار کرد که از شام تا لحظات پایانی شب ادامه داشت.

در این گزارش آمده است: در میان شرکت کنندگان این جلسه که دوربین‌های رسانه‌های بین‌المللی و داخلی آن را پوشش خبری ندادند "هاله اسفندیاری"، مدیر و مؤسس برنامه خاورمیانه مرکز «ویلسون» در آمریکا، "احمد رشید"، روزنامه‌نگار سرشناس پاکستانی که از لاهور به واشنگتن سفرکرده بود، "سامانتا پاور"، دوست و مشاور سیاست خارجی اوباما، "رام امانوئل"، رئیس جدید کارکنان کاخ سفید و تعدادی دیگر حضور داشتند. اوباما به افراد حاضر در این گروه گفت که وی توسط کارشناسان احاطه شده و تلاش می‌کند تا با کارشناسان مستقل نیز دیدار کند.

فارین پالسی نوشت: کارشناسان مرکز ویلسون خاطرنشان کردند که در این گروه کارشناسان خاورمیانه و جنوب آسیا حضور داشتند. آنها درباره تحولات جهان، از غزه گرفته تا بحران اقتصادی به بحث و بررسی پرداختند.
یکی از کارشناسان که شاهد اتفاقات روز پنجشنبه بود گفت: حدود 9 یا 10 نفر در جلسه حضور یافتند که موضوعات بیشتر بر مباحث خاورمیانه متمرکز بود.

در همین حال هاله اسفندیاری نیز پاسخ دادن به سئوال‌ها درباره برگزاری این جلسه را به دفتر مطبوعاتی مرکز ویلسون واگذار کرد. یکی از معاونان اجرایی همیلتون گفت که رئیسش در هواپیمایی از مبدا کالیفرنیا به مقصد واشنگتن است و در دسترس نیست.

یک منبع نزدیک به همیلتون گفت که رابطه طولانی مدتی با اوباما دارد و بسیاری از کارمندان همیلتون اکنون مشاوران سیاست خارجی اوباما شده‌اند.

در این میان "بن رودز"، نویسنده متون سخنرانی‌های اوباما، مشاور سیاسی همیلتون بود. گفته می‌شود که مرکز وودرو ویسلون از جمله مراکزی است که در آن نشست‌های ضد ایرانی نیز برگزار می‌شود.

هاله اسفندیاری سال گذشته به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی" در ایران دستگیر شد و مدتی را در زندان سپری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها