گروه حوادث: با پیگیری و تحقیق یک پرونده در شعبه 4 دادیاری دادسرای جنایی و شعبه 11 پلیس آگاهی، راز یک جنایت خونین که از سوی مدیر یک مدرسه با همدستی سرایدار رقم خورده بود، فاش شد. امیراسماعیل رضوانفر، دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی تهران با اشاره به این پرونده به «جام‌جم» گفت: اوایل دی‌ماه زنی با مراجعه به دادسرای جنایی تهران با ارائه شکایتی عنوان کرد همسر 40 ساله او به که تحصیلدار یک مدرسه غیرانتفاعی در مرکز تهران است، برای حضور در محل کارش با یک دستگاه موتورسیکلت خانه را ترک کرده، اما به یکباره مفقود شده و تلاش‌ها برای یافتن او بی‌نتیجه مانده است.
کد خبر: ۲۲۹۷۳۰

دادیار جنایی اضافه کرد: پس از مطرح شدن این شکایت، موضوع برای پیگیری و تحقیقات به شعبه 11 پلیس آگاهی تهران ارجاع شد. در حالی که تحقیقات برای یافتن مرد گمشده ادامه داشت، یکی از کارگران شهرداری هنگام نظافت سطل زباله یک دستگاه تلفن همراه پیدا کرد و پس از بررسی، مشخص شد تلفن کشف شده متعلق به  فرد گمشده است.

سرنخ

رضوانفر افزود: با کشف تلفن، تحقیقات وارد مرحله تازه‌‌ای شد و این فرضیه که ممکن است مرد گمشده به قتل رسیده باشد، قوت گرفت.

با وارد شدن تحقیقات به مرحله دیگری از پیگیری‌های علمی و تخصصی، ماموران به تحقیق از مدیر و سرایدار مدرسه غیرانتفاعی که مرد گمشده تحصیلدار آن بود، پرداختند و با احضار آنها به دادسرا، این دو نفر عنوان کردند هیچ اطلاعی از وی ندارند.

دادیار جنایی افزود: با ارائه تحقیقات و کشف برخی دلایل و مدارک و تناقض در اظهارات، سرانجام 2 فرد مظنون زبان به اعتراف گشوده و راز یک جنایت خونین را فاش کردند.

شلیک مرگبار

رضوانفر اظهار کرد: این دو متهم روز گذشته در ارتباط با این جنایت گفتند: محرمعلی تحصیلدار مدرسه بود و هنگام پرداخت حقوق ماهانه او؛ به جای مبلغ 480 هزار تومان به اشتباه یک فقره چک 48 میلیون تومانی در اختیار وی قرار دادیم و زمانی که متوجه شدیم او حاضر به بازپس دادن چک نیست، نقشه قتلش را کشیدیم.

متهمان در ادامه گفتند: غروب روز حادثه پس از حضور مقتول در مدرسه، او را از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار دادیم و سپس جسد او را به بیابانی در 15 کیلومتری شهرستان قزوین منتقل کرده و پس از ریختن 10 لیتر اسید روی جسد، آن را درون یک گودال دفن کردیم.

کشف جسد

دادیار شعبه 4 دادسرای جنایی اضافه کرد: پس از این اعترافات ماموران شعبه 11 پلیس آگاهی با صدور دستور نیابت قضایی به همراه متهمان عازم محل دفن جسد شده و با خارج کردن جسد مرد گمشده، آن را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

رضوانفر یادآور شد: متهمان با اعتراف صریح به این جنایت گفته‌اند که پس از قتل، موتورسیکلت مقتول را نیز در گوشه‌ای از شهر رها کرده‌اند.

دادیار جنایی تصریح کرد: به سهم خود از سرهنگ بهگذر، رئیس شعبه 11 و تیم عملیاتی ماموران شعبه 11 پلیس آگاهی که با پیگیری شبانه‌روزی خود موفق به کشف راز این جنایت مخوف شدند، قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به بررسی علمی و تخصصی این پرونده در دادسرای جنایی، قاضی فخرالدین جعفرزاده سرپرست دادسرای جنایی تهران دستورات ویژه‌ای را برای کشف زوایای پنهان این پرونده صادر کرده است و با صدور دستور بازداشت موقت از سوی معاون دادستان تهران، این دو متهم که با طراحی نقشه حساب شده مرتکب جنایت شده و سعی کرده بودند آثار جرم را از میان ببرند، در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دادند تا در این خصوص تحقیقات تکمیلی انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها