دیدنی هفته

متشکرم!

چند وقتی است که سریال‌های کره‌ای جای خوبی در میان برنامه‌های سیما پیدا کرده‌اند و اتفاقا با استقبال مخاطبان هم مواجه می‌شوند. مشهورترین آنها هم سریال یانگوم بود که خیلی‌ها را پای تلویزیون می‌نشاند تا ببینند این اوشین یا هانیکوی کره‌ای در قصر پادشاه چه می‌کند و چطور از دست دسیسه‌های بانو چنی فرار می‌کند. این هفته، اما ما می‌خواهیم یک مجموعه دیگر از سرزمین کره جنوبی را به شما معرفی کنیم؛ مجموعه «متشکرم» که روزهای دوشنبه و چهارشنبه از شبکه تهران و احتمالا شبکه‌های استانی پخش می‌شود.
کد خبر: ۲۲۷۱۰۹

 این سریال در مورد مادر جوانی است که کودکش به خاطر اشتباه یک دکتر به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا شده است و حالا نامزد همان دکتر که از بیماری سرطان مرده، راهش به روستای این مادر و کودک افتاده و... در واقع یک اشتباه ساده، زندگی «لی بوم» را از این رو به آن رو می‌کند. او به دلیل تزریق خون آلوده به ایدز به این بیماری مبتلا می‌شود. «چاجی مین» که به اشتباه مرتکب این عمل شده، در زمان مرگ از نامزدش دکتر «مین کی سو» می‌خواهد به کمک او برود. دکتر مین با این که خیلی مغرور و خودخواه است، به سراغ بوم و مادرش می‌رود. رابطه‌ای که بین آنها شکل می‌گیرد سبب می‌شود نوع نگاه و زندگی این دکتر مغرور تغییر کند.

چیزی که در این سریال جالب به نظر می‌رسد، جدای از پرداختن به مساله‌ای مثل ایدز، نوع رفتار و شیوه برخورد این مادر با چنین موضوعی است. او به ما یاد می‌دهد که چگونه با افرادی که به این ویروس مبتلا هستند روبه‌رو شویم و با آنها زندگی کنیم. او راه و رسم زندگی با افراد مبتلا به ایدز را به ما نشان می‌دهد و همین مساله شاید بتواند کمک شایانی به حل شدن بخشی از مشکلات بیماران ایدزی در ایران بکند. در کنار این مساله اصلی اما حاشیه‌های دیگری هم وجود دارند که این سریال را جذاب می‌کنند. حاشیه‌هایی مثل شکل گرفتن احساس عاشقانه شوهر همان دکتر که اتفاقا اصلا هم آدم نرمالی نیست و یک جورهایی خارج می‌زند به این مادر جوان و حضور پدر این دختر که به خاطر دخالت‌های مادرش مجبور شده از همسر مورد علاقه‌اش جدا شود و خودش نیز نمی‌داند که صاحب این دختر است. در این سریال درام با تمام اجزایش شکل گرفته و هر موضوعی که در آن مطرح می‌شود و هر شخصیتی داستان جداگانه و مربوط به خودش را دارد و این کار سختی است. این که تو برای هر شخصیت یک داستان مفصل و مجزا داشته باشی و بتوانی با هنرمندی تمام این داستان‌های فرعی را به داستان اصلی پیوند بدهی.

این مجموعه در سال 2007 در کشور کره ساخته شد. «متشکرم» در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی پخش شده و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. این استقبال تنها محدود به کشور کره نبود، بلکه کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این مجموعه را خریداری و دوبله کردند. در زمان پخش مجموعه متشکرم محبوبیت بازیگران در بین مردم زیاد شد. این محبوبیت و البته بازی خوب بازیگران برای نقش‌های دکتر مین کی سو و لی یانگ شین (مادر بوم)، جایزه بازیگری در مجموعه تلویزیونی را به ارمغان آورد. بد نیست بدانید که جنگ هیوک (بازیگر نقش دکتر مین کی سو)  و«گانگ‌هاجین( »بازیگر نقش لی یانگ شین) از بازیگران مطرح کشور کره هستند.

اما در کنار همه اینها باید به دوبله خوب این سریال هم اشاره کرد. دوبله خوب سبب می‌شود که ارتباط با شخصیت‌های داستان آسان شود، خصوصا که چهره‌های مردم کشورهای آسیای شرقی بسیار شبیه  به هم هستند. مدیریت دوبلاژ این مجموعه را افشین زی‌نوری برعهده دارد. او سابقه مجری‌گری در تلویزیون و برنامه‌های نوجوان دارد و صدای او را به جای «لئوناردو دی کاپریو» در فیلم‌های «مردی با نقاب آهنین» و «اتاق ماروین» و «مت دیمون» در فیلم‌های «ویل هانتینگ نابغه» و «آقای ریپلی بااستعداد» و هری پاتر در فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» شنیده‌ایم. او در این کار به جای دکتر بداخلاق قصه حرف می‌زند. فریبا رمضان‌پور به جای لی یانگ شین و مهوش افشاری به جای بوم صحبت می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها