محمدصادق مفتح معاون وزیر بازرگانی با بیان این که قیمت کالاهای اساسی باید کاهش یابد، درخصوص افزایش قیمت گوجه‌فرنگی به مردم توصیه کرد، به جای این محصول از رب گوجه‌فرنگی استفاده کنند.
کد خبر: ۲۲۰۶۸۵
مفتح در گفتگو با برنا، با اعلام این که قیمت تمامی کالاهای اساسی باید به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی کاهش یابد، افزود: در حال حاضر قیمت انواع مواد اولیه در بخش‌های مختلف کاهش شدیدی داشته که در این ارتباط پیش‌بینی می‌شود قیمت سایر کالاها نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به این که قیمت انواع محصولات پتروشیمی در بازار‌های جهانی روند نزولی داشته است، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در این ارتباط قیمت انواع محصولات وابسته به محصولات پتروشیمی با کاهش مواجه شده است.

معاون وزیر بازرگانی با بیان این که توقع داریم قیمت انواع کالاها در بازار بیش از این کاهش یابد، گفت: با روند نزولی قیمت مواد اولیه، قیمت انواع کالاها باید بیش از رقم‌های موجود کاهش یابد.

مفتح درخصوص علت افزایش قیمت گوجه‌فرنگی خاطرنشان کرد: در این ارتباط این سوال مطرح است که مگر پاییز فصل گوجه‌فرنگی است؛ به‌طور حتم هر محصولی در فصل خود بوفور یافت می‌شود، اما در غیرفصل خود با کمبود مواجه می‌شود.

معاون وزیر بازرگانی ادامه داد: با توجه به این که رب گوجه‌فرنگی به منظور استفاده در فصول سرما و زمانی که فصل گوجه‌فرنگی نیست تولید شده؛ بنابراین مردم می‌توانند از این محصول به جای گوجه‌فرنگی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور حتم در زمان قرار گرفتن در فصل برداشت گوجه‌فرنگی، شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها