فرمانده نیروی مقاومت بسیج با تاکید بر ضرورت بینش سیاسی بسیجیان، گفت: خط قرمز بسیجیان در فعالیت های سیاسی ورود به موضوع مصادیق انتخاباتی است و بسیجیان قطعا وارد این گونه مسایل نخواهند شد.
کد خبر: ۲۱۹۰۶۲

حسین طائب امروز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: به هرحال بسیجیان نیز به عنوان عضوی از این کشور می توانند وارد فعالیت های سیاسی شوند و منعی برای این کار وجود ندارد اما به شکل سازمانی و با نام بسیج قرار نیست طرفداری از فرد یا جریان خاصی صورت گیرد.از نظر اجتماعی معتقدم که فضای کشور با امر انتخابات فضای فعال تری می شود.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تصریح کرد: با مقایسه نظرسنجی هایی که اکنون نسبت به دوره های قبل صورت می گیرد درصد اطلاع مردم از زمان برگزاری انتخابات، بیشتر از مدت زمانی مشابه دوره های قبلی است اما از لحاظ گروه های سیاسی، معتقدیم که بسیار زودهنگام بحث انتخابات باز شده است در حالی که در شرایط جهانی به گونه ای هستیم که نباید بگذاریم مسایل فرعی جایگزین مسایل اصلی کشور شود.

وی تصریح کرد: بسیجیان از همه جریان های سیاسی می خواهند با در نظر گرفتن وضعیت انقلاب در موقعیت جهانی با یک رقابت برخوردار از عقلانیت و رفتار مناسب سیاسی با یکدیگر و پرهیز از فضای جنجالی و تخریب و تبیین دیدگاه های خود در موقعیت مناسب، فضای سالم انتخاباتی را در زمان مناسب شکل دهند.

فرمانده بسیج تاکید کرد: در عرصه رقابتی برخی گروه های سیاسی ارزش های انقلاب را با نظام های جهانی زیرسوال می برند. برخی جریان ها بدون توجه به وضعیت انقلاب در نظام جهانی، مسایل داخلی را آنقدر برجسته می کنند که در صورت جهانی نظام جمهوری اسلامی تاثیرگذار می شود.

بسیج موظف به مقابله با عملیات روانی دشمن علیه نظام است

طائب یکی از وظایف نیروی مقاومت بسیج را دفاع از ارزش های انقلاب و حاکمیت کشور دانست و گفت: نگاه ما بر اساس نگاه مقام معظم رهبری تنظیم می شود. اگر بسیج را بدنه فعال ملت بدانیم، نگاه ملت و جهت گیری های او با جهت گیری های رهبر معظم انقلاب تنظیم می شود. امروز که مقام معظم رهبری حمایت از دولت را یک وظیفه می دانند ما هم خود را ملزم می دانیم به طور همه جانبه از دولت اصولگرا دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر مقام معظم رهبری می فرمایند بی بندو باری تبلیغاتی حاکم است و اگر نسبت به هجمه ها به دولت و بازگشت تهدیدات سیاسی به کشور هشدار می دهند، ما وظیفه داریم برای تبیین این مسایل وارد کار شویم و نگذاریم عملیات روانی دشمن جامعه را مورد هدف قرار دهد.

فرمانده بسیج خاطرنشان کرد: یکی از تلاش های دشمن برای شکاف در کشور ایجاد شائبه اختلاف و شکاف بین مسوولان با استفاده از ابزار رسانه ای است. آنها رسانه ها را به استخدام در می آورند و روح انسان ها و باورهای آنها را مورد هدف قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج نمی تواند در قبال عملیات روانی دشمن و سیاه نمایی وضعیت انقلاب اسلامی بی تفاوت باشد، اظهار داشت: قطعا با قدرت برای مقابله با این اقدامات وارد می شویم.این شبکه عظیم انسانی نگهبان دستاوردهای سه دهه گذشته انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.

فرمانده بسیج در ادامه با اشاره به ارزش گرایی و ویژگی های دولت نهم، خاطرنشان کرد: ما امروز با وجود دولت اصولگرا بهترین وضعیت را در مقابله با استکبار جهانی داریم. پیش از این عده ای به دنبال تضعیف روحیه استکبارستیزی بودند اما باز هم روحیه دشمنی با استکبار حاکم شده است.
طائب تصریح کرد: امروز می توان گفت که در جهت تشکیل حکومت مردمی نمره حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران و ارتباط آن با مردم نمره بالایی است.

فرمانده نیروی مقاومت بسیج تاکید کرد: مقابله با مظاهر فساد و حفظ و حراست از ارزش های دینی و انقلابی از وظایف بسیج است و در این جهت تلاش خواهد کرد تا ارزش های اسلامی بر جامعه حاکم بماند.

اولویت های بسیج

طائب در ادامه در تبیین اولویت های کاری نیروی مقاومت بسیج، گفت: اولویت اول ما در واقع تامین نیازهای دهه چهارم انقلاب است که مقام معظم رهبری آن را دهه پیشرفت توام با عدالت بیان فرمودند. برای اینکه پیشرفت تحقق پیدا کند ما معتقدیم که چند لازمه دارد که بسیجیان در تهیه این لوازم بسیجیان نقش ویژه ای دارند.

وی در تشریح این لوازم گفت: نخست اینکه نیروی فعال در عرصه های مختلف علمی بتوانند نقش خود را ایفا کنند. باید بتوانیم نیروی علمی همطراز انقلاب اسلامی را بسازیم، مورد حمایت قرار دهیم و بسیج نقش خود را در تولید علم ایفا کند که این تولید علم می تواند مقدمه ای برای تولید ثروت ملی باشد.

طائب ادامه داد: برای این منظور سازمان بسیج علمی از الزامات دهه چهارم انقلاب اسلامی بود که در نیروی مقاومت بسیج تشکیل شد و با کمک سایر سازمان های بسیج اقشار در حال شکل پیدا کردن است تا بتواند نقش خود را در دهه چهارم ایفا کند.

وی توجه به کمیت در علم را از دیگر ماموریت های بسیج عنوان کرد و اظهار داشت: بسیج سازمان فراگیری است که در همه اقشار حضور دارد. این موضوع در دستور کار همه سازمان های بسیج اقشاری قرار گرفته تا سطح علمی بسیجیان ارتقا یابد. این ارتقا هم از نظر اندیشه، هم مهارت و تخصص و دیگر عرصه ها است.

فرمانده بسیج گفت: محور سوم که در حوزه پیشرفت به آن نیاز داریم رفع محرومیت ها است. درست است سه دهه از انقلاب گذشته اما انقلاب هنوز نتوانسته است کاملا محرومیت زدایی کند، زمانی پیشرفت توام با عدالت تحقق پیدا می کند که محرومیت ها از سراسر کشور برداشته شود. چه کسی بهتر از سازمان بسیج سازندگی می تواند به تحقق عدالت به واسطه رفع محرومیت در روستاها و نقاط دور کشور کمک کند.

حرکت بسیج بر اساس چشم انداز

فرمانده نیروی مقاومت بسیج گفت: در سازمان بسیج ما برای کل نیروی مقاومت یک چشم انداز 20 ساله داریم که برگرفته از چشم انداز 20 ساله نظام و چشم انداز مصوب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. پس از تهیه چشم انداز 20 ساله برای نیروی مقاومت، هر قشر از بسیج خود یک سند چشم انداز دارد. مثلا بسیج دانش آموزی با بحث های مختلف و برگزاری کارگاه های هم اندیشی نخبگان بسیج چشم انداز بسیج دانش آموزی را تدوین کرده، بسیج اصناف، بسیج هنرمندان و دیگران نیز چشم انداز برای خود دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها