هنوز چندماهی از بحران کمبود برق تابستان نگذشته که برخی خبرها از رسیدن مصرف برق در آستانه زمستان به مرز هشدار حکایت دارد.
کد خبر: ۲۱۸۷۴۲
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این‌که روزانه از سهم گاز مصرفی نیروگاه‌ها کاسته و به سهم گازوئیل اضافه می‌شود، گفت: وضعیت کنونی مصرف برق در شبکه سراسری کاملا غیرمنطقی، غیرطبیعی و نگران‌کننده است.عباس علی‌آبادی در گفتگو با فارس افزود: موضوعی که بنده بر آن تاکید دارم، این است که مصرف برق باید کنترل شود؛ چرا که میزان مصرف انرژی در کشور بیش از اندازه و استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی مصرف برق در حال حاضر در شبکه سراسری برق کاملا غیرمنطقی، غیرطبیعی و نگران‌کننده است که به لحاظ اقتصادی به کشور صدمه وارد می‌کند.

علی‌آبادی گفت: انرژی موجود در کشور به‌طور قابل توجهی در حال اسراف است و تحمل آن برای کشور مشکل خواهد بود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: درک اسراف انرژی و برق در کشور برای آیندگان سخت خواهد بود؛ چرا که آنها در آینده همواره این سوال را مطرح خواهند کرد که این نسل کنونی چرا انرژی را بیش از حد مصرف کرده است.علی‌آبادی اظهار کرد: منابع کشور در درازمدت با روند کنونی مصرف انرژی نمی‌تواند پاسخگوی این هزینه بالا باشد، یعنی اگر رشد مصرف انرژی این‌گونه ادامه یابد، چند سال دیگر با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: مصرف انرژی و بخصوص برق به معنای توسعه  هر کشور محسوب می‌شود؛ اما در ایران مصرف‌ انرژی تنها به معنای توسعه نیست و اسراف هم در کنار آن مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: ایران در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته، انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ اما در رقابت با توسعه‌یافتگی بازنده خواهد شد.معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق با بیان این‌که در حال حاضر استفاده از ذخایر سوخت نیروگاهی افزایش یافته، گفت: قیمت تولید برق به وسیله سوخت مایع 6 برابر قیمت تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی است.وی افزود: از هر یک لیتر گازوئیل 500 تومانی، حدود 3 کیلو وات ساعت برق تولید می‌‌شود.

وی ادامه داد: قیمت تولید هر کیلووات ساعت برق 190 تومان است؛ اما مردم هزینه به مراتب کمتری را برای آن پرداخت می‌کنند.

معاون وزیر نیرو در امور انرژی و برق در خصوص میزان ذخیره سوخت نیروگاه‌ها گفت: در حال حاضر مخازن سوخت نیروگاه‌ها صددرصد پر است و مشکلی نیز وجود ندارد؛ اما افزایش سرعت مصرف انرژی، ما را در این زمینه نگران کرده است.علی‌آبادی افزود: حجم مخازن نیروگاه‌ها امسال افزایش یافته است؛ اما چون تحویل گاز به نیروگاه‌ها به دلیل اولویت داشتن واحد‌های مسکونی کاهش یافته، مجبور به استفاده از سوخت گازوئیل شده‌ایم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با سرعت بسیار بالا داریم به سمت مصرف سوخت گازوئیل می‌رویم؛ به طوری که سهم گاز مصرفی نیروگاه‌ها روزانه در حال کاهش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها