چهارگوشه ورزش

فولاد سپاهان مدعی جدید لیگ واترپلو

جام‌جم: هفته دوم از دور رفت هجدهمین دوره لیگ برتر واترپلوی باشگاه‌های کشور با پیروزی ایران توسعه کرج قهرمان فصل قبل در امیدیه و برتری فولاد سپاهان مدعی تازه‌وارد لیگ در اصفهان آغاز شد. در رقابت‌های این هفته روز پنجشنبه دو دیدار برگزار شد که طی آن ایران توسعه کرج در امیدیه نفت این شهر را 8 بر 7 شکست داد و فولاد سپاهان در اصفهان تربیت بدنی یزد را 11 بر 2 پشت سر گذاشت.
کد خبر: ۲۱۳۶۰۰

نفرات برتر شنای مسافت کوتاه بانوان ایران‌

جام‌جم: نفرات برتر چند ماده در نخستین دوره رقابت‌های مسافت کوتاه شنای بانوان ایران معرفی شدند. در این رقابت‌ها که در یزد در حال برگزاری است، 60 شناگر به رقابت می‌پردازند. نفرات برتر روز نخست به قرار زیر معرفی شدند: 200 متر کرال پشت: مهردخت اکبری از تهران، 50 متر قورباغه: دنیا حسینی از اصفهان، 200 متر آزاد: بهناز خجسته‌پور از خراسان رضوی، 50 متر پروانه: دنیا حسینی از اصفهان و 100 متر انفرادی: دنیا حسینی از اصفهان.

نایب قهرمانی جوانان شمشیربازی ایران در آسیا

جام‌جم: تیم ملی شمشیربازی جوانان ایران در اسلحه سابر به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش ایلنا، در این رقابت‌ها در رده سنی جوانان تیم اسلحه سابر ایران در دیدار پایانی مقابل میزبان قرار گرفت و با نتیجه 2345 مغلوب حریف شد. تیم اسلحه سابر کشورمان با ترکیب مسعود و محمد فتوحی، مهدی صرام و علی پاکدامن پس از برتری مقابل تیم‌های عربستان و ژاپن به مرحله پایانی راه یافته بود.

پیش از این عبدالله سراجیان به مدال نقره اسلحه اپه، محمد رحیمی و محمد فتوحی هر کدام به یک مدال برنز در اسلحه اپه و سابر دست یافته بودند.

حیدری: کشتی نیاز به همه‌پرسی دارد

جام‌جم: علیرضا حیدری امروز در کشتی خود را جلو انداخته است تا بلکه شرایطی را فراهم کند که یکی از جماعت گوش شکسته کشتی، سکاندار امور این رشته شود.

دارنده 6 مدال جهان و المپیک که حسابی مدیریت امروز کشتی را به چالش کشیده است، تصریح دارد که بایستی با یک همه‌پرسی از قهرمانان جهانی و المپیکی این رشته تکلیف مدیریت کشتی روشن شود؛ یعنی اگر نتیجه این همه‌پرسی حکم به ماندگاری محمدرضا یزدانی‌خرم داد، وی با قدرت به مدیریت خود ادامه دهد و در غیر این صورت از مسوولیت کناره‌گیری کند.

انتخاب تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان

ایرنا: ترکیب نهایی تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان ایران برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در نپال مشخص شد. مهدی عباس‌زاده، پرویز مردانی، محمد وصال، محمدباقر مرتضوی، علی‌اکبر میجوجی، ارسلان تورگلی، احمد بلوس و حسین رفیعی 8 دوچرخه‌سوار اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا را تشکیل می‌دهند.
فرهاد عصفوری به عنوان مربی و اصغر محمدی به عنوان سرپرست، تیم ملی را در دومین سفر آسیایی خود همراهی خواهند کرد. دوچرخه‌سواران ملی‌پوش کوهستان کشورمان امروز تهران را به مقصد کاتماندوی نپال ترک خواهند کرد. این رقابت‌ها از 15 تا 20 آبان ماه در این کشور و در 2 رشته کراس کانتری و دانهیل برگزار می‌شود.

پیروزی والیبال پیکان بر گل گهر

جام‌جم: در هفته دوم لیگ برتر والیبال ایران، پیکان مدعی با نتیجه 3 بر صفر بر تیم گل گهر سیرجان غلبه کرد. در دیگر دیدارهای این هفته، دانشگاه آزاد 3 بر یک از سد تیم بانک صادرات ایران گذشت و بیم مازندران نیز با همین نتیجه بر تیم شهرداری همدان فائق آمد.

داوران کاراته، لیگ را تحریم کردند

جام‌جم: داوران کاراته در اعتراض به عملکرد فدراسیون در اعزام به رقابت‌های جهانی، رقابت‌های لیگ برتر کاراته را در این هفته تحریم کردند. این در حالی است که فدراسیون کاراته برای اعزام داوران بین‌المللی به رقابت‌های بین‌المللی با مشکل کمبود بودجه مواجه بود و برای همین اعلام کرد که نمی‌تواند تمام و کمال هزینه‌های اعزام داوران را به کلاس‌های ارتقا و هماهنگی با فدراسیون جهانی بپردازد.

 شکست 2 رکورد در یخبندان دوومیدانی‌

جام‌جم: پنجمین و آخرین مرحله از رقابت‌های دوومیدانی باشگاه‌های ایران از روز پنجشنبه در ورزشگاه شهید شیرودی تهران آغاز شد که نتایج حاصل از آن نشان‌دهنده آماده نبودن ورزشکاران حاضر در مسابقه‌ها بود.  در این رقابت‌ها 226 ورزشکار از 32 تیم حضور پیدا کردند؛ تیم‌هایی که در یک ماه اخیر 3 مرحله از رقابت‌های لیگ را پشت سر گذاشته‌اند.

انگیزه اصلی برگزاری چنین رقابت‌هایی حضور و همیاری اسپانسرها در دوومیدانی کشور برآورد می‌شود. با این اوصاف، 2 اتفاق کاملا مثبت هم در این مسابقه‌ها رخ داد که اولی شکستن رکورد رشته پرش طول ایران بود که توسط محمد ارزنده (ورزشکار تیم نفت)‌ به میزان یک سانتیمتر و دیگری ثبت رکورد جدید 10 هزار متر پیاده‌روی توسط امیر خیرگو (ورزشکار تیم پیام بوشهر)‌ بود که با زمان 43 دقیقه و 48ثانیه و 2 صدم ثانیه ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها