سیستم‌عامل لینوکس به‌عنوان مسافر جدید همه صندلی‌های هواپیمای ایرباس 380 A به آسمان پرواز می‌کند. بر اساس اخبار جدید منتشر شده، کلیه مسافرانی که از هفته آینده با هواپیمای ایرباس380 A سفر می‌کنند، می‌توانند در طول سفر با رایانه‌ای که سیستم‌عامل لینوکس روی آن نصب شده و در اختیار آنها گذاشته می‌شود، از سفر هوایی لذت ببرند.
کد خبر: ۲۱۲۲۹۰

هواپیمای380 A نخستین هواپیمای شرکت Qantas  محسوب می‌شود که از سیستم‌ رایانه‌ای  Panasonic eX2 In-flight Entertainment System (IFE)  استفاده می‌کند. روی کلیه سیستم‌های IFE سری X پاناسونیک سیستم‌عامل لینوکس نصب شده است.

شرکت کانتاس اعلام کرده است که استفاده از این سیستم‌ رایانه‌ای همراه با سیستم‌عامل لینوکس تنها محدود به هواپیما380 A نمی‌شود و از مارس 2009، این سیستم در کلیه پروازهای تجاری و معمولی هواپیمای008-737 B نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. قرار است در هواپیمای800-737 B از سیستم رایانه‌ای eFX پاناسونیک استفاده شود. هواپیمای بسیار مجهز ایرباس787 B که به Dreamliner شهرت یافته است نیز از سال آینده با این سیستم رایانه‌ای به آسمان خواهد رفت.

سیستم رایانه‌ای2 eX هم‌اکنون بسیاری از سیستم‌های IFE را در شرکت‌های هواپیمایی بزرگ راه‌اندازی کرده است. برای مثال، شرکت هواپیمایی سنگاپور هم‌اکنون از سیستم2 eX در هواپیماهای380 A،747B و 777 B استفاده می‌کند. این در حالی است که خطوط هوایی امارات در حال حاضر این سیستم را در کلیه هواپیماهای 380  A خود به کار می‌برد.  طبق گزارش‌های رسیده، دوسوم شرکت‌های هواپیمایی که قصد استفاده از هواپیمای380 A را دارند، از سیستم رایانه‌ایeX2 IFE استفاده می‌کند. به‌گفته شرکت کانتاس، سیستمIFE  در هواپیماهای380A شامل یک نمایشگر لمسی 17 می‌شود که به هدست‌های ویژه با سیستم از بین بردن صداهای اضافی سیستم پخش فایل‌های ویدیویی مورد علاقه مسافران مجهز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها