شماره جدید هفته‌‌نامه نیچر‌ (Nature) در تاریخ 25 سپتامبر 2008 نیز با مطالب علمی و خواندنی منتشر شده است. روی جلد این هفته به 2 نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اختصاص یافته است. در این شماره، پرونده کاملی از دیدگاه‌های 2 سناتور نامزد برای ریاست جمهوری درباره علم و فناوری به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۲۰۸۳۱۳

 پاسخ به پرسش‌هایی درباره مسائل زیستی  امنیتی (بیوسکیوریتی)‌، سلاح‌های هسته‌ای و مداخله ایالات متحده آمریکا در طرح‌های علمی بین‌المللی از سوی باراک اوباما و همچنین دیدگاه‌های علمی مک کین در این شماره نیچر به تفصیل آمده است. مقالات علمی  پژوهشی جالبی نیز در بخش تحقیقات برجسته این شماره به چاپ رسیده است. در زمینه اکولوژی، مقاله‌ای‌ با عنوان پیشگیری از آتش‌سوزی و در زمینه نوروساینس مقاله‌ای با عنوان اتصالات شیرین به چشم می‌خورد که می‌تواند برای علاقه‌مندان جالب و خواندنی باشد.

در بخش خبرهای علمی این هفته‌نامه نیز مطلب خواندنی و جالبی درباره ساختار بیولوژی حسگرها در حیوانات آمده است که چگونگی قوه حس حیوانات را با سیگنال‌های شیمیایی که از جنس پروتئین هستند و G  پروتئین نام دارند به تفصیل بیان کرده است.

Occupational Medicine

مجله بین‌المللی طب کار، مجله‌ای است که از سوی انتشارات آکسفورد درباره سلامت و ایمنی شغلی به صورت ماهانه منتشر می‌شود. موضوعاتی که در این مجله به آنها پرداخته می‌شود مربوط به بیماری‌ها و آسیب‌هایی است که در خلال انجام وظایف شغلی بر فرد وارد می‌شوند. مطالب و تحقیقات این ژورنال پیراپزشکی به شناسایی خطرات محیط کار و سالم‌سازی آن می‌پردازد. در شماره جدید این ماهنامه که در سپتامبر 2008 منتشر شده است، مطالب جالب و خواندنی درباره سلامت مشاغل به چشم می‌خورد.

در بخش مقالات اصلی این مجله، مقاله‌ای با عنوان اپیدمیولوژی آسیب‌های شغلی در کارگران نظافتچی آمده که به آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی تهدیدکننده پرداخته است. این مطالعه به نتایج جالبی درباره آسیب‌های عضلانی  اسکلتی و نیز آسیب‌های شیمیایی مثل آلرژی‌ها رسیده است. یکی دیگر از مقالات پژوهشی این مجله، مطالعه‌ای است درباره هپاتیت B با عنوان هپاتیت B در مراقبان سلامت مراکشی. طبق نتایج این مطالعه 5 درصد شاغلان بهداشتی در مراکش، دارای تاریخچه‌ای از بیماری هپاتیت B هستند و تنها 51 درصد از آنها شواهد سرولوژیکی حفاظت در برابر هپاتیت B را در خون خود دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها