ایران خودرو عرضه می‌کند،

خودروی مخصوص بانوان ایرانی

ایران خودرو از رونمایی از خودروی "سمند سایانا"در آینده ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار خودروی مخصوص بانوان ایرانی هم در سال آینده وارد بازار می شود.
کد خبر: ۲۰۶۶۱۷

به گزارش مهر، وحید نجفی رئیس کل اداره خودروهای سفارشی ایران خودرو در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب که احتمالا خودروهای مخصوص بانوان ایرانی همزمان با روز زن در سال آینده وارد بازار می شود، گفت: ایران خودرو در پی ارائه درخواستهایی این برنامه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین با اعلام اینکه رکورد فروش خودروهای سفارشی ایران خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته شکسته شد گفت: رکورد فروش خودروهای سفارشی ایران خودرو از ابتدای سال جاری تا کنون 20 هزار دستگاه بوده که این تعداد معادل فروش کل خودروهای سفارشی در سال گذشته است.

او افزود: با روند فزاینده تقاضای فصلی برای خودروهای سفارشی پیش بینی می شود تا پایان سال جاری حدود 10 درصد از تولیدات ایران خودرو به خودروهای سفارشی اختصاص یابد.

نجفی یاد آور شد: خوشبختانه در سال جاری امکاناتی فراهم شد تا مشتریان این اختیار را داشته باشند که پیش از تولید محصول، آپشنهای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

او افزود: در بحث فروش خودروهای سفارشی مشتری مختار است که بر اساس سلیقه خود خودرو سفارشی خریداری کنند.

نجفی تصریح کرد:  مشتری می تواند نوع موتور گیربکس، سان روف، ترمز ABS، دزدگیر، کپسول آتش نشانی، صندلی چرم ، قطعات تزئینی و ... را از میان دیگر گزینه های آپشن انتخاب و یا حذف کند.

او با اشاره به این که مصرف کنندگان واقعی نسبت به خرید خودروهای سفارشی ابراز تمایل دارند، گفت: تا کنون بیش از 70 درصد از فروشهای خودروهای سفارشی ایران خودرو به سبک فروش فوری بوده است.

نجفی رئیس کل اداره خودروهای سفارشی در مورد بیشترین فروش خودرو سفارشی گفت: از بین محصولات ایران خودرو پژو 206 و پارس بیشترین فروش از بین خودروهای سفارشی را به خود اختصاص داده اند و در آینده نزدیک خودروهای سفارشی به تمامی محصولات ایران خودرو توسعه می یابد.

او تصریح کرد: تحقیقات صورت گرفته در ایران نشان می دهد که 67 درصد کسانی که خودرو از کارخانه تحویل می گیرند خواستار افزودن تجهیزات اضافه به خودرو هستند.

نجفی اعلام کرد 77 درصد دارنندگان خودرو در مراکز خصوصی غیر استاندارد نسبت به افزودن تجهیزات و امکانات خودروی خود اقدام می کنند.

همچنین هاشمی مدیر بازاریابی ایران خودرو گفت: خودروهای سفارشی به این منظور نیست که تنها ظاهر یک خودرو زیبا باشد بلکه خودرو سفارشی به خودرویی می گویند که از لحاظ تجهیزات ایمنی ، سیستم صوتی و تصویری، تجهیزات رفاهی و در آخر تجهیزات ظاهری مطابق با سلیقه افراد طراحی و منطبق بر استانداردهای لازم تولید شود.

وی افزود: مشتریان علاقه مندبه خودروهای سفارشی یا در همان ابتدا تولید خودروی سفارشی را خریداری و یا آنکه پس از خرید خودرو معمولی آن را مجهز به تجهیزات جانبی می کنند. در واقع برای خرید خودروهای سفارشی کارخانه ای ، مشتریان می بایست در همان ابتدای ثبت نام، خودرو مورد نظر خود را انتخاب و از کارخانه، خودرو مورد نظر خود را تحویل گیرند.

وی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که قصد دارند خودرو خود را پس از تحویل خودرو از کارخانه سفارشی کنند باید هوشیار باشند که برخی تجهیزات جانبی پس از تولید خودرو از کارخانه دیگر قابل نصب نیستند ؛ مشابه ترمز ABS ، ایموبلایزر و ایربگ یا اینکه اینکه تجهیزات جانبی نصب شده بر خودرو به دلیل عدم فابریک بودن به خودرو صدمه وارد می کند. همانند سان روف ، کروز کنترل  یا دزد گیر غیر استاندارد که موجب آسیب رسیدن ایمنی و سیستم برق خودرو شده و گارانتی خودرو را نیز لغو می شود بنابراین خودروهای سفارشی از کارخانه به مراتب مطمئن و تخصصی تر از بعد از تولید هستند.

هاشمی در خصوص تجهیزات ایمنی خودروهای سفارشی گفت: در سالهای اخیر بیشتر متقاضیان خودروهای سفارشی در مرتبه نخست به دنبال تجهیزات ایمنی و حفاظتی از خودرو نظیر ترمز ABS ، ایربگ و دزدگیر مطابق با سیستم برقی خودرو هستند .

او گفت: اما آنچه که در ماههای اخیر بیشتر خریداران خودرو به آن گرایش یافته و به آن توجه ویژه ای دارند سیستم ضد سرقت یا همان ایموبلایزر است. در واقع به واسطه این سیستم صاحبان خودرو اطمینان دارند که خودروی آنها هرگز به سرقت نخواهد رفت.

وی افزود: به طور کلی دیگر تجهیزات جانبی در بخش خودروهای سفارشی عبارتند از سیستم هشدار دهنده ، فرمان تلسکوپی و شیشه بالابر حساس به ضربه است.

مدیر بازاریابی ایران خودرو با بیان اینکه تجهیزات رفاهی خودروهای سفارشی را شاید بیشتر در آگهی های فروش خودروسازان مشاهده کرده باشید گفت: به این دلیل که خودروسازان آگاهند که بیشتر مشتریان با شنیدن تجهیزات رفاهی خریدار خودروهای آنها خواهند بود . در واقع پس از ایمنی باید تجهیزات رفاهی را مهمترین ویژگی خودروهای سفارشی عنوان کرد. سیستم تهویه اتوماتیک ،صندلی قابل تنظیم برقی ، موبایل هندزفری، سان روف ، ریموت کنترل قفل مرکزی و کروز کنترل به ترتیب مهمترین ویژگیهای مورد نظر مشتریان برای یک خودرو سفارشی به شمار می رود.

به گفته هاشمی خودروهای سفارشی علاوه بر تجهیز به ضبط CD دار با پخش MP3 به سیستم پخش تصویری DVD وvcd و نیز سیستم مکان یاب وریموت کنترل ضبط روی فرمان مجهز هستند . البته خودروهای سفارشی متنوع هستند به نحوی که هر یک از آپشن های موجود در قیمت یک خودرو سفارشی موثر اند.

مدیر بازاریابی ایران خودرو به کسانی که بر روی خودرو خود رینگ نصب می کنند یاد آور شد: افرادی که به رینگ علاقه مند هستند توجه داشته باشند که رینگ های غیر استاندارد و نامناسب با خودرو به سیستم تعلیق ، جلوبندی و نیز اتاق خودرو آسیب وارد می کنند. 

او افزود: از دیگر موارد مهم در ظاهر خودروهای سفارشی رنگ متفاوت بدنه خودرو با دیگر خودروهای هم نوع آن در سطح شهر است ؛ بنابراین برای خرید یک خودرو سفارشی با رنگ متفاوت لازم است که مشتریان خودرو خود را از کارخانه تحویل گیرند.

هاشمی در پایان گفت: سپر و زه همرنگ بدنه، آینه های جانبی همرنگ بدنه و گریل اسپرت از جمله دیگر اقلام تجهیزات جانبی ظاهری خودروهای سفارشی به شمار می رود که تمایل مشتریان به خرید آنها زیاد است.

مدیرعامل شرکت آپکو گفت :  نخستین محصول این شرکت با نام "سمند سایانا" به زودی در نمایشگاه خودروی تبریز رونمایی می شود.

محسن پورسعیدی افزود: سمند سایانا در سه مدل و با تجهیزات متنوع عرضه می شود که قیمت مدل پایه آن یک و نیم میلیون تومان بیشتر از سمند ال ایکس خواهد بود.

شرکت آپکو با سرمایه گذاری شرکت تام ایران خودرو یک سال پیش با هدف ارایه محصولات سفارشی و محصولات متنوع و مطابق با سلیقه مشتری و افزایش ارزش افزوده برای محصولات ایران خودرو ایجاد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها