مدیرکل تعاون وپشتیبانی فرهنگیان خبرداد

واگذاری100هزار خودرو به فرهنگیان

علی قطب ‌الدینی مدیر کل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان از واگذاری 100 هزار خودرو اقساطی به فرهنگیان تا پایان سال 88 خبر داد.
کد خبر: ۲۰۶۶۰۹

به گزارش فارس‌، قطب‌الدینی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:‌ اداره کل تعاون وزارت آموزش و پرورش 4 ماه پیش با شرکت سایپا تفاهم‌نامه‌ای را مبنی بر واگذاری خودرو به صورت اقساطی برای فرهنگیان واجد شرایط امضا کرد. بر اساس این قرارداد، واگذاری خودرو از شرکت سایپا فقط پراید است که به متقاضیان دریافت خودرو واگذار خواهد شد.

قطب‌الدینی‌ گفت: بازنشستگان سال‌های 86 و 87،‌ بازنشستگان پیش از موعد‌، زنان سرپرست خانوار،‌ سرپرست ‌مدارس شبانه‌روزی (‌راهنمایی و دبیرستان)‌ از اولویت‌های اولیه واگذاری خودرو به فرهنگیان است.

وی اضافه کرد: تعداد 5 هزار و 174 خودرو تا کنون به متقاضیان ارائه شده است و مدارک 2 هزار نفر هم تکمیل شده که به زودی به آن‌ها نیز خودرو واگذار خواهد شد.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان اظهار داشت: واگذاری‌ 45 هزار دستگاه خودرو به فرهنگیان تا پایان سال 87‌،‌ مرحله اول این تفاهم نامه بوده است. مرحله دوم واگذاری خودرو به فرهنگیان‌‌، 55 هزار خودرو بوده که تا پایان سال 88 انجام خواهد شد.

وی شرایط واگذاری خودرو به فرهنگیان را در حال حاضر مناسب بیان کرد و گفت:‌ 3/5 میلیون وام برای خرید خودرو با اقساط 36 ماهه و کارمزد 15 درصد از شرایط استثنایی خرید خودرو برای فرهنگیان است.

قطب‌الدینی‌ با بیان این مطلب که واگذاری‌ 100 هزار خودرو به فرهنگیان تا سال 88 کاری عظیم است،‌ اضافه کرد: برای ارائه تسهیلات بیش‌تر به فرهنگیان‌، تفاهم نامه‌ای با شرکت ایران خودرو مبنی بر واگذاری 27 هزار دستگاه انواع خودرو نیز منعقد شده است.

وی تأکید کرد:‌ بر این اساس در صدد ایجاد تفاهم‌نامه بین بانک‌های ملی،‌ تجارت،‌ ملت برای ارائه تسهیلات وام‌ 7 میلیون تومانی به متقاضان فرهنگی برای خرید خودرو هستیم.

پرداخت وام 30 میلیون تومانی به فرهنگیان بازنشسته تهرانی

مدیر کل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان از پرداخت وام 30 میلیون تومانی به فرهنگیان بازنشسته تهرانی خبر داد.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر در استان تهران 300 هزار نفر شاغل و بازنشسته فرهنگی وجود دارد، ابراز داشت: اداره کل تعاون فرهنگیان به منظور رفاه حال بازنشستگان با یک شرکت تجاری تفاهم‌نامه‌‏ای را امضاء کرده است که بر این اساس فرهنگیان می‌توانند تا سقف 30 میلیون تومان وام با اقساط بلند مدت برای خرید کالاهای مورد نیاز خود دریافت کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان افزود:‌ توزیع یک میلیون و 560 هزار بن سبد کالای ماه مبارک رمضان بین فرهنگیان از اقدامات این اداره کل بوده است.

وی با بیان این مطلب که توزیع سبد کالای ماه مبارک رمضان وظیفه وزارت بازرگانی بوده است، ‌اضافه کرد:‌تاکنون 60درصد اقلام توسط وزارت بازرگانی تامین شده و در اختیار برخی از فرهنگیان قرار گرفته ولی توزیع اقلام سبد فوق با مشکلاتی مواجه بوده که وزارت بازرگانی باید پاسخگوی این دیر کرد باشد. 

قطب الدینی تصریح کرد:‌ به تعداد تمام مناطق آموزش و پرورش تعاونی مصرف وجود دارد و در حال حاضر 95درصد فرهنگیان شاغل و بازنشسته عضو این تعاونی‌‏ها در سراسر کشور هستند.

وی گفت: در حال حاضر 600 تعاونی مصرف فرهنگیان در هر استان وجود دارد و هر کدام از این تعاونی‌‏ها در هر استان یک اتحادیه برای نظارت و ارائه خط مشی این اداره کل به این تعاونی‌ها وجود دارد. در نهایت تمام اتحادیه‌های تعاونی مصرف زیر نظر اتحادیه مرکزی تعاونی مصرف فرهنگیان ایران اداره خواهد شد.

قطب الدینی اضافه کرد: در چارت جدید وزارت آموزش و پرورش،‌ اداره کل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان از ادغام دو «اداره کل رفاه» و «اداره کل تدارکات» تشکیل شده است، این ادغام باعث کمرنگ شدن فعالیت‌های 2 اداره کل قبلی نشده است و برنامه‌های 2 اداره قبلی هم اجرا می شود.

وی با بیان این مطلب که اولین همایش تعاونی‌های آموزش و پرورش در مشهد به مدت 2 روز برگزار شد ، افزود: ‌هدف از برگزاری این همایش همسو شدن تعاونی‌های مصرف فرهنگیان به سمت استانداردهای جهانی بوده است. به همین منظور ، شناسایی واحدهای تولیدی ، تجاری و صنعتی سراسر کشور در اولویت قرار گرفت تا از این طریق زمینه بهره‌وری بیشتر با تعاونی‌های فرهنگیان برای رفاه حال فرهنگیان فراهم شود.

مدیر کل تعاون و پشتیبانی فرهنگیان اظهار داشت:‌ واحدهای تجاری و صنعتی که قابلیت رقابت دارند، می‌توانند کالاهایشان را با قیمت و کیفیت مناسب در تعاونی‌های مصرف فرهنگی به فروش برسانند.

قطب الدینی اضافه کرد:‌ طی دو روز گذشته،‌ 18 استان نشست‌هایی با واحدهای تجاری و صنعتی در زمینه‌های مختلف برای شناسایی محصولات،‌ میزان و نحوه سرمایه‌گذاری برگزار کرده‌اند که قرار است تا پنج‌شنبه هفته جاری نشست فوق در همه استان‌های کشور برگزار شود.

وی افزود: واحدهای تجاری و تولیدی که تاکنون موفق به شرکت در نشست‌های استانی نشده‌اند، می‌توانند در زمان باقی‌مانده با شرکت در این نشست‌ها ، برای اقدام در این زمینه گام بردارند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها