گسترش فزاینده فقر در آرژانتین

جام جم آنلاین - فقر در آرژانتین رو به گسترش گذاشته است . براساس گزارش سازمان آمار دولتی آرژانتین ادامه بحران اقتصادی این کشور به گسترش فقر دامن زده است و پیامدهای وخیم اجتماعی به بار آورده است .
کد خبر: ۲۰۱۹۷
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، براساس آماری که سازمان آمار آرژانتین منتشر کرده است از هر ده شهروند آرژانتین شش نفر نزدیک یا زیر خط فقر زندگی می کنند.
در مقایسه با آمار مشابه در شش ماهه دوم سال 2001 میلادی آمار سال 2002 میلادی نشان می دهد که فقر به طرز بی سابقه ای در آرژانتین گسترش یافته است .
بیش از 30درصد از مردم آرژانتین از درآمد کافی برای تامین نیازهای اساسی روزمره خود محروم هستند.
قبل از بحران اقتصادی در آرژانتین ، این کشور دومین اقتصاد بزرگ امریکای لاتین محسوب می شد و مردم آرژانتین از بالاترین سطح درآمد در میان کشورهای منطقه برخوردار بودند.
اما در اواخر سال 2001 میلادی ، دولت آرژانتین تصمیم گرفت بازپرداخت بدهی های سنگین خارجی خودرا متوقف کند و ارزش برابری پزو را کاهش دهد.
در نتیجه این اقدام دولت ، ارزش پزو در برابر پولهای معتبر خارجی به شدت کاهش یافت و به کمتر از یک چهارمم ارزش قبلی خود سقوط نمودو اقتصاد این کشور دچار یک بحران شدید گردید.
بحران اقتصادی موجب بی ثباتی سیاسی و مشکلات عمیق اجتماعی شده است و تلاش دولت آرژانتین حتی با توسل به کمکهای خارجی برای غلبه بر این مشکلات بی نتیجه بوده است .
گسترش فقر درعین حال موجب بیکاری فزاینده شده است .

صندوق بین المللی پول وام 78/6 میلیارد دلاری به آرژانتین اختصاص داد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها