شرکت شارپ دو مدل درخت خورشیدی مجهز به سیستم لرزه نگاری ژاپنی را در راستای کاهش آلودگی و افزایش تولید انرژی پاک ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۲۰۱۷۲۴

اولین نمونه درخت خورشیدی را شارپ در اکتبر 2008 معرفی می کند که به گفته این شرکت نمونه جدید نسبت به نمونه های قدیمی دارای تغییرات چشمگیری است.

نمونه 160 وات این درخت به شارژ نوری برابر 1800 لومن مجهز بوده و به نسبت مدل قدیمی شش واحد افزایش یافته که قابلیت روشن سازی خیابانها را تا فاصله چهار متری خواهد داشت.

نمونه کوتاهتر که در حدود 4 متر ارتفاع دارد دارای انرژی کمتری بوده و خروجی انرژی آن برابر 80 وات وهمچنین شارژ نوری آن 1200 لومن است.

هر دو نمونه از خصوصیات مقیاسهای فتوولتائیک شارپ سود جسته و دارای شدت نور بالا و مجهز به دیودهای تابش نور بدون جیوه بوده که تا 10 سال بعد از تعویض به کار خود ادامه می دهند. همچنین این درختها به باطری 12 ولتی مجهز هستند که تا یک هفته می توانند بدون جذب نور خورشید به نور افشانی ادامه دهند.

در عین حال در جهت کاهش تشعشعات و طبق تخمینهای شرکت شارپ مدل LN-LW3A1 سالانه به میزان 48 کیلوگرم از تشعشعات دی اکسید کربن را خواهد کاست.

بر اساس گزارش گیزمگ، به دلیل عدم تابش اشعه ماورا بنفش توسط این چراغ ها از اجتماع حشرات موذی در اطراف آن جلوگیری شده و همچنین سیستم لرزه نگار این چراغ ها در صورت حس 5 واحد لرزه نگاری، باعث فعال شدن سیستم روشنایی این چراغها و تابش آنها برای دو روز پی در پی خواهد شد.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها