مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صنایع قند بنیاد مستضعفان گفت: هزینه تولید هر کیلو گرم شکر در ایران از قیمت وارداتی آن بیشتر است.
کد خبر: ۲۰۰۴۰۶

عیسی نوری شاد امروز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری ایرنا در خصوص دلایل کاهش تولید شکر در کشور،‌ افزود: واردات بی رویه شکر سبب شده تا برداشت چغندر قند در سال جاری در مقایسه با سال گذشته کاهش یابد.
 
محصول چغندر قند کشور در سال گذشته چهارمیلیون و 200 هزار تن بود. در حالی که در سال 85 این رقم حدود شش میلیون و 700 هزار تن اعلام شده بود.

وی در ادامه اظهار داشت: قیمت شکر تولیدی درکشور قابل رقابت با شکر وارداتی به دلیل دامپینک نیست، از این رو تولید شکر در کشور رو به کاهش است.

این مقام مسئول ، سپس بهای هر تن شکر تصفیه شده در دنیا را 370 تا 380 دلار و هر تن شکر خام را حدود 280 دلار اعلام کرد و افزود: در حالی که قیمت فروش هر کیلوگرم شکر در بازار داخلی حدود600 تومان است.

نوری شاد با بیان آنکه، قیمت تمام شده شکر معیاری از دستمزد کارگران، چغندر قند ، انرژی مصرفی و... است، گفت: از آنجا که قیمت برخی اقلام توسط دولت تعیین می شود، این امر سبب شده تا قیمت تمام شده شکر بیش از 600 تومان در هر کیلوگرم باشد و به همین سبب کارخانه های تولید کننده شکر با زیان مواجه هستند.

وی در پایان اظهار داشت: دولت ها معمولا برای بهبود و توسعه تولید شکر یارانه صادراتی برای آن در نظر می گیرند و از تولیدکنندگان حمایت می کنند و این امر ضروری است که در ایران نیز مورد توجه قرار گیرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها