جام جم آنلاین - فعالیت بنادر اروپا روز جمعه 17 ژانویه به دلیل اعتصاب کارکنان بندری و باربران در برخی از بنادر این قاره کاملا متوقف شد و یا به صورت نیمه تعطیل درآمد.
کد خبر: ۱۹۵۵۷
به گزارش شبکه تلویزیونی کانال دو فرانسه ، اعتصاب کارکنان و باربران بنادر اروپایی به دعوت شورای بین المللی کارکنان بنادر و در اعتراض به طرح اروپایی برای خصوصی سازی خدمات بندری صورت گرفت .
به گزارش خبرگزاری FNB فنلاند ، تمام بنادر این کشور به دلیل اعتصاب کارکنان بندری تعطیل شدند.
در هلند ، بیش از 2000 نفر از باربران در بنادر اصلی این کشور دست به اعتصاب زدند و فعالیت در بنادر روتردام ، آمستردام ، فلسینگه و ترنویزن به حال نیمه تعطیل درآمدند.
در آلمان بیش از 5000 نفر از باربران بنادر تجاری هامبورگ ، برمن ، برمرهان و لیوبک دست از کار کشیدند و فعالیت در این بنادر مختل شد.
در قبرس اعتصاب باربران موجب تعطیلی در دو بندر لیماسول و لارناکا گردید.
در فرانسه ، فعالیت بندر بزرگ مارسی به دلیل اعتصاب مختل شد ، اما در بنادر بزرگ لوهاور ، بوردو ، لاروشل ، ست و کاله به دلیل اعتصاب 100 درصد کارکنان بندری و باربران فعالیت این بنادر کاملا متوقف گردید.
این اعتصاب همچنین بنادر کشورهای اسپانیا ، بلژیک ، دانمارک را به حالت نیمه تعطیل درآورد.
نگرانی اعتصاب کنندگان به این علت است که با توجه به طرح جدید اروپایی برای خدمات بندری پیمانکاران از کارگران ارزان قیمت که عضو اتحادیه های کارگری نیستند ، استفاده کنند.

اعتصاب کارکنان بخش کنترل پروازی فرانسه
اعتصاب آتش نشانان بریتانیایی
اعتصاب باربران ساحل غربی امریکا
اعتصاب کارمندان موزه لندن
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها