گروه سلامت: تحقیقات نشان داده‌اند مصرف چربی‌های حیوانی مانند گوشت‌های قرمز و کره حیوانی به سرعت با تاثیر منفی بر رگ‌ها، بدن را مستعد بیماری‌های قلبی می‌کند. به گزارش مهر، وب مد اعلام کرد: مصرف غذاهای چرب موجب کاهش کلسترول شده و می‌تواند موجب گرفتگی یا ایجاد پلاک در رگ‌های خونی شود.
کد خبر: ۱۹۳۹۵۹
لازم به ذکر است، تنها 3 ساعت پس از مصرف غذاهای پرچرب از نوع اشباع شده خاصیت عبور دادن خون در لایه داخلی رگ‌های خونی کاهش می‌یابد و پس از 6 ساعت خاصیت حمایت بدن در مقابل تورم و گرفتگی در رگ‌ها به‌واسطه کاهش کلسترول کاهش می‌یابد.

به همین دلیل به بیمارانی که مبتلا به مشکلات قلبی هستند، توصیه اکید می‌شود که در غذاهای خود از چربی‌های اشباع شده استفاده نکنند، زیرا با تشکیل پلاک و گرفتگی در دیواره رگ‌ها احتمال بروز انواع سکته‌های قلبی و مغزی افزایش می‌یابد.

غذاهایی که با استفاده از چربی‌های اشباع شده تهیه می‌شود، در حدود 2/2 برابر چربی‌های غیراشباع شده کالری داشته و موجب بروز انواع بیماری‌های قلبی و در ضمن عوارضی مانند چاقی می‌شود.

عنوان شده است که مصرف انواع گوشت سفید و ماهی به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا3 که مفید می‌باشد به همراه سبزی و میوه‌هایی از جمله کاهو و هویج اهمیت قابل ملاحظه‌ای در سلامت بدن و رگ‌ها دارند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها