گوشت چرخ‌کرده یکی از مهمترین و پرمصرف‌ترین فرآورده‌های گوشتی است که چنانچه در تهیه آن دقت لازم و رعایت مقررات بهداشتی صورت نگیرد، می‌تواند به یکی از منابع مهم ایجاد بیماری‌‌های تب مالت، سل و سیاه‌زخم منجر شود.
کد خبر: ۱۹۲۳۹۶
محمد خزایی، کارشناس بهداشت محیط و عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با ایسنا گفت: اهمیت گوشت قرمز از لحاظ این که منبع اصلی تامین پروتئین بدن و همچنین چربی و فلزات ضروری مثل روی است، بر کسی پوشیده نیست.

مهندس خزایی افزود: در بین انواع مصارف گوشت، آلودگی گوشت چرخ‌کرده، به دلیل تماس بیشتر و مستقیم با دست و همچنین چرخ گوشت و سایر لوازم قصابی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به این که گوشت چرخ‌کرده فاسد دارای یک حالت لعابدار چسبنده و بدبو است، گفت: در این حالت گوشت بوی مطبوع اولیه خود را ندارد؛ یعنی دارای عطر تازگی نیست و این بدان علت است که دارای مقادیر بالایی میکروارگانیسم می‌باشد.

مهندس خزایی در ادامه به مصرف‌کنندگان توصیه کرد تا نکات بهداشتی را در خرید این گوشت‌ها رعایت کنند.

وی در این باره تصریح کرد: گوشت‌ها باید از اماکنی خریداری شوند که مورد تایید وزارت بهداشت باشد. همچنین دیواره‌‌های این اماکن یا قصابی‌ها باید تا سقف کاشی و یا سنگ بوده، کف آن سرامیک همراه با یک شیب به سمت کف شور داشته باشند.

مهندس خزایی با تاکید بر این که بهتر است تا حد امکان از خرید گوشت‌‌های چرخ‌کرده آماده خودداری شود، افزود: حتی‌المقدور برای تهیه گوشت چرخ‌کرده بهتر است با خرید گوشت از قصاب بخواهید تا در مقابل شما آن را چرخ کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها