عطش فوتبالدوستان برای دیدن لیگ‌

پرسپولیس - سایپا؛ شروع یک فصل پرهیجان دیگر

لیگ هشتم امروز در همان ورزشگاهی آغاز می‌شود که 52 روز پیش پایانی خاطره‌انگیز برای پرسپولیسی‌ها داشت.در این مدت نسبتا کوتاه اتفاقات زیادی رخ داد تا امروز پرسپولیس و سایپا با شرایط متفاوت نسبت به فصل گذشته رودرروی یکدیگر قرار بگیرند. تغییر مدیریت در هر 2باشگاه و انجام تغییرات عمده در کادر فنی از جمله آنهاست.
کد خبر: ۱۹۲۲۳۵
پرسپولیس و سایپا در شرایطی به مصاف هم می‌روند که در فصل نقل و انتقالات 3 بازیکن را بین خود ردوبدل کردند؛ 3 بازیکنی که در آخرین بازی این 2 تیم حضور داشتند. میثاق معمارزاده که اشتباه او در هفته سی‌و‌یکم باعث باخت سایپا مقابل پرسپولیس شد، امروز به احتمال زیاد از چارچوب دروازه قرمزها حراست می‌کند.

در مقابل عباس آقایی و حسین کعبی هم  پرسپولیسی‌هایی‌ هستند که پیراهن سایپا را به تن می‌کنند. البته کعبی به دلیل مصدومیت در بازی امروز سکونشین است، اما آقایی اولین جداشده اردوی قرمزهاست که در لیگ هشتم مقابل تیم سابقش بازی خواهد کرد.

از 13 بازیکنی که در هفته سی‌ویکم با پیراهن سایپا مقابل پرسپولیس بازی کردند، فقط 2 بازیکن (مجید غلام‌نژاد و اوراندو سیلوا) از این تیم جدا شده‌اند.

در مقابل صابر میرقربانی، ایمان رزاقی‌راد، ابراهیم میرزاپور، محمد پروین، سعید بیگی، حسین کعبی و عباس آقایی با پیوستن به سایپا این تیم را به یکی از مدعیان لیگ هشتم مبدل کرده‌‌اند.

پیر لیت‌بارسکی هم چهره سرشناسی است که امروز اولین تجربه رسمی مربیگری‌اش را در سایپا پشت سر خواهد گذاشت.

از جمع بازیکنان نارنجی‌پوش، سیدجلال حسینی تا مرز پرسپولیسی شدن پیش رفت و محمد پروین و صابر میرقربانی هم بازیکنانی هستند که به‌رغم مذاکره با پرسپولیس راهی سایپا شدند.

در این میان صابر انگیزه‌های بیشتری برای بازی امروز دارد، چراکه به گفته خودش در 3 سال اخیر به پرسپولیس گل زده و می‌خواهد این نوار را ادامه دهد.

پرسپولیس هم اکثر نفراتی را که در آخرین بازی مقابل سایپا به میدان فرستاد در اختیار دارد. از 14 بازیکن قرمزپوش آن بازی فرزاد آشوبی، ماته دراگه‌چویچ، عباس آقایی و حسین کعبی از این تیم رفته‌اند و محسن خلیلی هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بازی دوباره‌ای را با پیراهن سرخ مقابل سایپا تجربه کند.

علیرضا محمد، محمد منصوری، مجتبی شیری، ابراهیم توره، ایوان پتروویچ، سیدمحمد علوی، مازیار زارع و فرانک آتسو چهره‌های سرشناسی هستند که برای لیگ هشتم به پرسپولیس اضافه شده‌اند. از این جمع تنها آتسو است که به خاطر قراردادش نمی‌تواند تا هفته سوم پرسپولیس را همراهی کند.

وجه اشتراک هر 2 تیم پرسپولیس و سایپا در آماده نبودنشان پیش از آغاز رقابت‌هاست. تمرینات پرسپولیس به دلیل تغییر و تحولات در مدیریت باشگاه با 2 هفته تاخیر آغاز شد به گونه‌ای که بازیکنان جدید این تیم هنوز با دیگر بازیکنان هماهنگ نشده‌اند.

قطبی هم خیلی دیر به جمع کادر فنی این تیم اضافه شد، البته نه با دیرکرد پیر لیت‌بارسکی آلمانی. تیم سایپا تمرینات خود را بدون سرمربی آغاز کرد و آخرین تیمی بود که سرمربی‌اش را قبل از شروع لیگ معرفی کرد.

با وجود این، هر 2 تیم درصددند با کسب پیروزی مقابل همشهری خود شروع خوبی در لیگ برتر داشته باشند تا از هم اکنون خود را در جمع مدعیان لیگ برتر قرار دهند. پرسپولیس و سایپا 13 سال پیش هم آغازگر لیگ ایران بودند که آن بازی در شروع فصل 7574 با برتری 3 بر یک پرسپولیس همراه بود.

ساعت 45/17 امروز و با سوت هدایت ممبینی هشتمین دوره لیگ برتر رسما افتتاح خواهد شد. طبق اعلام کمیته داوران رضا سخندان و رسول فروغی، ممبینی را در امر قضاوت این بازی حساس یاری می‌کنند.

اولین افتتاحیه لیگ برتر با حضور قهرمان‌

برخلاف اکثر لیگ‌های دنیا که دیدارهای افتتاحیه با بازی قهرمان دوره قبل انجام می‌شود، در 7‌دوره گذشته لیگ یا بازی افتتاحیه نداشتیم یا اگر هم بوده بدون حضور مدافع عنوان قهرمانی برگزار شده است!

به عبارتی هشتمین دوره لیگ برتر که تا ساعاتی دیگر با بازی پرسپولیس و سایپا افتتاح می‌شود، اولین دوره‌ای خواهد بود که قهرمان دوره قبل آغازگر آن است. با هم شروع 7 دوره قبلی لیگ برتر را مرور می‌کنیم:

اولین دوره لیگ برتر هیچ بازی افتتاحیه‌ای نداشت و با انجام 5 بازی همزمان آغاز شد. امیر وزیری بازیکن وقت ذوب‌آهن، در انزلی و در دقیقه 6 بازی با ملوان، نخستین گل لیگ برتر را به ثمر رساند.

دومین دوره لیگ‌برتر با وجود قهرمانی پرسپولیس در لیگ اول، با بازی استقلال و پاس در ورزشگاه آزادی افتتاح شد و با برتری 3 بر یک آبی‌ها به پایان رسید. در آن بازی که با قضاوت جلال مرادی برگزار شد، رسول خطیبی در دقیقه 35 اولین گل لیگ را وارد دروازه استقلال کرد.

بازی افتتاحیه لیگ برتر سوم، مثل لیگ دوم میان استقلال و پاس انجام شد و این بار هم 4 گل دربرداشت، اما برنده‌ای نداشت. آن بازی را که با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید، مسعود مرادی سوت زد و محسن بیاتی‌نیا از پاس در دقیقه 6 زننده نخستین گل لیگ بود.

چهارمین دوره لیگ برتر مثل لیگ اول بازی افتتاحیه نداشت و با انجام 5 بازی همزمان آغاز شد. آندرانیک تیموریان، بازیکن کنونی فولام در آن فصل اولین گلزن بود و در دقیقه 20، گل پیروزی‌بخش ابومسلم را در اصفهان وارد دروازه ذوب‌آهن کرد.

لیگ پنجم هم با انجام 2 بازی همزمان (راه‌آهن با شهید قندی و فولاد خوزستان با استقلال اهواز) افتتاح شد و ایمان مبعلی زننده اولین گل آن بود. ایمان در دقیقه 32 دروازه استقلال را باز کرد و جالب آن‌که دربی اهواز با نتیجه 4 بر 2 به سود آبی‌ها به پایان رسید.

افتتاح لیگ برتر با انجام بازی‌های همزمان، رسمی بود که در لیگ ششم هم شاهد آن بودیم. این بار لیگ با 4 بازی همزمان آغاز شد و گلزن اولش حمید عزیززاده، مدافع آن فصل سپاهان بود. این بازیکن در دقیقه 18 بازی با ملوان برای میزبان گلزنی کرد.

و بالاخره لیگ هفتم که با بازی پیکان و برق شیراز افتتاح شد! این بازی که با قضاوت البرز حاجی‌پور در ورزشگاه ایران‌خودروی تهران برگزار شد، پرگل‌ترین دیدار افتتاحیه لیگ برتر بود و با نتیجه 4 بر 2 به سود میزبان به پایان رسید. میثم رضاپور در دقیقه 41 اولین گل لیگ هفتم را وارد دروازه برق شیراز کرد.

امروز برای سومین بار است که ورزشگاه آزادی میزبان دیدار افتتاحیه لیگ برتر خواهد بود. آیا باز هم شاهد یک بازی پرگل خواهیم بود؟! در 3 بازی افتتاحیه قبلی 16 گل از خط دروازه‌ها گذشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها