فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد در صورت آغاز جنگ احتمالی بین ایران و اسرائیل، ایران بیش از 300 موشک دوربرد اسکاد و شهاب و پنج‌هزار موشک کوتاه‌برد به سوی اسرائیل شلیک می‌کند.
کد خبر: ۱۸۶۲۳۸

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری "صدی سوریا"، ایتان بن‌ الیاهو با بررسی احتمالات حمله این رژیم به ایران و سوریه به بررسی تعداد موشکهایی که به جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اصابت خواهد کرد اشاره نموده و اعلام کرد که در این درگیری‌ احتمالاً بیش از 300 موشک دوربرد و پنج‌هزار موشک با برد کوتاه به اسرائیل اصابت خواهد کرد.

وی افزود:این علاوه بر سناریوهای دیگری است که علیه اسرائیل به کار خواهد رفت.

این فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به تغییراتی که در جریان جنگ در امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد می‌شود و با بهره‌گیری از تجربیات جنگ اول خلیج فارس پیش‌بینی کرد در جنگ احتمالی آینده بیش از 250 تا 300 موشک اسکاد یا شهاب و بیش از پنج‌هزار موشک کاتیوشا از سوی ایران و سوریه به سرزمینهای اشغالی شلیک شود.

الیاهو با اشاره به اینکه برای رهگیری هر موشک دوربرد بیش از دو موشک رهگیر نیاز است، گفت برای جلوگیری از این موشکها اسرائیل به بیش از 700 موشک رهگیر نیاز دارد.

این کارشناس نظامی تأکید کرد؛ برای موشکهای کوتاه‌برد نیز نیاز به نیروهای زمینی داریم که این موشکها را از میان بردارند.

فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرد؛ اسرائیل باید خود را برای یک جنگ 20 روزه آماده کند.

بن الیاهو تاکید کرد؛ اسرائیل باید در رویارویی با سوریه برتری داشته باشد و اهداف استرتژیک این کشور را هدف قرار دهد.

وی در جنگ احتمالی با لبنان مدعی برتری هوایی اسرائیل شد و تاکید کرد که در درگیری‌های هوایی اسرائیل باید مواضع موشک‌های با برد متوسط را از بین برد، نیروی زمینی ارتش نیز باید موشک‌های کوتاه برد را ساقط کند.

این در حالی است که فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به تهدیدات احتمالی دشمن گفته بود؛ در صورت حمله احتمالی، شناورهای دشمن با موشکهای پیشرفته و تاکتیک‌های برق‌آسای قایق‌های سپاه به قعر خلیج‌فارس می‌روند.

در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اخبار منتشر شده مبنی بر حمله به ایران گفت؛ هیچ اطلاعاتی در این خصوص در اختیار نداریم.

"تام کیسی" در واکنش به اخبار مربوط به احتمال حمله به ایران گفت؛ ما اطلاعی درباره چنین حمله‌ای نداریم و فکر می‌‌کنم این سخنان، اظهارات کسانی است که اصلاً اطلاعات مستندی در باره آنچه بر زبان می‌رانند، ندارند و بر اموری تاکید می‌کنند که شایستگی سخن گفتن درباره آن را ندارند.

منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که معتقد نیست، آمریکا یا رژیم صهیونیستی دست به اقدام نظامی بزنند زیرا اقتصاد آمریکایی‌ها با مشکل مواجه شده و به دلیل فشارهای ناشی از جنگ‌های عراق و افغانستان در باتلاق کمبودها گرفتار شده است.

متکی ادامه داد: ما چنین احتمالی را در این لحظه پیش‌بینی نمی‌کنیم. رژیم صهیونیستی با سقوط و اختلاف سیاسی در درون خود و در منطقه دست به گریبان است؛ بنابراین، این رژیم نمی‌تواند چنین حماقتی را مرتکب شود. از سوی دیگر آمریکا نیز در موقعیتی نیست که بتواند بار دیگر در منطقه خطرورزی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها