گروه رسانه: فیلم های تلویزیونی و سینمایی مزد عشق، مادر من، مشق شب، مردی روی نیمکت و نقابدار فیلم‌هایی هستند که قرار است فردا جمعه (7/4/87)‌ از شبکه‌های مختلف سیما به آنتن پخش سپرده شوند که در میان آنها فیلم مردی روی نیمکت از ساخته‌های مایکل شرایدر و بازی کریستوفر پلامر و مایکل آنگارد از تازه‌ترین فیلم‌های سینمای جهان محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۴۴۸۷

مزد عشق‌

به کارگردانی محمود مقامی / بازیگران: عسل بدیعی، اشکان خطیبی، کاظم افرندنیا و فخرالدین صدیق‌شریق. امیر با دختری از خانواده‌ای ثروتمند ازدواج می‌کند. پدر عروس در جشن ازدواج مبلغ پانصد میلیون تومان به دخترش غزل هدیه می‌کند. وقتی دو زوج جوان برای ماه عسل به شمال می‌روند، ناگهان با یکی از دوستان غزل مواجه می‌شوند. وی تازه‌عروس را به اتفاق همسرش به یک میهمانی تولد دعوت می‌کند. امیر از حضور در این میهمانی اظهار ناخرسندی می‌کند، اما در نهایت شرکت می‌کند. روز بعد از میهمانی هر دو کسل و سردرگم هستند و نمی‌دانند شب گذشته چه اتفاقی افتاده لیکن با دیدن عکس‌های خود در حالتی غیرعادی و بی‌هوش در حالیکه سیگاری برلب دارند پی به قضیه می‌برند. شخصی از آنان باج می‌خواهد و تهدید می‌کند در صورت عدم توجه و یا اطلاع به پلیس عکس‌ها را پخش می‌کند. آن دو در جریان این باج‌گیری با جسد دوست غزل و پدرش روبه‌رو می‌شوند که  ... .این فیلم تلویزیونی فردا ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

مادر من‌

به کارگردانی: کلاس هارو / تهیه‌کننده: ابلکا ماتیلا / بازیگران: بتی ماحانیمی و مارحاناما حالا / محصول 2005 فنلاند و سوئد. ماجرای این فیلم سینمایی در مورد حمله شوروی به فنلاند است. کریستی مادر ایرو پس از شنیدن خبر مرگ همسرش در جبهه علیه روس‌ها، فرزندانش را راهی سوئد می‌کند و خود در یک مرکز کار مشغول به کار می‌شود؛ ناگهان با روی دادن اتفاقی ...

فیلم سینمایی مادر من عصر جمعه ساعت 30/17 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

مشق شب‌

کارگردان: عباس کیارستمی. این فیلم تحقیقی است مصور درباره تکالیف شب بچه‌ها. فیلم از زبان خود بچه‌ها به طرح این موضوع می‌پردازد. بی‌اطلاعی آنها از روش‌های جدید تدریس و سیاست‌های آموزشی در مدارس، مهمترین مسائل در این زمینه هستند که در فیلم مطرح می‌شوند.علاقه‌مندان به آثار کیارستمی می‌توانند مشق شب را ساعت 30/22 از طریق صدفیلم شبکه سه تماشا کنند.

مردی روی نیمکت‌

فیلم سینمایی مردی روی نیمکت به کارگردانی مایکل شرایدر / محصول 2007 آمریکا / با بازی: کریستوفر پلامر و مایکل آنگارد.

یک پسر جوان عاشق‌سینما در کالج می‌خواهد در مسابقه فیلم‌های غیرحرفه‌ای کالج شرکت کند، اما هیچ ایده‌ای برای ساخت فیلم و چگونگی شروع و تهیه بودجه ندارد. او در عین حال جوانی ناآرام است که با یک پسر دیگر در کالج که او هم خود را در فیلمسازی بهتر از او می‌داند و آماده ساخت فیلم خود است درگیری دارد. یک روز در حال دیدن یک فیلم قدیمی با پیرمرد بداخلاقی در سینما برخورد می‌کند و شخصیت او برایش جالب و جالبتر می‌شود. او در‌می‌یابد که پیرمرد یک بازیگر قدیمی سینماست که حالا در آستانه پیری و ورشکستگی در یک خانه سالمندان زندگی می‌کند. او با نزدیک شدن به پیرمرد با کج‌خلقی او را پس می‌زند، بعد از مدتی و با اصرار او پیرمرد را ترغیب به کمک به او برای ساختن فیلم می‌کند، پیرمرد او را به دیدن مایکی هاپکینز که یک فیلمنامه‌نویس قدیمی و مشهور است می‌برد که حالا در پیری تقریبا مشاعرش را از دست داده و بسیار کم‌حواس است اما هنوز خلاقیت ذاتی خود را دارد. رابطه او با پیرمرد آرام آرام صمیمی‌تر می‌شود و با او به استودیوهای قدیمی هالیوود می‌رود و گذشته او را مرور می‌کند. با وجود مشکلات تهیه فیلم مایکی و پسر جوان تصمیم به نوشتن فیلمنامه‌ای درباره سوءاستفاده و غفلت پرستاران و کارکنان خانه سالمندان در سراسر کشور می‌گیرند. پیرمرد، پسر جوان را به نزد یک تهیه‌کننده پولدار قدیمی می‌برد و از او برای ساخت این فیلم بودجه می‌خواهد. تهیه‌کننده با بی‌میلی قبول می‌کند و ساخت فیلم آغاز می‌شود ولی در انتهای ساخت فیلم پیرمرد می‌میرد ولی فیلم، فیلمی درخور توجه و مورد تایید تهیه‌کننده قرار می‌گیرد و پسر جوان روی همان نیمکتی که پیرمرد به نشستن روی آن در پارک عادت داشت یاد و خاطره او را در ذهنش مرور می‌کند.

فیلم سینمایی مردی روی نیمکت را می‌توانید ساعت 30/20 از طریق برنامه سینما4 (شبکه 4)‌ ببینید.

نقابدار

به کارگردانی سباستین ویگ/ محصول 2005 آلمان/ با بازی سون مارتینگ، اوا هابرمن و توماس آنزنهوفر. مکس که قبلا پلیس ویژه بوده است با کشته شدن همکارش، کلودیا در یک ماموریت علیه دسته تبهکاری زوربک، کارش را رها کرده و به شغل نگهبانی یک موسسه قناعت کرده است، اما با ربوده شدن خواهر کلودیا، لئا، در حین تهیه خبر از گروه زوربک حین یک عملیات سرقت، دابس همکار قبلی مکس در پلیس ویژه به وی مراجعه می‌کند و از او می‌خواهد که در نجات دادن لئا با یکدیگر همکاری کنند و این آغاز تشکیل دوباره گروه پلیس مخفی آنهاست. پس از این که آنها لئا را طی حوادثی نجات می‌دهند، لئا که ویژگی‌های جسورانه‌ای شبیه به خواهرش دارد، شغل خبرنگاری را فراموش می‌کند و به گروه آنها می‌پیوندد و به این ترتیب تیم سه‌نفره پلیس ویژه دوباره تکمیل می‌شود و مکس دوباره نقاب دلقکی خود را به عنوان یک پلیس ناشناس به چهره می‌زند. آنها رد عملیات خلافکارانه زوربک را می‌گیرند و متوجه می‌شوند که وی قصد دارد با منفجر کردن یک سد به طلاهای بسیار گرانقیمت یک خزانه دستبرد بزند، ولی این تیم سه نفره با همکاری یکدیگر و طی حوادثی نفسگیر مانع اهداف سودجویانه تبهکاران می‌شوند.

فیلم سینمایی نقابدار بعد از ظهر جمعه 7/4/87 از شبکه 5 سیما پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها