هفته بیست و نهم لیگ برتر

نبرد قهرمانی در کرمانشاه و کرج

هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور فردا در حالی به پایان می رسد که دو تیم مدعی سپاهان و صباباتری برای تداوم حضور در کورس قهرمانی به دیدار شیرین فراز کرمانشاه و سایپا می روند.
کد خبر: ۱۷۰۷۵۴

به گزارش مهر، توقف دوباره پرسپولیس در کرمان این فرصت را به سپاهان و صباباتری می دهد تا باز هم فاصله خود را با این تیم در جدول رده بندی افزایش دهند. آنها قطعا این فرصت بهینه را از دست نمی دهند تا کماکان مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر باقی بمانند. با این پیش زمینه کوتاه نگاهی گذرا به چهار بازی باقیمانده از هفته بیست و نهم خواهیم داشت که حساسیت آنها به مراتب بیش از دیدارهای آغازین هفته خواهد بود.

شیرین فراز کرمانشاه - سپاهان اصفهان


پس از برتری شیرین مقابل الاتحاد عربستان، شاید بهترین خبر برای سپاهانی ها تساوی پرسپولیس مقابل مس کرمان بود که این تیم را در کورس قهرمانی متوقف کرد. با این انگیزه سپاهان فردا به دیدار شیرین فراز می رود تا با کسب یک پیروزی دیگر جمع امتیازات خود را به عدد 53 رسانده و فاصله خود با پرسپولیس را به هفت امتیاز برساند. در این بین شیرین فراز ته جدولی که فاصله ای کوتاه با لیگ دسته اول دارد حتما برای روشن ماندن کورسوی امید بقا در لیگ برتر، اعاده حیثیت و نشان دادن توانایی های خود برابر شانس نخست قهرمانی لیگ برتر قرار می گیرد.

سپاهان فردا در حالی مقابل شیرین فراز کرمانشاه صف آرایی می کند که حسین کاظمی، سعید بیات و مهدی سیدصالحی را به همراه نخواهد داشت. از سوی دیگر تیم شیرین فراز در غیاب اتابک نمازی، محمد احمدپوری و بابک رضی به دیدار سپاهان می رود. باید دید شیرین فراز در غیاب این بازیکنان تاثیرگذار یارای مقابله با سپاهان مدعی را خواهد داشت یا نه. سپاهانی که در اوج به سر می برد و امیدوارانه در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر کشورمان به پیش می رود.

سایپا - صباباتری

جدا از تقابل مدعی قهرمانی لیگ(صبا) با مدافع عنوان قهرمانی(سایپا)، بازی فردای این دو تیم جذابیتی ویژه دارد. جذابیت این بازی از آن جهت است که علی دایی و یحیی گل محمدی مقابل هم صف آرایی می کنند. این دو که در زمان حضور در تیم ملی دوستی نزدیکی با هم داشتند فردا رودرروی هم می ایستند. صباباتری 46 امتیازی برای بازگشت دوباره به رده دوم جدول و سایپا 35 امتیازی برای فرار از رده های پایین جدول چشم به سه امتیاز بازی دارند. در این بین آنچه فراموش می شود قطعا دوستی های گذشته است. سایپا در بازی فردا مجید غلام نژاد را به علت محرومیت به همراه ندارد، این در حالیست که صبا بدون بازیکن محروم و مصدوم به میدان خواهد رفت.

استقلال - پیکان

برتری مقابل راه آهن در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه های کشور، همه چیز را برای استقلال آرام کرد. دیگر کمتر هوادار استقلال است که ناکامی های اخیر این تیم را به یاد بیاورد. برای آبی پوشان شاید در فصل جاری شرایطی بهتر از این نبوده است و لازمه تداوم آن رسیدن به پیروزی در بازی های آتی است که یکی از آنها فردا مقابل پیکان برگزار می شود. استقلال 38 امتیازی که 12 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد، در لیگ به دنبال چه چیز باید باشد جز اعاده حیثیت و فرار از رده نهم جدول رده بندی.

حریف فردای استقلال هم تکلیفش مشخص است. تیمی که به دنبال چند شکست پی در پی به انتهای جدول نزدیک شده برای رسیدن به نقطه ای مطمئن باید پیروز شود، حتی اگر حریفش ، استقلال باشد. البته پیکان در سه بازی گذشته مقابل استقلال نشان داده که تبحر خاصی برای غلبه بر آبی پوشان دارد.

برنامه دیدارهای پایانی هفته بیست و نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور به شرح زیر است :

یکشنبه - 8/2/87

سایپا تهران - صباباتری (ساعت 15:45- ورزشگاه انقلاب کرج)
داور: هدایت ممبینی، کمکها: اسماعیل صفیری و سعید علی نژادیان، داور چهارم: مختار مهدوی

شیرین فراز کرمانشاه - سپاهان اصفهان (ساعت 15:45 - ورزشگاه آزادی کرمانشاه)
داور: علیرضا فغانی، کمکها: محمدرضا ابوالفضلی و حمید غمزه، داور چهارم: فرزاد معبودی

ذوب آهن اصفهان - راه آهن تهران (ساعت 15:45- ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داور: شاهین حاج بابایی، کمکها: علی موغلی و محمدرضا امینی، داور چهارم: آرش خرمیان

 استقلال تهران - پیکان تهران (ساعت 18 - ورزشگاه آزادی)
داور: خداداد افشاریان، کمکها: حسن نوشه ور و صفدر احمدی، داور چهارم: فرشید افشار

جدول رده بندی لیگ برتر:

1- سپاهان 50 امتیاز
2- پرسپولیس 46 امتیاز- تفاضل گل 11+
3- صباباتری 46 امتیاز- تفاضل گل 4+
4- استقلال اهواز 44 امتیاز
5- پاس همدان 42 امتیاز
6- برق شیراز 41 امتیاز
-------------------------
15- ملوان 32 امتیاز
16- صنعت نفت آبادان 31 امتیاز
17- پگاه 28 امتیاز
18- شیرین فراز کرمانشاه 21 امتیاز 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها