اگر حضور حسن اکلیلی، بازیگر پیشکسوت عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون را در سریال‌های هشت بهشت، غفلت، آقای دخالتی، آتش‌ دل، روز پرماجرا و تفنگ سرپر به خاطر نمی‌آورید، حتما آقای گرفتار را با 9 قلوهای معروف فراموش نکرده‌اید که شاید معروف‌ترین نقش اکلیلی به شمار می‌رود. این روزها حسن اکلیلی را در سریال «دل خوش سیری چند» از شبکه تهران می‌بینیم که هم تهیه‌کننده کار است و هم بازیگر نقش اول که در این گفتگوی کوتاه، بیشتر با او آشنا می‌شویم.
کد خبر: ۱۶۸۴۰۸

آقای اکلیلی، از انگیزه تولید سریال «دل خوش سیری چند» بگویید؟

2 سال پیش، اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی معرفی شد و از آن زمان به این بهانه، سعی کردیم سریالی تولید کنیم که ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف کشور در آن باشد، به نوعی یک تبادل فرهنگی،‌ آیینی با انواع گفتارها و سنت‌ها و بر این باور بودیم که این تلفیق باعث ایجاد یک کار جالب می‌شود، اما با تمام تلاش‌مان، آن‌طور که دلمان می‌خواست، نشد و تنها توانستیم به بخشی از این فرهنگ‌ها بپردازیم.

چرا در بیشتر کارهایی که تولید می‌کنید، به عنوان بازیگر هم فعالیت می‌کنید؟

اساس تولید، بهانه‌ای است که هوای کاری را که در آن بازی می‌کنیم، داشته باشیم و با داشتن اختیاری در کار، به کیفیت و پیشرفت آن بهتر می‌توانم کمک کنم.

کار با آقای جوانمرد چطور بود؟

آقای جوانمرد، کارگردانی خوب و دوست‌داشتنی است، اما بیشتر کارهایی که تاکنون انجام داده، جدی و اکشن بوده و این آدم توانمند شاید اولین تجربه کار کمدی و شهرستانی، کمی برایش سخت بود، اما با هم‌اندیشی، این کار سخت و لذتبخش را به پایان رساندیم و این دشواری کار در شهرستان‌ها باعث شده که بیشتر کارگردانان مایل به کار در این فضا نباشند.

و دلیل انتخاب این نام برای سریال؟

دل خوش، خیلی کم و نایاب است واگر هم پیدا شود واقعا چه قیمتی دارد؛ این نام برای این سریال کمدی، به نوعی به این مساله اشاره دارد که دل خوش پیدا می‌شود و اگر نه، به دنبالش باشیم، به هر قیمتی که هست.

فکر می‌کنید از تمام توانمندی‌های هنرمندان شهرستانی در سریال‌هایی که در شهرستان‌ها می‌سازند، استفاده می‌شود؟

البته هنرمندان اصفهانی زیادند و استادانی هم که در اصفهان حضور دارند، زیاد مایل به کار در عرصه سینما و تلویزیون نیستند و ترجیح می‌دهند در مشاغل دیگری فعالیت کنند و این که بخواهیم همه هنرمندان را متقاعد به همکاری کنیم، هم هزینه بالایی می‌طلبد و هم انرژی بیشتر از آنها می‌گیرد و با دشواری کار، تمایل هنرمندان به کارهای شهرستانی کمتر است.

با توجه به این مشکلات، چه چیزی باعث حضور خانم مهیمن در بیشتر کارهای مرکز اصفهان است؟

خانم مهیمن به دلیل این که اصالتا اصفهانی است، به تمام کارهایی که در این استان تولید می‌شود، لطف و محبت خاصی دارد و ترجیح می‌دهد با همه مشکلات، کار در اصفهان را بپذیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها