امروز با حضور رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد

ثبت نوروز در میراث ملی کشور

گروه فرهنگ و هنر: امروز با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران، نوروز به عنوان میراث ملی کشور ثبت خواهد شد. سیدطه هاشمی، رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران نیز از ارائه پیشنهاد تاسیس موزه نوروز به منظور نمایش سنت‌های این آیین باستانی با همکاری کشورهای همسایه خبر داد.
کد خبر: ۱۶۵۲۳۲

به گزارش ایرنا، هاشمی با اشاره به ثبت آیین نوروز به عنوان نخستین میراث معنوی در فهرست ملی، گفت: در همین ارتباط لازم است موزه‌ای برای نمایش سنت‌ها و اصالت‌های آیین باستانی نوروز ایجاد شود. وی اظهار کرد: در این موزه می‌توان علاوه بر نمایش سنت‌های نوروز ایرانی، سنت‌های نوروزی 9 کشور دیگر همسایه را نیز به نمایش گذاشت.

طه هاشمی با اشاره به این‌که قرار است نوروز به عنوان میراث معنوی با همکاری مشترک 10 کشور منطقه در میراث جهانی ثبت شود، گفت: تاسیس موزه نوروز علاوه بر جذب گردشگر خارجی، زمینه‌ساز ثبت جهانی این آیین سنتی و باستانی را نیز فراهم می‌کند. هاشمی افزود: نوروز به عنوان اولین اثر میراث معنوی کشور ایران در مقیاس ملی ثبت می‌شود و حضور رئیس‌جمهور در این مراسم نشانگر اهمیت میراث معنوی و توجه ایران به این میراث است. گفتنی است آیین باستانی نوروز قرار است امروز طی مراسمی با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از شخصیت‌های داخلی و خارجی در میراث ملی کشور ثبت شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها