سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی:

کارمان بسیار سخت است

رضا سیم‌خواه گفت: در مسابقات آسیایی کره‌جنوبی کارمان بسیار سخت خواهد بود.
کد خبر: ۱۶۴۵۱۵

به گزارش ایسنا ، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پیش از اعزام به کره‌جنوبی ، اظهار کرد: در مسابقات آسیایی امسال تیم‌ها با شرایط خاصی وارد می‌شوند چرا که بحث سهمیه المپیک مطرح است. کارمان در این رقابت‌ها بسیار سخت خواهد بود. البته ما تلاش خود را کرده‌ایم و آنچه در توان‌مان است، در کره‌جنوبی به نمایش خواهیم گذاشت.

وی در مورد کسب چهار سهمیه باقی مانده در کشتی فرنگی گفت: در گرفتن سهمیه‌ها به خصوص در 66 و 74 وضعیت دشوار است چرا که به جز قزاقستان، آسیایی‌ها سهمیه ندارند. در 60 کیلو، کره، ژاپن و قزاق سهمیه دارند که البته باز سطح رقابت‌های این وزن بالا خواهد بود. نورزاده نیز برای اولین بار در ترکیب تیم ملی بزرگسالان قرار می‌گیرد. تیم ما هرچه بیشتر سهمیه بگیرد بهتر است و تلاش‌مان را در این جهت خواهیم کرد اما، اگر یک سهمیه دیگر هم بگیریم خوب خواهد بود. در آسیایی تنها یک نفر در هر وزن سهمیه می‌گیرد و پس از آن در دو مسابقه گزینشی فرصت خواهیم داشت تا سهمیه‌های باقیمانده را بگیریم.

سیم‌خواه در پاسخ به این مورد که کشتی‌گیر شاخصی در وزن 74 کیلوگرم آسیا وجود ندارد و قزاق‌ها هم سهمیه دارند، گفت: در 74 کیلو حریفان خیلی خوبی وجود ندارند و همه در یک سطح هستند ولی ملی‌پوش ما نیز در حد همین نفرات است و بسیار بهتر از آسیایی‌ها نیست.

سیم‌خواه درمورد وزن‌هایی که سهمیه داریم، گفت: در 55 کیلو، حمید سوریان در لیگ حضور نداشته و شرایط خوبی دارد. در 84 کیلو، طالب نعمت‌پور پس از مشکل آپاندیس و بیماری‌ها هنوز دوران نقاهت را به طور کامل پشت سر نگذاشته است و وزنش بیشتر از 85 کیلو نرسیده است اما، شرایطش بد هم نیست؛ اما، قاسم رضایی به خاطر حضور در لیگ از شرایط ایده‌آل به دور است. شاید برخی‌ها بگویند که رضایی وزن کم نمی‌کرده یا لیگ تک کشتی است اما باید پاسخ دهم که مساله مهم در اختیار نداشتن کشتی‌گیران در طول اردو و پیاده نکردن برنامه‌ها بر روی آنها بوده است. قاسم رضایی متکی به قدرتش کشتی می‌گیرد ولی در مقایسه با مسابقات جهانی شرایط ایده‌آل ندارد. اما از آن سو مسعود هاشم‌زاده وضعیت بهتری دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان درمورد حفظ قهرمانی سال قبل گفت: کسب سهمیه با حفظ عنوان قهرمانی متفاوت است. از لحاظ تیمی شانس قهرمانی داریم که البته رقابت فشرده خواهد بود. سال گذشته در تمام اوزان مدال گرفتیم (سه طلا، دو نقره و دو برنز) اما، با تیم دوم تنها چهار امتیاز فاصله داشتیم. به هر حال در کشتی فرنگی داوری‌ها، سکه و پوئن - اخطارها تعیین کننده هستند. ما وظیفه داریم تلاش خود را بکنیم و توکل‌مان به خدا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها