گشت و‌گذارهفته‌

بهاری در موزه ملی ایران

موزه ملی ایران در آستانه سال نو با برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان نمادهای بهاری در آثار موجود در موزه ملی ایران آماده میزبانی از بازدیدکنندگان نوروز می‌شود. به گزارش روابط عمومی موزه ملی ایران، محمدرضا مهراندیش رئیس کل این موزه گفت: نوروز امسال موزه ملی ایران در کنار نمایش آثار موزه‌ای ثابت خود اقدام به برپایی نمایشگاهی تحت عنوان نمادهای بهاری در آثار موجود در موزه ملی ایران می‌نماید.
کد خبر: ۱۶۳۱۴۴

 وی ادامه داد: این نمایشگاه نگاره‌هایی از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی را دربرمی‌گیرد که می‌توان اهمیت پیشینه نقوش بهاری مانند گل و ماهی را در اشیا تاریخی موجود در موزه ملی ایران مشاهده نمود. در این رابطه می‌توان به ریتون‌ها و پیکرک‌های مفرغی به شکل ماهی، نقش برجسته‌های سنگی ظرف‌ها و زیورآلاتی با نقوش گل و ماهی، مینیاتورهایی با فضای بهاری و سکه‌هایی که به مناسبت نوروز ضرب شده‌اند اشاره کرد.

مهراندیش با توجه به استقبال شایان توجه بازدیدکنندگان از موزه ملی ایران ایام نوروز را فرصت گرانبهایی برای معرفی آثار فرهنگی و تاریخی دانسته و اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این موزه توجه به مباحث مربوط به مخاطب‌شناسی موزه است در همین راستا در صدد هستیم تا تغییراتی درخصوص اشیا به نمایش گذاشته شده شیوه نمایش اشیا، نحوه سرویس‌دهی به بازدیدکنندگان، نمایش موقت و ادواری آثار مخازن و گنجینه‌های موزه ملی ایران در کنار ثابت نمایشگاهی به عمل آورده تا به این طریق زمینه مناسب‌تری برای ارتقا بهره‌فرهنگی مراجعان فراهم شود. ‌این نمایشگاه از تاریخ دوم فرودین ماه 1387 به مدت 20 روز در طبقه دوم گنجینه‌ ایران باستان موزه ملی ایران برپا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها