حجت الاسلام سید حسن خمینی ، نوه گرانقدر بنیانگذار انقلاب اسلامی صبح پنجشنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، فضای رسانه ملی را با حضور صمیمانه خود از یاد و خاطره امام راحل عطرآگین کرد.
کد خبر: ۱۵۸۶۱۰
نوه حضرت امام (ره) ساعت 8:30 صبح بازدید خود از سازمان صداوسیما را از جوار مقبره 5 شهید گمنام در صحن مسجد بلال آغاز و با حضور در ساختمان شهدای رادیو از بخش های مختلف معاونت صدا و استودیوهای رادیو قرآن ، صدای آشنا، رادیو سلامت ، رادیو فرهنگ ، رادیو ورزش ، رادیو ایران و رادیو گفتگو بازدید کرد.

نشست مشترک با مسوولان صداوسیما

سیدحسن خمینی در ادامه این بازدید در نشستی با مدیران و معاونان رسانه ملی درباره راهکارهای ترویج اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) گفتگو کرد. حجت الاسلام سیدحسن خمینی در این نشست عملکرد و رویکردهای رسانه ملی را در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه موفق دانست و گفت : اگر نقدی از رسانه مطرح می شود ، باید منصفانه و براساس شناخت از مخاطب آن باشد. نوه امام راحل نگاه باز و شجاعت مدیران رسانه ملی را در تصمیم گیری ، تحسین برانگیز دانست و گفت : این شجاعت همراه با همدلی موجب غنای بیشتر برنامه های صداوسیما در سالهای اخیر شده است.

وی صداوسیما را از تاثیرگذارترین بخش های نظام برشمرد و افزود: بی انصافی است اگر نپذیریم که با وجود تمامی مشکلات ، این رسانه در مسیر جلب رضایت مندی مخاطبان و تحقق اهداف خود پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است.

حجت الاسلام سیدحسن خمینی ، درک مقتضیات زمان و شناخت مخاطب را از شروط اساسی موفقیت تبلیغ و کار رسانه ای دانست و افزود: نقد و ارزیابی برنامه های صداوسیما باید در ارتباط با مخاطب هر برنامه و شناخت دقیق از رقابت در عرصه رسانه صورت گیرد.وی همچنین از ویژه برنامه های رسانه ملی برای تبیین دیدگاه های حضرت امام (ره) و اهداف انقلاب در دهه مبارک فجر ابراز رضایت کرد و بر تداوم رویکردهای تبیینی رسانه ملی در این حوزه تاکید کرد. نوه گرامی حضرت امام (ره) افزود: با توجه به کار سنگین ، گسترده و پیچیده رسانه ملی تبعا بعضی از کاستی ها هم وجود دارد که باید با برنامه ریزی آنها را رفع کرد. نوه گرامی حضرت امام (ره) با تجلیل از تلاش های رسانه ملی در تبیین افکار و اندیشه های حضرت امام (ره ) افزود: یکی از دلایل حضور امروز من در جمع کارکنان صداوسیما، تقدیر از این مجموعه تاثیرگذار به خاطر تحولی است که در برنامه سازی ویژه انقلاب و امام ایجاد کرده اند. وی جایگاه رسانه ملی را در تحقق اهداف انقلاب مهم خواند و گفت : انتقاد برخی افراد به بعضی از برنامه های صداوسیما ضمن این که نشان دهنده تاثیرگذاری فعالیت های این رسانه است ، از کم اطلاعی این افراد به تنوع مخاطبان رسانه ملی و نیازهای آنان حکایت می کند بنابراین برای انتقاد از هر برنامه باید شرایط زمانی خاص آن را در نظر گرفت.

سیدحسن خمینی با اشاره به حساسیت ها و ملاحظات صداوسیما خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم با توجه به همین ملاحظات و حساسیت ها از مجموعه موجود رضایت دارند. نوه حضرت امام (ره) نقش هدایتگری رئیس سازمان را در این مجموعه به یاد ماندنی و مثال زدنی خواند و تصریح کرد: من اعتقاد دارم دوره مدیریت مهندس ضرغامی در آینده با دیده تحسین بیشتری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیدگاه های سیدحسن خمینی مایه دلگرمی ماست

رئیس سازمان صداوسیما نیز حضور یادگار گرانقدر بنیانگذار انقلاب اسلامی در رسانه ملی را حضوری صمیمانه و امیدبخش دانست و گفت : دیدگاه های حجت الاسلام سیدحسن خمینی و رضایت مندی ایشان از عملکرد سازمان بویژه در حوزه مسائل انقلاب و برنامه های دهه فجر، موجب دلگرمی و افتخار مدیران و کارکنان صداوسیماست.

وی با اشاره به این که ویژه برنامه های مستند و نمایشی رسانه ملی ، در دهه فجر سالهای اخیر به بخش عمده ای از اهداف خود دست یافته است ، گفت : براساس منویات و تاییدات رهبر معظم انقلاب ، رویکرد آگاهی بخشی در پرداختن به رخدادهای انقلاب اسلامی در سالهای آینده نیز با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

در این نشست پیشنهادهایی نظیر تشکیل کارگروه مشترکی برای بررسی راه های تبیین و ترویج دیدگاه های حضرت امام ، برنامه سازی خاص برای قشرهای مختلف همچون ؛ کودکان و نوجوانان و تهیه مستند نقش یاران امام در نهضت اسلامی مطرح و بررسی شد. نوه گرانقدر بنیانگذار انقلاب اسلامی پیش از این نشست از بخش های مختلف سازمان صداوسیما از جمله استودیوهای پخش رادیو، تلویزیون و واحد دوبلاژ سیما، همچنین شبکه های تلویزیونی برون مرزی و واحد مرکزی خبر، بازدید کرد و از نزدیک با فعالیت های متنوع رسانه ملی آشنا شد. وی همچنین با حضور در پخش رادیو ایران ، استودیو شبکه جهانی سحر، شبکه خبری العالم و برنامه خانواده شبکه یک سیما با مخاطبان این شبکه ها درباره ویژگی های امام راحل و دستاوردهای انقلاب اسلامی گفتگو کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها