سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

مجازات اعدام برای 4 مفسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای 4نفر از کارمندان وقت گمرک فرودگاه مهرآباد خبر داد.
کد خبر: ۱۵۷۷۱۷
به گزارش ایسنا، علیرضا جمشیدی گفت : 3نفر از کارمندان وقت گمرک و یک نفر حق العمل کار به اتهام فساد اداری و جرایم اقتصادی از جمله رشا و ارتشا و اخلال در نظام اقتصادی و جرایم دیگر، هر 4نفر به اعدام محکوم شدند که حکم حق العمل کار اجرا شده است .

سخنگوی قوه قضاییه افزود: 3نفر دیگر هم اکنون در زندان هستند و تقاضای یک درجه تخفیف (حبس ابد) داشتند که در حال بررسی است .وی در پاسخ به این که محکوم شدن به اعدام مفسدان اقتصادی دارای چه سابقه ای است ، گفت : مجازات اعدام برای مفسدان اقتصادی محدود است و باید براساس اتهام اخلال در نظام پولی و ارزی کشور باشد.

جمشیدی درباره آخرین وضعیت پرونده شهرام جزایری نیز گفت : پرونده وی دارای 2بخش فرار و یک پرونده در مجتمع اقتصادی است که در قسمت فرار و در بخشی که احتمال سهل انگاری و مسامحه قضات و ماموران زندان وجود داشت ، پرونده ای در دادسرای انتظامی قضات مطرح و در حال بررسی است .

وی گفت : براساس قانون نمی توان به جرم قاضی رسیدگی کرد، مگر این که تعلیق شود و باید صبر کرد که پرونده در دادسرا به نتیجه برسد.سخنگوی قوه قضاییه درباره دستگیری و محکومیت تعدادی از بهاییان در شیراز گفت : این افراد حدود 54نفر بودند که تبلیغاتی علیه نظام داشتند. متهمان ردیف اول تا سوم به 4سال حبس محکوم و در حال سپری کردن محکومیت هستند. متهمان ردیف 4به بعد نیز به یک سال حبس محکوم شدند و حبس آنان به صورت تعلیقی است .

وی درباره تعداد دانشجویانی که هم اکنون در زندان به سر می برند، گفت : در مجموع 19دانشجو در زندان هستند که بزودی 8نفر از این دانشجویان با صدور قرار و تودیع آن آزاد می شوند.سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به موادی از قانون در رابطه با رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و با تاکید بر وظیفه قوه قضاییه در رسیدگی سریع به تخلفات احتمالی انتخابات ، یادآور شد که شعبات در وقت اداری و همچنین در وقت کشیک و به صورت شبانه روزی در این زمان مشغول بوده تا رسیدگی ها صورت گیرد.

جمشیدی با بیان این که متاسفانه در سال های گذشته آمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی رو به افزایش بوده است ، گفت : برخی قوانین از جمله قوانین چک ، املاک و اراضی ، مواد مخدر و برخی اختلافات خانوادگی سبب شده که بیش از 7میلیون پرونده تشکیل شود که در این زمینه از مردم تقاضا داریم به علت دعاوی کوچک مراجعه نکرده تا دستگاه قضایی به دعاوی بزرگ و سنگین رسیدگی کند و امیدواریم این ستاد با قوت به فعالیت خود ادامه دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها