تشکیل «ستاد مزد» برای تعیین حداقل دستمزد سال 87

فارس: معاون روابط کار وزیر کار و امور اجتماعی گفت: ستاد مزد وزارت کار بیش از 3 ماه است که تشکیل شده است و کارگروههای تخصصهای نهادهای کارگری و کارفرمایی
کد خبر: ۱۴۹۸۹۸
در حال بررسی موارد مربوط به حداقل دستمزد هستند.
ابراهیم نظری جلالی اظهار داشت: ستاد مزد از ابتدای تابستان سالجاری در وزارت کار و امور اجتماعی تشکیل شده است و این ستاد در حال بررسی موضوعات مربوط به مزد و حداقل دستمزد کارگران در سال 87 است.
وی افزود: کارگروههای تخصصی کارگری و کارفرمایی در وزارت کار و امور اجتماعی مسائل مربوط به دستمزد را بررسی میکنند و به ستاد مزد وزارت کار ارائه میکنند.
معاون روابط کار گفت: نتایج بررسیهای ستاد مزد در ماههای پایانی سال به شورایعالی کار ارائه خواهد شد تا مبنای مطالعاتی و کارشناسی تصمیمگیریهای شورایعالی کار در تعیین حداقل دستمزد لحاظ شود.
وی تاکید کرد: جلسات شورایعالی کار برای تعیین حداقل دستمزد اسفندماه برگزار خواهد شد و حداقل دستمزد سال آینده در روزهای پایانی سال توسط شورایعالی کار تعیین و اعلام خواهد شد.
نظری جلالی اعلام حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را پیش از اسفندماه منتفی دانست و گفت: اعلام حداقل دستمزد پیش از روزهای پایانی اثرار تورمی در پی خواهد داشت، بنابراین قطعا شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را در نیمه دوم اسفندماه اعلام خواهد کرد.
سالجاری ستاد مزد برای دومین سال متوالی در وزارت کار و امور اجتماعی برای بررسی عوامل موثر بر تعیین حداقل دستمزد در وزارت کار تشکیل می شود تا تعیین حداقل دستمزد در شورای عالی کار بر مبنای مطالعات کارشناسی صورت گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها