فرمانده دستگاه دیپلماسی در میدان 

سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته به منظور دیدار و گفت‌و‌گو با مقامات لبنانی، وارد بیروت شد.
کد خبر: ۱۴۷۵۶۶۱
 
سفر عراقچی به بیروت در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی، شامگاه پنجشنبه ۱۲مهر سنگین‌ترین حملات هوایی خود طی روزهای گذشته به ناحیه ضاحیه را انجام داده بود؛ در خبرها آمد که هدف این حملات سنگین، ترور سید‌هاشم صفی‌الدین، جانشین احتمالی شهید سیدحسن نصرا... بوده است؛ هدفی که البته ناکام ماند و صفی‌الدین با اعلام منابع خبری، در مکانی امن مشغول راهبری نیروهای حزب‌ا... است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، با انتشار مطلبی در فضای مجازی با اشاره به اهداف سفر عراقچی به بیروت تصریح کرد: هیات ما به ریاست وزیر امور خارجه عراقچی و همراهی دو نماینده مجلس و رئیس جمعیت هلال احمر، با مقام‌های عالی‌رتبه لبنان دیدار خواهد کرد. بقائی با اشاره به کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به مردم لبنان نیز تاکید کرد: «محموله‌ای شامل ۱۰ تن مواد غذایی و دارویی به‌عنوان بخشی از کمک‌های بشردوستانه ایران، تقدیم لبنان خواهد شد. 

ایران در همبستگی با مردم شجاع لبنان ثابت‌قدم است. همه منطقه باید وضعیت خطیری که لبنان با آن مواجه است و تبعات آن برای آینده ملت‌هایمان را دریابند.» عراقچی همچنین در جریان این سفر، با نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با ابلاغ مراتب تسلیت دولت و ملت ایران به مناسبت شهادت سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... و دیگر شهروندان بی‌گناه لبنان در نتیجه حملات تروریستی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از دولت، ملت و مقاومت لبنان در برابر تجاوز و آتش‌افروزی رژیم متجاوز اسرائیل تاکید کرد.  نخست‌وزیر لبنان نیز با تشریح آخرین وضعیت لبنان و توصیف تجاوزات رژیم صهیونیستی، به‌عنوان مصداق واقعی جنایت جنگی و اظهار تاسف از بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در برابر ماجراجویی‌های خطرناک دشمن صهیونیستی، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم لبنان در این شرایط دشوار قدردانی کرد.
​​​​​​​
هما‌ن‌طور که گفته شد، عراقچی در حالی به بیروت سفر کرد که لبنان این روزها به‌واسطه حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به کانون مخاطره در منطقه تبدیل شده است.  حتی قبل از ورود عراقچی به فرودگاه بیروت، صهیونیست‌ها اطراف فرودگاه را بمباران کرده بودند. عراقچی در گفت‌و‌گویی در پاسخ به این سؤال که آیا از آمدن به بیروت نترسیدید، اظهار داشت: «وقتی ماموریتی به عهده انسان است، باید انجام شود... ما از این صحنه‌ها در جنگ تحمیلی و بعد از آن زیاد دیده‌ایم و عادت داریم. اراده ما سرسخت‌تر از آن است که بخواهد با این موضوعات خدشه‌دار شود.» سفر عراقچی به بیروت در شرایطی انجام گرفت که لبنان طی هفته‌های گذشته به پایگاه اصلی مقاومت در برابر تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.  صهیونیست‌‌ها تلاش دارند با شکستن مقاومت مردم لبنان و در رأس آنها، جریان حزب‌ا...، نظم متبوع خود را بر منطقه غرب آسیا حکمفرما کنند و روند سلطه‌یابی خود را از کرانه‌های مدیترانه کلید بزنند. سفر مهم عراقچی به بیروت در میانه بحران در لبنان، نشان می‌دهد برخلاف اوهام صهیونیست‌ها، شرایط کاملا تحت کنترل نیروهای مقاومت بوده و این مقاومت است که آینده لبنان و منطقه را تعیین می‌کند و یقینا ایران نیز در این مسیر، مثل همیشه در کنار لبنان و سایر ملت‌های بیدار خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها