پول از شما، آدم‌ربایی از ما!

در جریان تحقیقات از اعضای یک باند آدم‌ربایی که دو مرد را در تهران ربوده بودند، مشخص شد آنها همراه سرکرده فراری باند یک شرکت را راه‌اندازی کرده و سفارش آدم‌ربایی می‌گرفتند و بعد از اخاذی، گروگان‌ها را رها می‌کردند.
کد خبر: ۱۴۷۴۹۵۵

پول از شما، آدم‌ربایی از ما!

 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اوایل مرداد امسال دو زن به پلیس آگاهی تهران رفتند و شکایت کردند که شوهران‌شان ربوده شده و در برابر آزادی آنها ۳۰ میلیارد تومان آدم‌ربایان درخواست کردند. تحقیقات پلیسی در این رابطه ادامه داشت تا این‌که بعد از یک هفته گروگان‌ها نجات یافتند. گروگان‌ها در تحقیقات گفتند برای یک تاجر ایرانی در ترکیه ۳۰ میلیارد تومان پیچ‌ومهره خریدیم که فروشنده بدقولی کرد. تاجر ایرانی ما را مقصر می‌دانست و افرادی را برای ربودن مسلحانه ما اجیر کرد. تاجر ایرانی دو هفته قبل بازداشت شد و اعتراف کرد به قصد انتقام‌گیری این بلا را سرشان آورده است. یکی ازگروگان‌ها چند روز پیش و بعد از بهبودی‌اش به پلیس آگاهی رفت و در اظهاراتش گفت‌: متهمان با جعل عنوان پلیس من را ربودند و به خانه‌ای در شرق کشور برده و زندانی کردند و یک ماه شکنجه شدم. افراد دیگری را از شهرهای کرج، شمال و دیگر شهرهای کشور ربوده و در اتاق‌های کناری‌ام زندانی کرده بودند. زنان و دخترانی که از اعضای خانواده آدم‌رباها بودند مراقب ما بودند. اول که صدای ناله‌ها را می‌شنیدم تصور کردم دچار توهم شدم یا این صداها را برایم پخش می‌کنند که بیشتر بترسم اما از دهان مراقبان شنیدم که افراد دیگری هم ربوده و نگهداری می‌شوند. تعدادی از گروگان‌ها دو هفته تا سه ماه آنجا اسیر بودند.
ماموران از طراح این آدم‌ربایی دوباره تحقیق کردند و معلوم شد او ازطریق دوستش با شهرام که یک شرکت استخدام آدم‌ربا داشته، آشنا شده، قرارداد کاری با او بسته و این نقشه را اجرا کرده‌اند. با اعتراف‌های او، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و برخی از اعضای این باند چند روز پیش در عملیات‌های جداگانه بازداشت شدند‌.یکی ازمهره‌های کلیدی این باند در اظهاراتش گفت‌: یک سال قبل ورشکسته شده و بیکار بودم که با شهرام آشنا شدم. بعد فهمیدم سابقه‌دار و خلافکار است‌. شرکت به ظاهر تجاری داشت و من و افرادی را برای منشی و بازاریابی استخدام کرده بود که بعد فهمیدیم فعالیت شرکت آدم‌ربایی است. افرادی که مشکلات کاری، مالی، ناموسی، اختلاف خانوادگی و ارثیه داشتند سراغ‌مان می‌آمدند‌. عکس، مشخصات و رفت‌و‌آمدهای افراد مورد نظر را می‌دادند تا از آنها انتقام بگیریم. با دستور شهرام در زمان معین با جعل عنوان پلیس آنها را ربوده و به ساختمانی در زاهدان منتقل و شکنجه می‌دادیم تا خانواده‌هایشان پول آزادی‌شان را بدهند و بعد رهایشان می‌کردیم. در بیشتر اخاذی‌ها موفق و در چند مورد آخر ناکام ماندیم.   این در حالی بود که بقیه اعضای باند هم گفته‌های او را تایید کردند. 
 حمید‌رضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با توجه به افشای ابعاد جدید این پرونده، تحقیقات برای دستگیری بقیه اعضای باند و سرکرده فراری آنها ــ شهرام ــ ادامه دارد‌. همچنین قرار شد که استعلام‌های لازم از پلیس‌های سراسر کشور انجام گیرد تا گروگان‌های نجات‌یافته شناسایی و از آنها تحقیق شود‌.  حمید‌رضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت‌: با اعتراف سرکرده باند برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای دستگیری دیگر‌اعضای این باند تبهکاری ادامه دارد‌. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها