دو فیلم کودک و نوجوان به جدول اکران سینما اضافه می‌شوند تا در کنار فیلم‌های کمدی رونق گیشه بیشتر شود

کام شیرین اکران با افزایش کمدی‌ها

سینماها بعد از گذر روزهای سوگواری پایان ماه صفر از امروز میزبان ۴ فیلم جدید شدند تا همچنان به فروش صعودی خود در شهریورماه ادامه ‌دهند.
کد خبر: ۱۴۷۱۴۳۲
نویسنده نسرین بختیاری - گروه فرهنگ و هنر
 
همچنان که تا به‌حال گیشه سینما بیش از ۸۳۱‌میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان فروش را تجربه کرده و بیش از ۱۴میلیون و ۷۷۶ میلیون‌نفر مخاطب در بهار و تابستان جذب سینما شده‌اند. چهار فیلم «مفت‌بر»، «شهر گربه‌ها۲»، «قیف» و «کارزار» از امروز پنجشنبه ۱۵ شهریور به جدول اکران اضافه شدند و از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ فیلم راهی پرده سینما شده‌اند که با اضافه‌شدن این چهار فیلم، تعداد فیلم‌ها به ۳۵ می‌رسند. دو فیلم «مفت‌بر» و «قیف» فضایی کمدی «شهر گربه‌ها۲» نیز فضایی کودکانه و فانتزی دارد. «کارزار» تنها فیلم جدی در میان این چهار فیلم است. قبل از این چهار فیلم از ابتدای سال حدود هفت فیلم، کمدی روی پرده رفته بود که با اضافه‌شدن این فیلم‌ها تعداد کمدی‌هایی که تاکنون روی پرده رفته به ۹ فیلم رسیده است. بنابراین، به‌نظر می‌رسد که میزان کمدی‌های جدول فروش در این سری اکران، افزایش پیدا کرده است. درحال‌حاضر همچنان در مقیاس فروش هفتگی و فروش کل فیلم‌های کمدی در صدر،  قرار دارند و مذاق سینماداران و البته مخاطبان بیشتر به این فیلم‌ها خوش می‌آید. بنابراین، در مقیاس فروش هفتگی کمدی‌های «پول و پارتی»، «تگزاس۳»، «خجالت‌نکش ۲»، «ملاقات با جادوگر» جزو چهار فیلم اول جدول فروش و همچنان پیشتاز هستند.
 
گیشه به‌علاوه کمدی
«مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی دومین فیلم سینمایی این کارگردان پس از «گیجگاه» است که براساس فیلمنامه‌ای از نیما نافع و الهه سعادتی نوشته و کارگردانی شده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش است که فضایی کمدی و فانتزی دارد و پیش‌بینی می‌شود مخاطبان به دلیل فضای متفاوت و مفرح این فیلم را دوست داشته باشند. حامد بهداد در دومین همکاری خود با عادل تبریزی پس از «گیجگاه» نقش متفاوتی را در این فیلم به‌عهده دارد. سحر دولتشاهی نیز بعد از ایفای نقش در فیلم «مستانه» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش برای دومین‌بار با این تهیه‌کننده همکاری کرده است.  «قیف» فیلمی کمدی به کارگردانی محسن امیریوسفی و چهارمین اثر این کارگردان است که پس از ۱۲ سال قرار است روی پرده سینما برود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید ملکان با بازی رضا عطاران، عباس جمشیدی‌فر، صدف اسپهبدی، فریده سپاه‌منصور، گیتی معینی، رضا نیکخواه و... است. «قیف» به سرگروهی پردیس چارسو است که موسسه خانه فیلم در سینماها کار پخش و اکرانش را به‌عهده گرفته است. این فیلم از رضا عطاران که در سال‌های پیش تأثیرش را بر فروش گیشه ثابت کرده، کمک گرفته و قصد دارد تجربه خوب فیلم‌های قبل را دوباره تکرار کند.
 
قطره‌چکانی فیلم کودک و نوجوان
«شهر گربه‌ها ۲» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی سید‌جواد هاشمی جزو معدود فیلم‌های کودک است که قرار خواهد بود در ادامه قسمت اولی که از این فیلم ساخته و با استقبال مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده آنها روبه‌رو شد به چرخه اکران اضافه خواهد شد. علیرضا خمسه، فرهاد آئیش، یوسف تیموری، مریم سعادت، میرطاهر مظلومی، داریوش موفق، الیکا عبدالرزاقی، رضا بنفشه‌خواه و... جزو بازیگران ‌‌‌این فیلم کودکانه و موزیکال هستند اما به نظر می‌رسد ما استعداد خوبی برای ندیدن سلائق کودکان که آینده‌سازان این کشور هستند، داریم؛ چراکه چینش و مدیریت جدول اکران برای کودکان و نوجوانان در این سه ماه تابستان اصلا خوب نبود و تا همین الان بعد از فیلم «سفر پرماجرا »که آن هم برای نوجوانان مناسب است، هیچ فیلم کودکی به جدول اکران اضافه نشده بود. بنابراین به‌رغم این‌که در جشنواره سال گذشته فیلم‌های کودک و نوجوان زیادی برای اکران در سینمای کودک به مخاطبان جشنواره معرفی شد، در واقع امسال فقط دو فیلم کودک داشتیم که از ابتدای سال روی پرده رفته بودند و در گروه سینمایی فرهنگ به اکران خود ادامه می‌دادند. همین قسمت دوم فیلم شهرگربه‌ها نیز با نگاهی به پاییز و باز شدن مدارس و ظرفیت فروش فیلم که بچه‌ها را برای دیدن فیلم می‌برند، به جدول اکران اضافه خواهد شد. یک فیلم کودک دیگر که قرار است در روزهای آینده، یعنی بعد از ۱۵ شهریور و به‌زودی به جدول فروش و اکران اضافه شود، «ببعی قهرمان» به کارگردانی حسین صفارزداگان، میثم حسینی و تهیه‌کنندگی محمد‌مهدی مشکوری با پخش «بهمن سبز» به سرگروهی سینما فرهنگ است. نگاه این فیلم که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حضور داشت بیشتر به کودکان و خردسالان و با تکنیک سه‌بعدی و کیفیت بسیار خوبی ساخته شده است. ببعی قهرمان در آرزوی پرواز برگرفته از سریال انیمیشنی دوبعدی «ببعی و ببعو» است که جزو آثار پرمخاطب شبکه پویا بوده و از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ پخش شده ‌است.
 
روایت پیچیده یک زندگی
فیلم «کارزار» به کارگردانی و نویسندگی شهرام اسد‌زاده و تهیه‌کنندگی سید‌محمد قاضی محصول سال ۹۸ است که فضایی جدی دارد. کارزار روایت متقاطع و پیچیده یک شبانه‌روز از زندگی فریبرز و محبوبه است که با یک حادثه آنها را سر راه زوج دیگری به نام‌های اشکان و ندا قرار می‌دهد. امیر آقایی، نسیم ادبی، نادر فلاح، علیرضا استادی، بهزاد خلج، هامون سیدی و... جزو بازیگران این فیلم هستند. مهم‌ترین آثار شهرام اسد‌زاده کارگردانی فیلم‌های «طاقباز» و«‌بی‌خوابی اسب‌ها» بوده است.

شش فیلم جدید آماده اکران پاییزی
اما چند فیلم دیگر به جز ببعی قهرمان نیز قرارداد اکران‌شان به‌تازگی ثبت شده‌ و به‌زودی به نمایش درمی‌آیند. «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی با پخش فیلمیران به سرگروهی پردیس هویزه، «زودپز» به کارگردانی رامبد جوان و تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور با پخش فیلمیران به سرگروهی پردیس کورش، «رکسانا» به کارگردانی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی مسعود ردایی با پخش فیلمیران به سرگروهی پردیس ایران‌مال، «نبودنت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی‌حسینی با پخش نسیم صبا فیلم به سرگروهی پردیس ملت، «هفتاد سی» به کارگردانی بهرام افشاری و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان با سرگروهی پردیس مگامال جزو جدیدترین فیلم‌هایی هستند که به‌زودی در آینده به چرخه اکران و فروش اضافه می‌شوند. در میان این شش فیلم زودپز و هفتاد سی جزو فیلم‌های کمدی و فقط ببعی قهرمان در ژانر کودک است. زودپز ششمین تجربه کارگردانی جوان است و داستان آن در دهه ۶۰ می‌گذرد و درباره سه دوست است که بعد از ترکیدن زودپز در محله‌ای قدیمی و مجروح شدن‌شان ماجراهایی برای‌شان اتفاق می‌افتد. محسن تنابنده و نوید محمدزاده نقش‌های اصلی زودپز را بازی می‌کنند و این اولین همکاری تنابنده و نوید محمدزاده با جوان است. همچنین محمد‌زاده اولین باری است که در ژانر کمدی بازی می‌کند. هفتاد سی هم اولین تجربه کارگردانی بهرام افشاری به‌شمار می‌آید و هوتن شکیبا و الهه حصاری جزو بازیگران اصلی فیلم هستند. آغوش باز سال گذشته برای اولین‌بار در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و فیلمی با محوریت خانواده است. حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی و... جزو بازیگران اصلی این فیلم هستند. رکسانا با بازی یسنا میرطهماسب و مهسا اکبرآبادی و داستان جوانی قمارباز است که به شکلی غیرمنتظره عاشق می‌شود و مصمم است که زندگی خود را تغییر دهد. همچنین «نبودنت» نیز سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد و داستان تلخ زندگی مرضیه درباره مهاجرت است که چندین سال در انتظار همسر خود است. سحر دولتشاهی، امیر آقایی و آزاده صمدی از‌جمله بازیگران این فیلم هستند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها