چینی‌ها رکوردهای فروش را یکی پس از دیگری می‌شکنند

ضربه شرقی به انحصار هالیوودی

تعطیلات عید سعید فطر باعث شد سینماها جان تازه‌ای بگیرند و اکران بسیاری از فیلم‌ها به سئانس‌های فوق العاده کشیده شود. در چنین فضایی فروش فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران به مرز دو میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۷۰۰۹۳۴
هجوم مردم سینماها را شبانه‌روزی کرد

چهار روز تعطیلی، فرصت مغتنمی فراهم آورد تا مردم بار دیگر جان تازه‌ای به سینماها ببخشند. بسیاری از فیلم‌ها به فروش‌ بالایی دست یافتند و اکران بسیاری از سینماها تا نیمه‌های شب ادامه یافت.

امیر قطبی، از دفتر پخش فیلمیران درباره استقبال مخاطبان از فیلم «رد کارپت» به کارگردانی رضا عطاران به ایسنا گفت: این فیلم تا پنجشنبه‌شب نهم مرداد، به فروش نزدیک به دو میلیارد تومان رسیده و استقبال مردم از این فیلم همچنان فوق‌العاده است.

او ادامه داد: این فیلم طی 34 روز نمایش در تهران یک میلیارد و 350 میلیون تومان و در شهرستان‌ها 580 میلیون تومان فروش داشته است که رقمی قابل توجه محسوب می‌شود.

این پخش‌کننده همچنین درباره فروش فیلم «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی هم گفت: فروش این فیلم هم طی یک هفته گذشته بسیار خوب بوده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

به گفته او «کلاشینکف» طی 9 روز اکران در تهران 315 میلیون تومان و طی شش روز اکران در شهرستان‌ها 145 میلیون تومان فروش داشته است که طبیعتا فروش 460 میلیون تومان در حدود یک هفته برای یک فیلم، فروشی خیلی خوب محسوب می‌شود.

امیر قطبی درباره وضع نمایش این دو فیلم در سئانس‌های فوق‌العاده سینماها نیز اظهار کرد: طبیعتا با توجه به استقبال مخاطب در چند روز گذشته هر دو فیلم در سئانس‌های فوق‌العاده به نمایش درآمد. به عنوان مثال، پنجشنبه شب «رد کارپت» و «کلاشینکف» تا نیمه‌های شب در سئانس‌ ویژه سینماهای آزادی، ایران، ملت، زندگی، ماندانا و شکوفه مخاطب داشت.

به گفته این پخش‌کننده، هر یک از دو فیلم «رد کارپت» و «کلاشینکف» اکنون در کل کشور، 50 سینما برای اکران در اختیار دارند.

شرکت نورتابان هم اعلام کرده است که فروش فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی تنها در سینماهای تهران به 180 میلیون تومان رسیده است. این فیلم در همان روز پنجشنبه در سینما آزادی حدود هشت میلیون تومان فروش داشته و در سینما «استقلال» هم سه میلیون و 500 هزار تومان بلیت فروخته است.

به دنبال استقبال مخاطبان از این فیلم در تهران و شهرستان‌ها، سینماهای شهرهای اصفهان، کرج، اهواز، سنندج، کاشان، تبریز، یزد و... نیز به جمع سالن‌های اکران‌کننده این فیلم پیوستند.

همچنین در روزهای تعطیل، نمایش فیلم «امروز» در تهران به سئانس فوق‌العاده کشیده شد و سینما «فرهنگ» برای اولین‌بار، سئانس ۱۲ تا 2 نیمه‌شب را به دلیل استقبال گسترده مخاطبان به این فیلم اختصاص داد. در سینما «آزادی» هم سئانس ساعت ۲ تا ۴ صبح برای فیلم در نظر گرفته شد و فیلم در سینما استقلال هم در سئانس ویژه 12 و 30 تا 3 و 30 دقیقه نیمه‌شب روی پرده رفت.

غلامرضا فرجی، مسئول پخش حوزه هنری هم درباره آخرین وضع استقبال مخاطبان از «فرشته‌ها با هم می‌آیند» گفت: با توجه به این‌که «فرشته‌ها با هم می‌آیند» یک فیلم خانوادگی است، توانسته در روزهای گذشته که تعطیل بوده است با استقبال مخاطبان روبه‌رو شود و شاهد افزایش جدی تعداد مخاطبان فیلم بودیم.

به گفته او، فروش این فیلم در روز دوشنبه این هفته 15.5 میلیون تومان، سه‌شنبه 22.5 میلیون تومان، چهارشنبه 23.5 میلیون تومان و پنجشنبه 23 میلیون تومان بوده است.

مسئول پخش حوزه هنری عنوان کرد: به طور کلی فروش «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در 9 روز اکران در 16 سینمای تهران 120 میلیون تومان بوده است. همچنین فروش فیلم طی چهار روز اکران در ده شهر به 35 میلیون تومان رسیده است. به طور کلی مجموع فروش این فیلم به 160 میلیون تومان رسیده است.

اکبر شاپوری، پخش‌کننده «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هم بیان کرد: استقبال مردم از «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» فوق‌العاده بود و در روز‌های گذشته فروش قابل توجهی را تجربه کردیم.

او توضیح داد: استقبال مردم از فیلم جدید بهروز افخمی آن‌قدر خوب بوده که اکثر سینماهای اکران کننده مانند آزادی، ملت، زندگی، فرهنگ، زندگی، عصر جدید، فلسطین، راگا و موزه سینما پنجشنبه‌شب برای این فیلم سئانس فوق‌العاده درنظر گرفتند.

شاپوری همچنین درباره آخرین آمار فروش این فیلم گفت: فروش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» تا پنجشنبه‌شب و در 9 روز اکران در 20 سینمای تهران به 225 میلیون تومان رسیده است.

خبر دیگر از سینماها این‌که به گفته محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده فیلم‌های «آتش‌بس 1 و 2» به کارگردانی تهمینه میلانی، تبلیغات محیطی و پخش آنونس «آتش‌بس 2» برای اکران دوم عید فطر از هفته آینده آغاز خواهد شد. آنونس این فیلم سینمایی را تهمینه میلانی و مستانه مهاجر ساخته‌اند.

همچنین تهیه‌کنندگان «شهر موش‌ها 2» در نظر دارند با آموزش نمایندگان تبلیغاتی امکان اکران گسترده‌تر فیلم در شهرستان‌ها را فراهم کنند و اکران‌هایی در مناطق محروم داشته باشند. در این برنامه تعداد زیادی از نمایندگان استان‌های کشور با حضور در دفتر منیژه حکمت، تهیه‌کننده این فیلم، درباره اکران «شهر موش‌ها 2» که از اواخر مرداد روی پرده می‌رود، به بحث و گفت‌وگو پرداختند. (جام جم)

newsQrCode
برچسب ها: سینما گیشه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها