در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

عملیات ترکیبی و گروهی علیه رژیم صهیونیستی

‌جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت می‌توانند در پاسخ به عملیات تروریستی اسرائیل علیه شهید هنیه عملیاتی گروهی و ترکیبی را انجام دهند. در این بین البته با توجه به اینکه عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران انجام شده است، می‌توان تل‌آویو را مورد هدف قرار داد.
‌جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت می‌توانند در پاسخ به عملیات تروریستی اسرائیل علیه شهید هنیه عملیاتی گروهی و ترکیبی را انجام دهند. در این بین البته با توجه به اینکه عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران انجام شده است، می‌توان تل‌آویو را مورد هدف قرار داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۱۶۷
نویسنده احمد بخشایش | عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

 رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه تلاش کرد تا موازنه قدرت را به هم بزند. در واقع مقامات رژیم صهیونیستی پس از اینکه دریافتند در غزه نمی‌توانند حماس را از بین ببرند رویکرد ترور را در پیش گرفته‌اند، به همین دلیل است که به ترور شخصیت‌ها در کشور‌های دیگر روی آورده‌اند. در این بین به نظر می‌رسد، سفر اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا نیز با همین هدف انجام شده است و نتانیاهو با حضور در کنگره هماهنگی‌های را لازم را در این خصوص با آمریکا انجام داده است.
 
دراین بین پرسش دیگری نیز مطرح است و آن اینکه جمهوری اسلامی ایران چگونه باید به این اقدام تروریستی پاسخ دهد؟ لازم به یادآوری است که پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، ایران پاسخ محکمی به اسرائیل داد و با استفاده از موشک و پهپاد عملیات وعده صادق را اجرایی کرد تا به مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی بفهماند چتر دفاعی آن‌ها آنقدر که ادعا می‌شود، قوی نیست.

به این ترتیب به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی این عملیات تروریستی را در برابر عملیات وعده صادقی که جمهوری اسلامی ایران انجام داد، اجرایی کرده است. در واقع پس از گذشته چند ماه شرایط به گونه‌ای است که ما برای حفظ موازنه نیاز به انجام جنگ ترکیبی داریم، البته این اقدام نیز نباید شتابزده انجام شود. در واقع جمهوری اسلامی در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی می‌تواند یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی را که متناظر با شهید هنیه است، مورد هدف قرار دهد. در این بین، اما به نظر می‌رسد که بهترین گزینه طراحی حمله‌ای ترکیبی است. به عبارت دیگر جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت می‌توانند اقدامی گروهی و ترکیبی را انجام دهند. در این بین البته با توجه به اینکه عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در تهران انجام شده است، می‌توان تل آویو را مورد هدف قرار داد.

نکته دیگری که در این بین باید مورد توجه قرار داد، نقش آمریکا در اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است، معمولا روش مقامات رژیم صهیونیستی به این شکل است که اقدامات خود را با آمریکا هماهنگ می‌کنند. در این بین برای حزب دموکرات و جمهوری‌خواه نیز تفاوت زیادی وجود ندارد و آمریکا تسلیحات لازم را در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد. در این خصوص باید به تاثیر لابی آی‌پک نیز اشاره کرد، زیرا مقامات آمریکایی از این لابی حرف شنویی دارند. به این ترتیب می‌توان گفت رژیم صهیونیستی اقدامات خود را با آمریکا هماهنگ می‌کند و به نوعی رژیم صهیونیستی را نیز باید بچه لوس آمریکا در منطقه دانست که قواعد بین‌الملل را زیر پا می‌گذارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها