استاندار اصفهان اعلام کرد:

در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم

سید رضا مرتضوی،استاندار اصفهان گفت: طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم شروع شد، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.
کد خبر: ۱۴۶۴۸۷۴

به گزارش جام‌جم‌آنلاین،استاندار اصفهان گفت: طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم شروع شد، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

سیدرضا مرتضوی در جلسه شورای اداری استان، فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت و با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در طول ماه‌های اخیر ۴ و حتی در برخی شهرستان‌ها ۵ انتخابات را برگزار کردیم و از ستاد انتخابات استان، فرمانداران و همه دست‌اندکاران برگزاری انتخابات که نقش درخشانی در این فرآیند داشتند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در سنوات گذشته استان اصفهان از نظر نرخ مشارکت مردمی در انتخابات به طور معمول در رده سی و یکم کشور قرار داشت، اما این بار با حضور حماسی مردم به میانه‌های رده‌بندی رفتیم و حدود ۴۹ درصد مشارکت داشتیم. خدا را شکر که مردم استان‌مان به شرکت در انتخابات توجه ویژه‌ای داشتند.

استاندار اصفهان با اشاره به دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در آن جلسه به سیره رفتاری شهید رئیسی نگاه مجددی داشتند؛ مقام معظم رهبری به کرات از دو شخصیت یاد می‌کنند شهید رئیسی و شهید حاج قاسم سلیمانی و از هر دو به عنوان الگو نام می‌برند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در جلسات مختلف از شیوه رفتاری، خصوصیات مدیریتی و شخاص‌های شخصیتی شهید رئیسی یاد کردند و تأکید داشتند  ایشان به عنوان الگو معرفی شوند. همچنین رهبرمعظم انقلاب، شهید سلیمانی را هم الگوی مکتب ایثار و مجاهدت و شهادت معرفی کرده‌اند و در صحبت‌هایشان مکررا از ایشان نام می‌برند. باعث افتخار است که رهبر معظم انقلاب دولت سیزدهم را دولت الگو، کار، امید و حرکت معرفی کرده و خوشحالیم که در این دولت توفیق خدمت داشتیم. شهید رئیسی شخصیت ممتاز و متفاوتی بود و تمام توفیقات این دولت به سبب نگاه مومنانه و آسمانی این شهید بزرگوار است.

پروژه انتقال آب با رویکرد شجاعانه شهید رئیسی آغاز شد

مرتضوی گفت: شهید رئیسی دانش و یا ارتباطات متفاوت و خاصی نداشت و از جانب هیچ گروه‌های سیاسی و جریان خاصی مورد حمایت مستمر قرار نداشت، اما نسبت به مسائل کشور نگاه مدیریتی خاص و مجاهدانه داشت که منجر به اتخاذ تصمیمات بزرگ شد و در ارتباط با بسیاری از مسائل مهم کشور که سال‌ها روی میز قرار داشت، جرات تصمیم‌گیری داشت و این مهم ناشی از نگاه مومنانه این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از دریای عمان به اصفهان یادآور شد: در اوایل دولت نهم طرح انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران مطرح شد، اما پس از چندین سال بلاتکلیفی با آغاز عملیات تأمین و انتقال آب اصفهان از چند منبع مختلف در دولت سیزدهم، اکنون در آستانه احیای زاینده‌رود هستیم.

استاندار با تاکید بر اینکه پروژه انتقال آب در دولت سیزدهم و با رویکرد شجاعانه شهید رئیسی آغاز شد، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق که موجب اعتبار نظام جمهوری اسلامی در جهان است در دولت سیزدهم انجام شد و مشخص نیست که اگر دولت سیزدهم بر سر کار نبود، کسی جرأت ورود به این عرصه‌ها را داشت یا خیر؛ به راستی که این شهید بزرگوار در عرصه‌های سخت و غیرممکن قدم می‌گذاشت که دیگران از ورود به این عرصه‌ها ترس و دلهره داشتند.

وی با بیان اینکه نگاه مومنانه شهید رئیسی موجب شده بود که به دنبال دنیاطلبی نباشد، ادامه داد: پرافتخارترین و پر دستاوردترین دوره وزارت خارجه، در دولت سیزدهم رقم خورد و اگر این دستاورد‌ها در جای دیگری رقم می‌خورد، در صدر اخبار قرار می‌گرفت، اما این موارد جزو امور عادی دولت شهید رئیسی بود.

در تغییر و تحولات دولت، مسیر خدمت‌رسانی به مردم نباید خدشه‌دار شود

مرتضوی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان، گفت: تا مادامی که هر کدام از ما توفیق خدمت به مردم را داریم بایستی خود را در یک دوی امدادی تصور کنیم.

وی ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای دولت چهاردهم، گفت: در تحویل و تحولات امور به دولت چهاردم نباید مسیر خدمت‌رسانی به مردم خدشه‌دار شود و اجازه نداریم که در قبال مردم کوتاهی کنیم. چرا که مردم این ساختار‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند و حق نداریم که به بهانه تغییر و تحول دولت، نظارت‌ها روی کارکنان و وظایف‌مان را مختل کنیم بلکه باید تا آخرین دقایق و ثانیه‌ها دست از تلاش و خدمت به مردم برنداریم.

مرتضوی اضافه کرد: از این لحظات باقی مانده به نحو أحسن استفاده کنیم و ذره‌ای در پیگیری امور مردم تعلل نکنیم، زیرا هیچ گونه کوتاهی از مدیران، فرمانداران و مسئولان در آستانه تحویل و تحولات دولت آینده پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت استان نیز لحظه‌ای از پیگیری امور مردم غافل نشده است و بر خود واجب می‌دانیم که چالش‌های مردم را تا لحظه آخر رفع کنیم، گفت: پیگیری انجام مصوبات سفر رئیس جمهور شهید به استان نیز با جدیت دنبال می‌شود و در خصوص این موضوع با سطح ملی در تعامل هستیم.

مرتضوی تأکید کرد: هیچ کدام از پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم به سامان رسید، در این دولت آغاز نشده و طرح‌های زمین مانده دولت‌های گذشته بود، با این حال با تمام توان تلاش کردیم تا این پروژه‌ها به ثمر برسند و همچنین خود را نسبت به تکمیل این پروژه‌ها تا آخرین روز خدمت موظف می‌دانیم.

قطعی برق بدون هماهنگی ممنوع!

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه کنگره بزرگ راهپیمایی اربعین حسینی را در پیش داریم، گفت: در همین راستا باید هماهنگی‌های لازم انجام شود و از همه بضاعت استان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن اربعین حسینی استفاده کنیم.

استانداراصفهان بیان کرد: شرکت‌های برق و آب استان درایت لازم را داشته باشند و بدون هماهنگی قبلی در هیچ حوزه اقتصادی قطعی برق نداشته باشیم.

استاندار اصفهان با اشاره به عملکرد خوب استان در حوزه سیاست جوانی جمعیت تاکید کرد: عملکرد خوب استان در این حوزه باید امتداد پیدا کند و باید برنامه‌ریزی لازم برای ادامه کار انجام شود.

مرتضوی تصریح کرد: دولت بعدی باید بر ریل مطمئن سوار شود از این رو ضروری است بستر را به نحوی فراهم کنیم تا مدیران آینده اولویت‌های استان را بدانند و از این موضوع استفاده کنند.

وی در خصوص نهضت ملی مسکن گفت: جلسات هفتگی مسکن استان ترک نشده و انتظار می‌رود در روز‌های آینده با تلاشی دو چندان این طرح در مسیر تکمیل و اجرا قرار بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها