شهردار یزد:

اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد ریال برای تملک و احداث معابر جدید

یزد- شهردار یزد گفت: بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد ریال به تملک و احداث معابر جدید و یا تکمیل معابری که در سال های گذشته، عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در حال حاضر باید به اتمام برسد، اختصاص یافته است.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۱۳

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، ابوالقاسم محی الدینی با بیان این که در شهر یزد معابری تعریف شده است که عمدتاً اولین تملک های آن از حدود دو دهه پیش آغاز شده بود و تنها با پیشرفت ۳۰ تا ۵۰ در صدی، روی زمین مانده بود، اظهار داشت: حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال به تملک و احداث معابر و خیابان های جدید و یا تکمیل خیابان ها و معابری که در سال های گذشته عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در حال حاضر باید به اتمام برسد، اختصاص داده شده است.

وی با اشاره تملکات گسترده برای هر منطقه، گفت: در مناطق پنجگانه شهری یزد، 5 معبری که از سال ها پیش یعنی از حدود سال های ۷۸ تملاک آنها شروع شده را به عنوان اهداف اصلی شهرداری قرار دادیم، به نحوی که در منطقه سه، بلوار آیت الله ابوترابی پس از ۲۳ سال انتظار در دهه امامت و ولایت به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار یزد از پروژه های احداث خیابان ۲۴ متری محمودآباد و همچنین ادامه خیابان فرهنگ در منطقه یک نام برد و گفت: اولین تملکات معبر ۲۴ متری محمودآباد به موازات بلوار استقلال در سال ۸۰ انجام شده است و این معبر خیابان انقلاب را به بلوار استقلال متصل می کند.

محی الدینی ادامه داد: همچنین در این منطقه، پروژه احداث ادامه خیابان فرهنگ به موازات خیابان امام جعفر صادق(ع) وجود دارد که بخش هایی از آن آزادسازی شده و در حال تملک املاک باقیمانده در مسیر می باشیم و همزمان با آزادسازی املاک، اقدامات عمرانی مربوط به احداث مسیر نیز انجام می دهیم.

وی از تملک املاک در مسیر بلوار امام محمد باقر(ع) به موازات خیابان آیت الله کاشانی به عنوان هدف گذاری برای منطقه دو نام برد و گفت: این بلوار، بلوار شهید آیت الله مدرس را به میدان قران وصل می کند که بخش عمده ای از آزادسازی ها انجام شده و یا در حال انجام است و امیدواریم با اتمام آزادسازی املاک در سال جاری، سال آینده در همین زمان، خیابان را به طور کامل احداث کنیم.

شهردار یزد در خصوص معابر منطقه چهار، از آزادسازی و احداث ادامه بلوار شهید موحدین و بلوار حضرت خدیجه (س) نام برد و ادامه داد: ابتدا و انتهای بلوار شهید موحدین احداث شده ولی قسمتی از این بلوار به طول یک کیلومتر احداث نشده بود که آزادسازی های آن شروع شده و حدود ۱۰۰ متر آن آزادسازی انجام شده و با دعوت مالکین برای توافق و تملک، ادامه مسیر نیز احداث خواهد شد.

وی افزود: در منطقه چهار یک خیابان مهم دیگری به نام بلوار حضرت خدیجه (س) که بلوار شهید عابدی را به بلوار شهید پاکنژاد مقابل سه راه آبنما متصل می شود و با  احداث این بلوار به موازات بلوارهای ۱۷ شهریور و شهید صدوقی(ره)، کمک شایانی به تسهیل در عبور و مرور و کاهش و روانسازی ترافیک در این نقاط شهر خواهد کرد.

محی الدینی احداث گذر شهید نقیب زاده و ۱۸ متری کوچه بیوک را از پروژه های مهم تملکی و احداث معابر منطقه تاریخی برشمرد و گفت: در منطقه بافت تاریخی گذری به نام شهید نقیب زاده داریم که متاسفانه در سال های گذشته در قسمت ابتدایی آن از سمت خیابان فرخی، بیمارستان شهید رهنمون در هنگام تجدید بنا متاسفانه عقب نشینی لازم را انجام نمی دهد.

محی الدینی با اشاره به اصلاح طرح گذر شهید نقیب زاده در سال ۱۴۰۱، گفت: ادامه آزادسازی این مسیر بر اساس طرح جدید در حال انجام است و امیدواریم آزادسازی های این خیابان در سال جاری به اتمام می رسد و با نهایی شدن و تکمیل پروژه، مسیر در اختیار مردم برای بهره برداری قرار گیرد و مشکلاتی که برای مردم عزیزمان به دلیل زمان بر شدن این طرح به وجود آمده بود، برطرف شود.

شهردار یزد ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های مهم منطقه بافت تاریخی، معبر ۱۸ متری کوچه بیوک به موازات بلوارهای ۲۲ بهمن و شهید صدوقی (ره) است که بلوار شهید پاکنژاد را به خیابان شهید مطهری وصل می کند و نقش بسزایی در کاهش و روانسازی ترافیک این بخش از شهر دارد.

محی الدینی با اشاره به این که آزادسازی معابر با وجود داشتن فرایندی سخت، پرهزینه و زمان بر، با جدیت تمام در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: پس از انجام قسمت عمده ای از آزادسازی ها، شروع به  زیرسازی و آسفالت آن را می کنیم و امیدواریم مانند بلوار آیت الله ابوترابی (ره) که یکی از همین پروژه ها بود و مدتی پیش افتتاح شد، این پروژه ها نیز تا پایان این دوره شورای اسلامی شهر تکمیل شوند و برای بهره برداری در اختیار مردم عزیزمان قرار گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها