ساماندهی پروژه‌های گردشگری بهره‌مند از اراضی ملی

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ساماندهی پروژه‌های بهره‌مند از اراضی ملی با فعالیت کمیته پایش استانی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین،نگار سریع‌الاطلاق در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های گردشگری بهره‌مند از اراضی ملی، اظهار کرد: ساماندهی و نظارت بر پروژه‌های گردشگری با تأکید بر پروژه‌هایی که از اراضی ملی استفاده می‌کنند، در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی و به تبع آن اداره کل میراث‌فرهنگی استان قرار دارد و کمیته پایش استانی در این راستا فعالیت می‌کند.
وی افزود: هدف این کمیته ساماندهی و نظارت بر فرآیند اجرای تأسیسات گردشگری، از مرحله صدور موافقت اصولی یا موافقت‌نامه تأسیس تا مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.
معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: شناسایی، دسته‌بندی و ایجاد بانک اطلاعاتی از پروژه‌های گردشگری استان که از اراضی ملی استفاده کرده‌اند و در حال اجرا هستند و بررسی موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها از جمله اقدامات کمیته پایش است.
سریع‌الاطلاق با اشاره به لزوم حفاظت از اراضی ملی، ادامه داد: همچنین کمیته پایش پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی لازم را نداشته و دچار تعلل در اجرا هستند، شناسایی کرده و به منظور خلع ید یا کاهش مساحت عرصه واگذار شده اراضی ملی به امور اراضی معرفی می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی حمایت از پروژه‌ها به منظور اجرا و به نتیجه رسیدن آنها است و تلاش می‌کنیم موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم، اما درصورتی که تعلل یک پروژه اثبات شود حفاظت از اراضی ملی در اولویت قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها