نتانیاهو کابینه جنگ را منحل کرد

مرکز رسانه‌ای رژیم صهیونیستی گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم به وزرای کابینه درباره منحل کردن کابینه جنگ اطلاع داده است.
کد خبر: ۱۴۶۱۲۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم پس از درخواست ایتامار بن گویر برای پیوستن به کابینه جنگ، این کابینه را منحل کرده است.

پیشتر روزنامه عبری‌زبان یدیعوت آحارنوت به نقل از یک منبع آگاه نوشت واشنگتن با ارسال پیامی برای مقامات تل‌آویو بر ضرورت حضور نداشتن «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در کابینه جنگ تاکید کرد.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نگرانی خود را نسبت به احتمال ملحق شدن آن‌ها به کابینه جنگ اعلام کرد.

این در حالی است که پس از استعفای گانتس، بن گویر خواستار حضور در کابینه جنگ شد.

پیشتر بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به سیاست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم در جنگ غزه، رسما خروج خود از این کابینه را اعلام کرد.

گانتس پیشتر از کابینه جنگ خواسته بود طرحی را برای دوره پساجنگ ارائه کند وگرنه از کابینه استعفا می‌کند. وی تا هشت ژوئن به کابینه مهلت داده بود. حزب گانتس هفته گذشته لایحه‌ای را برای انحلال کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها