پهپاد سمپاشی تمام ایرانی رونمایی شد

پهپاد سمپاشی،محصول دانش‌بنیان رونمایی شد.این پهپاد که مزایای متعددی از‌جمله پایداری بیشتر،مصرف باتری کمتر،عملکرد بهتر محلول‌پاشی و قابلیت رهگیری و کنترل از راه دور باهوش مصنوعی را دارد،می‌تواند تحولی نوین در صنعت کشاورزی ایجاد کند.
کد خبر: ۱۴۶۱۱۴۰
 
پهپاد مذکورباسمپاشی مزارع به طورموثر‌تروکارآمد‌تر،به کشاورزان درافزایش راندمان وکاهش هزینه‌ها کمک می‌کند. این دستاورد ارزشمند نشان‌دهنده‌ی توانایی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در حل چالش‌های مختلف کشور است.

نجات جان بیماران   با دستگاه شوک قلبی خودکار ایرانی
محققان یکی ازشرکت‌های دانش‌بنیان ازدستگاه شوک قلبی خودکار رونمایی کردندکه می‌تواند درمراکزعمومی ومحروم که دسترسی به پزشک معالج سخت است، جان بیماران را نجات دهد. این دستگاه برای اولین‌بار در ایران تولید شده و مجوز سازمان غذا و دارو را دارد. ‌ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اهمیت زمان طلایی در نجات بیماران قلبی گفت: تنها ۴ تا ۶ دقیقه زمان برای نجات افراد پس از ایست قلبی فرصت وجود دارد و این دستگاه می‌تواند در این زمان طلایی برای نجات جان بیماران در مکان‌هایی مانند پارک‌ها، ترمینال‌ها و فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. ‌وی افزود: «این دستگاه ۱۰۰درصد ساخت ایران است و نمونه مشابه داخلی ندارد. قیمت آن نیز با کارایی بیشتر، یک سوم نمونه مشابه خارجی است.»

ساخت ربات برای  هضم غذای راحت
محققان دانشگاه وندربیلت دستگاه رباتیک نرم بی‌سیمی ساخته‌اند که می‌تواند به افراد مبتلا به انسداد مری یا کسانی که به استنت نیاز دارند، کمک کند.‌این دستگاه با تقلید ازحرکت ماهیچه‌های مری و روده‌ کوچک،به حرکت غذا و مایعات در دستگاه گوارش کمک می‌کند.‌این دستگاه از یک صفحه‌ انعطاف‌پذیر با آهنربا‌های کوچک تشکیل شده است که در صورت فعال شدن، حرکت موجی ایجاد می‌کنند و باعث پمپاژ غذا و مایعات می‌شوند.‌محققان می‌گویند که این دستگاه می‌تواند به طور یکپارچه با استنت‌های پزشکی موجود ادغام شود و به بازیابی سایر فرآیند‌های بی‌ولوژیکی آسیب‌دیده توسط بیماری کمک کند.‌این یک پیشرفت مهم در زمینه‌ پزشکی رباتیک است و می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به مشکلات گوارشی کمک کند.‌

ارسال تصاویر با سرعت نیم گیگابایت در ثانیه به فضا
ناسا در یک آزمایش جدید، تصاویری از حیوانات خانگی را با استفاده از سیستم ارتباط لیزری دوطرفه، با سرعت ۱/۲ گیگابایت‌بر‌ثانیه به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کرد.هدف از این آزمایش، نمایش قابلیت‌های ارتباط لیزری و شبکه‌ی جدیدی به نام DTN بود که می‌تواند داده‌ها را با سرعت بالا و بدون اختلال ارسال کند.این فناوری می‌تواند درماموریت‌های آینده ناسا،مانند برنامه آرتمیس،برای ارسال ودریافت سریع اطلاعات ازفضاپیما‌ها و کاوشگران فضایی مورد استفاده قرار گیرد.دراین آزمایش، فضانوردان ناسا وکارمندان این سازمان،عکس‌ها و ویدئو‌های حیوانات خانگی خود را برای ارسال به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستادند.دانشمندان ناسا معتقدند که این فناوری می‌تواند انقلابی در نحوه‌ ارتباط با فضا ایجاد و به آنها کمک کند تا داده‌ها را با سرعت و کارایی بیشتری از فضا دریافت کنند.مأموریت ارتباطات و ناوبری فضایی ناسا (SCaN) قابلیت‌های ارتباط لیزری را به‌نمایش گذاشت و فناوری شبکه‌ جدیدی را آزمایش کرد. کوین کوگینز، معاون مدیر‌کل و مدیر برنامه‌ی SCaN در ستاد ناسا در واشنگتن گفت:ارتباطات لیزری برای ارسال و دریافت اطلاعات به نور مادون‌قرمز وابسته است. تصاویر و ویدئوهای حیوانات خانگی پس از طی‌کردن مجموعه‌ای از فرایندها، ازطریق ارتباطات نوری به ایستگاه فضایی ارسال شدند.ابتدا عکس‌ها و ویدئوها در کامپیوتری واقع در مرکز کنترل مأموریت در لاس کروسس نیومکزیکو ذخیره شدند. سپس ناسا داده‌ها را به تأسیسات ویژه‌ای به نام ایستگاه‌های زمینی نوری در کالیفرنیا و هاوایی منتقل کرد. این ایستگاه‌ها به لیزرهایی مجهز هستند که قابلیت انتقال داده به فضا را دارند.

دانشمندان در حال نجات اقیانوس‌ها 
اختراع پلاستیک گیاهی با آلودگی کمتر!

دانشمندان دانشگاه پورتسموث و موسسه دریایی فلاندرز نوع جدیدی از پلاستیک گیاهی را کشف کرده‌اند که در مقایسه با پلاستیک‌های سنتی، میکروپلاستیک‌های کم‌تری در محیط‌های دریایی آزاد می‌کند و به این ترتیب آلودگی زیستی کم‌تری دارد.در این مطالعه، محققان دو نوع پلاستیک را در شرایط سخت نور خورشید و آب دریا به مدت ۷۶ روز مورد آزمایش قرار دادند. نتایج نشان داد که پلاستیک گیاهی ۹برابر کمتر از پلاستیک معمولی می‌کروپلاستیک آزاد می‌کند.پروفسور هوم داکال، مهندس مکانیک و یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: "درک نحوه رفتار این مواد در مواجهه با محیط‌های سخت بسیار مهم است. بنابراین می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چگونه در کاربرد‌های دریایی مانند ساخت بدنه قایق ازآنها استفاده می‌شود و چه تاثیری بر زندگی اقیانوس دارند. "
با دانستن تاثیر انواع مختلف پلاستیک‌ها بر محیط‌ زیست، می‌توانیم انتخاب‌های بهتری برای محافظت از اقیانوس‌ها داشته باشیم.‌ این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده از پلاستیک‌های گیاهی به‌جای پلاستیک‌های نفتی می‌تواند راه‌حلی برای کاهش آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها باشد. با‌این‌حال،دانشمندان هشدارمی‌دهندکه میکروپلاستیک‌هاهنوز توسط پلاستیک‌های گیاهی آزاد می‌شوند و این موضوع همچنان یک نگرانی است.‌تحقیقات بیشتر برای یافتن راه‌حل‌های پایدار برای مشکل آلودگی پلاستیکی در اقیانوس‌ها ضروری است.

خبر خوب برای گیمر‌ها! 
اپل با معرفی ابزار جدید Game Porting Toolkit۲، پورت بازی‌های ویندوز به مک، آیپد و آیفون را آسان‌تر از همیشه می‌کند. این ابزار جدید شامل ویژگی‌های قدرتمندی برای ساده‌تر و کارآمد‌تر کردن فرآیند پورت است و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا بازی‌های خود را به طیف وسیع‌تری از مخاطبان برسانند.این ابزار خبر بسیار خوبی برای گیمر‌هاست، زیرا به معنای بازی‌های بیشتر و متنوع‌تر در پلتفرم‌های اپل است. توسعه‌دهندگان نیز می‌توانند از این ابزار برای دسترسی به مخاطبان جدید و گسترش پایگاه بازیکنان خود استفاده کنند.

خطر هک  وای‌فای؛ آپدیت کنید!
مایکروسافت به‌روزرسانی امنیتی جدیدی را برای رفع حفره‌ مهمی در درایور وای‌فای ویندوز منتشر کرد.‌ این حفره امنیتی به مهاجمان اجازه می‌داد تا از‌طریق وای‌فای، بدافزار را روی دستگاه‌های قربانی نصب کنند.‌ مایکروسافت می‌گوید که تاکنون هیچ سوءاستفاده‌ای از این حفره امنیتی شناسایی نشده است؛ اما به‌روزرسانی جدید را برای تمام نسخه‌های ویندوز و ویندوز سرور منتشر کرده است.‌ علاوه‌بر این حفره،مایکروسافت ۴۸حفره‌ امنیتی دیگر را نیز در این به‌روزرسانی رفع کرده است.‌ کاربران ویندوز باید در اسرع وقت این به‌روزرسانی را نصب کنند.برای نصب به‌روزرسانی،به منوی تنظیمات ویندوزبروید وروی گزینه‌ «به‌روزرسانی وامنیت» کلیک کنید.سپس روی دکمه‌«بررسی به‌روزرسانی‌ها» کلیک کنید و منتظر بمانید تا ویندوز به‌روزرسانی‌ها را دانلود و نصب کند.

  تولید برق در خانه‌ها با  توربین بادی
تیمی ازمحققان درحال توسعه‌ توربین‌های بادی عمودی به نامAirivaهستندکه می‌توان آنهاراروی دیوار ساختمان‌ها و زیرساخت‌های شهری نصب کرد تا برق تولید شود.‌ هر واحد از این سیستم شامل هشت توربین است و می‌تواند سالانه حدود ۲۲۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کند. این مقدار برق برای تامین ۱۰۰درصد نیاز یک خانه‌ی متوسط ​​در آمریکا به پنج واحد از این توربین‌ها نیاز دارد.‌ با‌این‌حال، بازار اصلی این سیستم منازل مسکونی نیستند، بلکه می‌توان از آنها در امتداد بزرگراه‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها، بندر‌ها، مراکز حمل‌ونقل و ... استفاده کرد.‌ 

دسترسی سریع اپ ها در ویندوز!
یکپارچه‌سازی عمیق‌تر بین اندروید و ویندوز در حال وقوع است! به زودی، کاربران ویندوز ۱۱ می‌توانند به طور مستقیم به فایل‌های موجود در گوشی‌های اندرویدی خود از طریق File Explorer دسترسی پیدا کنند.این قابلیت نوآورانه، نیاز به روش‌های انتقال فایل دست و پا گیر مانند ایمیل یا خدمات ذخیره‌سازی ابری را از بین می‌برد و تجربه‌ای کارآمد و یکپارچه را به ارمغان می‌آورد. این نوآوری هیجان‌انگیز، گامی بزرگ به سمت یک اکوسیستم یکپارچه‌تر اندروید و ویندوز است و به‌کاربران امکان می‌دهد تا به طور موثر‌تر بین دستگاه‌های خود کار کنند.‌

چاپ خانه‌ای ۱۰۰متری در۵روز!
اولین خانه‌ پرینت‌شده‌ سه‌بعدی در آسیای مرکزی ساخته شد.‌ این خانه که توسط شرکتBM Partners ساخته شده است، برای مقاومت در برابر زلزله‌های ۷ ریشتری طراحی شده و از بتن فوق‌العاده قوی و عایق‌های پیشرفته استفاده می‌کند. ‌ چاپ این خانه توسط مدل COBOD BOD۲ انجام شده که بزرگ‌ترین مرکز داده‌ی اروپا را نیز ساخته است. ‌ فناوری چاپ سه‌بعدی می‌تواند انقلابی در صنعت ساخت‌وساز ایجاد کند، زیرا باعث می‌شود ساخت خانه‌ها سریع‌تر، ارزان‌تر و در دسترس‌تر شود.‌ این خانه‌ی جدید در قزاقستان نمونه‌ای از این پتانسیل است و نشان می‌دهد که این فناوری چگونه می‌تواند برای ساخت خانه‌های مقاوم، مدرن و کارآمد در هر جای دنیا استفاده شود.‌

تسریع  جست‌وجوی شغل با ابتکار جدید  لینکدین
شبکه اجتماعی لینکدین با رونمایی ازمجموعه‌ای از ابزار‌های جدید مبتنی برهوش مصنوعی، به‌دنبال جذب کاربران بیشتر و افزایش تعامل در پلتفرم خود است.این ابزار‌ها که شامل جست‌وجوی شغل، یادگیری و جست‌وجوی پیشرفته می‌شوند، به‌کاربران در یافتن شغل، ارتقای مهارت‌ها و ایجاد شبکه‌های ارتباطی قوی‌تر کمک می‌کنند. ‌  لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی، جست‌وجوی شغل را برای کاربران آسان‌تر کرده است. کاربران می‌توانند با استفاده از جملات محاوره‌ای به‌دنبال شغل مورد نظر خود بگردند و هوش مصنوعی نتایج را بر اساس داده‌ها و موقعیت‌های شغلی واقعی ارائه می‌دهد.علاوه بر این، لینکدین ابزاری را برای کمک به‌کاربران در نوشتن رزومه و نامه پوششی ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی با بررسی رزومه و سابقه کاری شما، به شما در نوشتن رزومه و نامه پوششی personalize برای موقعیت شغلی مورد نظرتان کمک می‌کند.‌  لینکدین با مشاهده افزایش ۱۶۰ درصدی ترافیک دوره‌های هوش مصنوعی در سال گذشته، پلتفرم آموزشی خود را با تمرکز برهوش مصنوعی personalize می‌کند.‌ برای مشترکان پریمیوم، لینکدین مربیان هوش مصنوعی را بر اساس تجربیات افراد مشهور personalize می‌کند تا به آنها در مسیر شغلی‌شان کمک کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها