جزئیات جدید از پرونده فساد در فوتبال

طلاکوبی در باشگاه مس!

ادامه افشاگری‌ها درباره پرونده فساد فوتبال

مربی معروف به کمیته اخلاق نرفت!

عده‌ای تلاش می‌کنند پرونده فساد در فوتبال را لاپوشانی کنند اما فکت‌ها و مدارک آنقدر زیاد است که قطعا در اجرای پروژه‌شان شکست می‌خورند. به طور مثال مهدی دادرس یکی از اعضای کمیته استیناف گفته پرونده چیز خاصی نیست!
کد خبر: ۱۴۶۰۹۴۷
 
یکی از مدیران مس رفسنجان هم وقتی فهمیده ماجرای سقوط این تیم جدی است، در مصاحبه‌ای گفته بزرگنمایی می‌شود. البته که اگر واقعا بحث درباره سقوط است، باید آن دسته از باشگاه‌های دیگر هم که تخلف کرده‌اند، به دسته پایین‌تر سقوط کنند. به طور مثال جدیدا رسیدی رو شده از یک پرداختی بالای ۸۰۰ میلیون به یکی ازداوران در اردیبهشت امسال. یعنی در فصل تمام شده لیگ هم اتفاقاتی افتاده؟ یعنی فساد، ریشه عمیق‌تری در فوتبال به ویژه در داوری‌ها دارد؟ بدون شک اینها سوالاتی است که قوه قضاییه به وقتش به آنها پاسخ خواهد داد. پرونده فعلا در مجرای قانونی در حال بررسی است و در این بین اتفاقاتی افتاده که در نوع خود جالب است. رضا جاودانی عضو کمیته انضباطی هم دست به افشاگری‌هایی زده که نشان می‌دهد جزئیات بیشتر از چیزی است که رسانه‌ها و هواداران فکر می‌کردند. 
   
به کمیته اخلاق نرفت!
یکی از مربیان معروف لیگ برتر که شدیدا درگیر پرونده شده، تحت بازجویی قرار گرفت اما ترجیح داد به کمیته اخلاق نرود! او روز پنجشنبه دعوت بود تا در این کمیته حاضر شود ولی بدون عذر موجه از حضور در جلسه خودداری کرد. درباره این مربی و آینده‌‎اش شایعه و خبر زیاد است، از جمله این‌که حالا حالاها نمی‌تواند کار کند و باید بابت پول‌های هزینه شده، پاسخگو باشد. 
   
افشاگری رضا جاودانی
رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی احتیاط را کنار گذاشته و فاش کرد این پرونده به مسائل دیگری از جمله جادو جنبل و روابط غیرشرعی هم رسیده است.او گفت: «۶ میلیارد تومان به جادوگر دادند. ۲۵۰ میلیون تومان برای روابط نامشروع در شمال کشور هزینه کردند.» او همچنین فاش کرد یکی از مسئولان سازمان لیگ برای تائید ورزشگاه مس رفسنجان رشوه گرفته. جاودانی از این گفت که ۴۰۰ سکه برای قضاوت در مسابقه، در سه صرافی تبدیل به دلار می‌شد تا در اختیار بعضی‌ها قرار بگیرد و ۷۵۰ سکه نیز، از طریق سرمربی معروف بین افراد توزیع شده. این اظهارات جاودانی دیروز با واکنش‌های زیادی همراه شد و حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی در واکنش به آن گفت: «حفظ حرمت و آبروی افراد مورد تاکید همیشگی ما بوده است. از طرف دیگر، با عنایت به اصل برائت و این‌که تنها رکن قانونی رسیدگی به جرایم اشخاص حقیقی و حقوقی مرجع قضایی صالحه است، با توجه به صحبت‌های مطرح شده از سوی رضا جاودانی در مصاحبه با یک رسانه، این اظهارات صرفا دیدگاه شخصی وی بوده و هیچ گونه ارتباطی با جایگاه تشکیلاتی نامبرده نداشته، ندارد و نخواهد داشت.»در همین حال دیروز خبر رسید رضا جاودانی احتمالا به دلیل افشاگری‌هایش، از کمیته انضباطی برکنار خواهد شد. 
   
حساسیت فیفا
اطلاعات جزئی درباره دخالت بعضی تیم‌های دیگر در مسائل داوری مطرح نبوده اما خبر رسیده اتهاماتی به بعضی از باشگاه‌ها زده شده که باید دراین باره تحقیق بیشتری صورت بگیرد. مدیر یکی ازاین باشگاه‌ها رابطه بسیار نزدیکی بامتهم ردیف اول داشته و ابهاماتی درباره نتایج‌شان وجود داشت.درباره دوباشگاه دیگر نیز بحث‌هایی مطرح شده ولی هنوز هیچ چیز قطعی نیست و نیازمند بررسی بیشتر است.ازسوی دیگرمتهم ردیف اول درزندانی درکرمان حضورداردوهمچنان تحت بازجویی است.باشگاه مس رفسنجان هم به مقامات پیام داده اگر بحث درباره سقوط است، باید چند باشگاه دیگر هم پاسخگو باشند! گویا ارتباطی زنجیره‌وار وجود دارد. این‌که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم حساس شده‌اند و خواهان توضیح فدراسیون فوتبال هستند، نشان می‌دهد موضوع جدی است و نباید به سادگی از کنارش گذشت. 

«ز» کیست؟
در فضای مجازی سندی رو شده از انتقال پول به حساب یک داور لیگ برتر که از آن به عنوان رشوه برای قضاوت جهت‌دار در فصل تمام شده لیگ برتر، یاد شده اما کنکاش جام‌جم نشان می‌دهد این پول به حساب یک فرد با نفوذ در جامعه داوری واریز شده است. این فرد با نام «ز» است. این موضوع ابهاماتی درباره قضاوت‌های لیگ در فصل تمام شده‌اش به وجود آورده است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها