دور دریای خزر راه آهن احداث می شود

مهر: وزیر راه و ترابری از توافق چهارجانبه ایران ، روسیه ، ترکمنستان و قزاقستان برای احداث راه آهن در کنار دریای خزر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۵۷۵۹

محمدرحمتی درباره این توافق گفت : با قبول پیشنهاد روسیه ، قرار شده یک راه آهن از گرگان به مرز اینچه برون بکشیم و در ادامه از ترکمنستان عبور کرده و از کنار دریای خزر به خاک قزاقستان و در نهایت به روسیه وصل شود.
وی افزود: توافقنامه ای با این 3 کشور در این باره امضائ و قرار شده هر کشوری ، هزینه ساخت این راه آهن را در خاک کشور خودش متقبل شود.
وزیر راه و ترابری تصریح کرد: در خاک ایران حدود 70 کیلومتر راه آهن سازی در کنار دریای خزر خواهیم داشت و در مجموع طول این راه آهن حدود 600 تا 700 کیلومتر خواهد بود که احتمالا حدود یک میلیارد دلار برای احداث آن هزینه خواهد شد.
به گفته رحمتی ، همچنین در جلسات استانی دولت تصویب شده که راه آهنی را از مشهد به گرگان وصل کنیم که این کار نیز هرچه سریع تر باید اجرایی شود. گرگان تا قائمشهر راه آهن داریم ، از قائم شهر هم باید مطالعه بشود تا حاشیه دریای خزر در شمال کشور برود و در آنجا به راه آهن بسیار مهم در حال احداث قزوین رشت آستارا وصل شود.وی ادامه داد: با این کار، دورتادور دریای خرز راه آهن احداث می شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها