«جام‌جم» جزئیات سفر استانی رئیس‌جمهور را بررسی می‌کند

قطار توسعه در زنجان

دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور به ایستگاه زنجان رسید. پیش از این رئیس‌جمهور در آبان سال۱۴۰۰ به این استان رفته بود و دستوراتی درباره توسعه صنعتی و کشاورزی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۳۹۶۱۳
 
در این سفر بسیاری از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور همراه سیدابراهیم رئیسی بودند و افتتاح بخش‌های مختلف را انجام دادند، البته رئیس‌جمهور قرار بود یک روز زودتر راهی این استان شود اما به‌دلیل حضور در استان کرمان و دیدار با خانواده شهدا به تعویق افتاد. جزئیات پروژه‌های افتتاح شده در استان زنجان در ادامه گزارش آمده‌است. 

سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در جمع مردم زنجان تصریح کرد: در دور اول سفر با توجه به نیازهای استان مصوباتی داشتیم که در دور دوم سفر روند اجرایی و درصد پیشرفت آنها را پیگیری خواهیم کرد. وی افزود: موضوع مسکن در استان زنجان به‌خوبی پیگیری شده‌است و بخشی از مصوبات دور اول در این زمینه نیز به نتیجه رسیده‌است و این مسکن‌ها به مردم واگذار خواهد شد. رئیسی یادآور شد: روند راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان به‌خوبی انجام شده‌است و اکنون شاهد کاهش آمار بیکاری در استان هستیم. در این سفر ۱۰۹۵پروژه و ۵۸۵۷ واحد مسکونی به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
     
واگذاری زمین
مهرداد بذرپاش در جریان دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم به استان زنجان، در حاشیه بازدید از پروژه مسکن کوی زنگان، گفت: خوشبختانه همه اراضی مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در شهر زنجان تأمین شده‌است. وی افزود: در همین راستا یک زمین ۱۰۰۰هکتاری در غرب زنجان تأمین شده‌است.
وی با اشاره به این‌که بنا داریم در چند شهرستان استان زنجان با اقدام به استفاده از شهرک‌های منفصل یا زمین روستایی، نیاز شهرستان‌ها را در این زمینه تأمین کنیم، گفت: خوشبختانه همه این موارد حاکی است که کشور پس از هشت سال رکود در این عرصه، دوباره به تولید مسکن بازگشته است.
این مسئول با تاکید بر این‌که اتمام پروژه‌ها و تحویل آن در اسرع‌وقت یکی از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم در حوزه مسکن تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: آمار حاکی است که ۶۰درصد پروژه‌ها در استان زنجان پیشرفت کرده و در فازهای مختلف تا دهه فجر، پایان امسال و سال آینده تحویل مردم می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه، از تحویل ۷۰۰ قطعه زمین در راستای طرح جوانی جمعیت به متقاضیان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این روند ادامه داشته باشد. دولت عزم خود را برای ساخت یک میلیون و ۹۳۵ هزار واحد مسکونی جزم کرده‌است. این تعداد واحد مسکونی قرار است در قالب‌های مختلف از جمله حمایتی، روستایی، بافت فرسوده و نیز زمین‌های روستایی احداث شود.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه، هدف‌گذاری دولت در دو سال گذشته برای ساخت مسکن را ۲۷هزار واحد در استان زنجان اعلام کرد و گفت: درهمین راستا عملیات ساخت ۲۰هزارواحدمسکونی آغازشده و امروز نیزشاهد برگزاری آیین بهره‌برداری از ۷۱۸۳ واحد مسکونی در زنجان بودیم. همچنین بقیه واحدهای آماده افتتاح شامل بهره‌برداری از ۱۲۱۳واحد مسکونی خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن، ۷۷۰واحد مسکونی نوسازی شده بافت فرسوده در بازآفرینی شهری و ۴۰۰۰ مسکن روستایی در استان زنجان به متقاضیان تحویل داده شد.
     
توسعه کاغذسازی زنجان
عباس علی‌آبادی، وزیر صمت از شرکت کاغذسازی واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان بازدید کرد. گفتنی است، این شرکت جزو واحدهای بزرگ صنعت بازیافت و تولید انواع ورق‌های کارتن بسته‌بندی در کشور بوده و در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تن تولید داشته و حدود ۱۳۰۰نفر درآن مشغول به کارهستند. به‌گفته مسئولان این شرکت، با تکمیل طرح توسعه این مجموعه، تولید آن تا سه برابر افزایش یافته و ظرفیت اشتغال‌زایی برای ۱۰۰۰نفردیگر فراهم خواهد شد. خط تمام ایرانی تولید کبالت از پسماند روی هم به بهره‌برداری رسید. با راه‌اندازی این واحد تولیدی در شهرستان ایجرود که با حضور عباس علی‌آبادی محقق شد، ۱۰۰۰تن محصول ورق کبالت در استان تولید می‌شود. فعالیت این مجموعه برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌است. اجرای این طرح باحمایت وزارت صمت وصندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری محقق شده‌است.
     
توسعه ریلی
روند اجرایی پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین نیز یکی دیگر از پروژه‌های مورد بررسی مسئولان دولت بود. آن‌طور که پیش‌بینی شده پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین نیاز به تأمین اعتبار ۱۰۰۰میلیارد تومانی برای تکمیل دارد. این پروژه تاکنون۸۶‌درصدپیشرفت فیزیکی رسیده وبه‌عنوان یکی ازخطوط اصلی ریلی درکشور قلمداد می‌شود. مسئولان دولت می‌گویند یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی تکمیل خطوط ریلی شرقی ــ غربی است و پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین نیز با همین هدف در دست احداث قرار دارد. با توجه به این‌که محور ریلی زنجان به قزوین پرتردد است، دو خطه کردن این محور می‌تواند بخش اعظمی از نیاز شبکه ریلی کشور را در این حوزه مرتفع کند. قرار است خط دوم راه‌آهن زنجان به قزوین در دهه فجر سال آینده وارد مدار شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها