در مورد توری مش مسی چه می‌دانید؟

توری مش مسی یکی از انواع توری مش است که به دلیل خاصیت‌های منحصر به فرد مس، در صنایع مختلف کاربرد‌های گوناگونی دارد.
کد خبر: ۱۴۱۷۲۱۲

توری مش مسی یکی از انواع توری مش است که به دلیل خاصیت‌های منحصر به فرد مس، در صنایع مختلف کاربرد‌های گوناگونی دارد.

توری مش مسی یکی از توری‌های پرکاربرد برای فیلتر کردن و غربالگری در صنایع مختلف است. دلیل استفاده از توری مش برای غربالگری و فیلتر انواع مایعات و گازها، قیمت توری مش و خواص این فلز است. در این نوشتار به ارائه ویژگی‌های توری مش مسی پرداخته ایم.

توری مش در جنس‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود، اما بیشترین استفاده توری مش به جنس فلزی مانند فولاد ضد زنگ، فولاد کربنی، آلومینیوم و مس مربوط است. با ما همراه باشید.

در مورد توری مش مسی چه می‌دانید؟

توری مش مسی چیست؟

مش سیم مسی یک مش با خلوص بالا است که محتوای آن مس بوده است. توری مش به راحتی برش، شکل دهی شده و نصب می‌شود. مش مسی را می‌توان برای مسدود کردن سوراخ و شکاف‌ها در هر شکل و اندازه‌ای استفاده کرد.

مس نام یک عنصر جدول تناوبی با نماد شیمایی cu برگرفته از واژه لاتین cuprum است. مس به دلیل اینکه دوام و پایداری خوبی در برابر خوردگی، خمش و خزش دارد، در صنایع مختلف کاربرد‌های گوناگونی دارد. فلز مس از زمان‌های گذشته تا به امروز از پرکاربردترین‌ها به حساب می‌آید. امروزه نیز این فلز از اهمیت و جایگاه خاصی بین سایر فلزات برخوردار است.

مش شبیه به یک توری یا یک شبکه است که دارای رشته‌های متصل به هم است. توری مش نوعی محصول مفتولی بوده که با میلگرد‌های ساده یا آجدار تولید می‌شود. به عبارتی میلگرد‌ها با همدیگر زاویه ۹۰ درجه تشکیل می‌دهند و محل اتصال این میلگرد‌ها به همدیگر جوش داده می‌شود. بین میلگرد‌ها یک فواصل خالی ایجاد می‌شود که به آن چشمه می‌گویند. چشمه‌های توری مش به اشکال مربع، لوزی و .. وجود دارد. توری مش به صورت گسترده در صنایع مختلف مانند ساختمان سازی، راه و جاده سازی، محافظ باغ، دکوراتیو، فیلتر و غربالگری در کارخانه‌های مختلف و. استفاده می‌شود.

توری مش با مفتول‌های مختلفی ساخته می‌شود که برخی از این مفتول‌ها بسیار رایج‌تر هستند. برای مثال توری مش مسی یکی از انواع توری مش است که برای ساخت آن از فلز مس بهره گرفته شده است.

ویژگی‌های توری مش مسی

ویژگی‌های مختلف مس در زیر ارائه شده است:

مقاومت در برابر زنگ زدگی

مش سیم مسی به طور گسترده در شبکه‌های محافظ استفاده می‌شود، با توجه به اینکه سطح مس به راحتی اکسیده می‌شود، در نتیجه یک لایه متراکم اکسید روی آن قرار می‌گیرد، در نتیجه سبب می‌شود تا مقاومت مش مسی به طور موثر در برابر زنگ زدگی افزایش پیدا کند. از این رو از مش مسی می‌توان برای فیلتر کردن گاز‌های خورنده و مایعات استفاده کرد. به صورت کلی مس مقاومت بالایی در برابر خوردگی و طیف وسیعی از محیط‌ها دارد.

شکل پذیری خوب

با توجه به اینکه مس، چکش خوار و نرم است، شکل پذیری خوبی دارد و به راحتی می‌توان آن را به اشکال مختلف استفاده کرد. به صورت کلی مس استحکام بالایی در شکل پذیری دارد.

در مورد توری مش مسی چه می‌دانید؟

استحکام بالا

مس سنگین‌تر از آهن است. با کاهش دما، استحکام مس افزایش پیدا می‌کند و حتر در شرایط بسیار سرد نیز شکل پذیری خود را حفظ می‌کند.

رسانایی گرمایی و الکتریکی

مس بعد از نقره، بالاترین رسانای الکتریکی دارد. نرمی مس تا حدی رسانای الکتریکی و در نتیجه رسانایی گرمایی بالای آن را توضیح می‌دهد.

غیرمغناطیسی

با توجه به اینکه آلیاژ‌های مس، غیر مغناطیسی بوده، در نتیجه جرقه زا نیستند و تکه‌ها یا ذرات آن در هوا نمی‌سوزند. توجه داشته باشید که همین ویژگی غیرمفناطیسی بودن مش مسی سبب می‌شود تا در دما‌های بالا قابل استفاده باشد.

قابل بازیافت

از ویژگی‌های بسیار مهم مش مسی این است که، چون مس قابل بازیافت است از این رو بدون افت کیفیت می‌توان آن را دوباره وارد چرخه تولید کرد.

مقاوم در برابر اسید و قلیا

مس به دلیل اینکه در برابر اسید و قلیا، مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد، در صنایعی که با مواد اسیدی و قلیایی سروکار دارند برای غربالگری و فیلتر کردن به وفور استفاده می‌شود.

کاربرد‌های مش مس

مش مسی یک راه برای مسدود کردن سوراخ‌های شکاف‌ها در اطراف خانه یا ساختمان دارای است. با توجه به اینکه مش مسی هرگز زنگ نمی‌زند و روی آجر یا چوب لکه باقی نمی‌گذارد در نتیجه یک انتخاب عالی است. در نظر داشته باشید که عمر مس بسیار بالا است و یک منبع تجدید پذیر است که بدون از دست دادن خواص می‌توان بار‌ها ان را بازیافت کرد.

مش سیم مسی برای کاربری‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال مش مسی برای انواع فیلتر مایع و گازی از ذرات، نیرو، گل رس و ظروف چینی و ... استفاده می‌شود. با توجه به اینکه روی مش سیم مسی اکسید می‌شود، می‌توان بدون زنگ زدگی از آن برای فیلتر کردن مایعات و گاز‌های خورنده استفاده کرد.

مش مس به صورت گسترده در صنایعی مانند نفت، پتروشیمی، متالوژی، ماشین سازی و صنایع خودرو، حفاظت از محیط زیست برای تقطیر، جذب، تبخیر و فیلتر، صنایع هوانوردی، صنایع الکتروشیمایی و ... استفاده می‌شود.

در مورد توری مش مسی چه می‌دانید؟

نحوه استفاده از توری مش مسی

توری مس مشی از مس با کیفیت و درجه یک و خالص تهیه شده است. توری مش مسی بین دیگ بخار و کندانسور و داخل فیلتر شیشه‌ای ریجنت باتل قرار می‌گیرد که در زمان کار با دستگاه تقطیر باعث حذف املاح و ناخالصی و مواد سنگین خروجی از دیگ بخار و نیز کاهش سولفور شود و در نتیجه رنگ و بوی خروجی تقطیر از دیگ بخار اصلاح و تصفیه می‌شود. با اعمال فیلتر توسط توری مش، کیفیت تقطیر بهتر شده و پس از ورود به کندانسور تا حد زیادی از ورود املاح اضافی جلوگیری می‌کند.

با توجه به اینکه توری مش مسی قابل شستشو و چربی زدایی است، در نتیجه می‌توان به راحتی این اقدام را انجام داد.

قیمت توری مش مسی

توری مش مسی براساس ابعاد و وزن نهایی توری قیمت گذاری می‌شود. توجه داشته باشید که اگر توری مش مسی از مس خالص تشکیل شده باشد یا اینکه اگر آلیاژ‌های دیگر نیز در ساخت این توری به کار رفته باشند، قیمت‌های متفاوتی دارد. از طرف دیگر توجه داشته باشید که به دلیل تورم، قیمت توری مش متغیر است.

کلام آخر

توری مش مسی به گونه‌ای ساخته می‌شود که می‌توان از در کاربرد‌های مختلفی مانند توری فیلتر، توری پنجره، توری غربالگری استفاده کرد. توری مش مسی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و حرارت و همچنین به دلیل شکل پذیری و چکش خواری که دارد برای صنایع نفت و گازی به وفور استفاده یم شود.

سوالات متداول

۱. توری مش مس چیست؟

توری مش جوشی مسی یکی از انواع توری‌های فلزی است که معمولا در صنایع پتروشیمی و نفت وگاز برای غربالگری گاز‌ها و مایعات استفاده می‌شود.

۲. کاربرد‌های توری مش جوشی مسی چیست؟

توری مش مسی به دلیل اینکه خاصیت چکش خواری دارد به هر شکلی در می‌آید و به راحتی می‌توان از آن برای دستگاه‌های تصفیه در صنایع مختلف استفاده کرد. از دیگر خاصیت‌های توری مش مسی این است که در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و در نتیجه در برابر مواد اسیدی و قلیایی بسیار بادوام است.

۳. توری مش مسی به چه شکل است؟

توری مش مسی مانند سایر توری‌های مش است. با توجه به اینکه توری مش مسی از به هم بافته شدن میلگرد‌های عمودی و افقی روی هم تشکیل می‌شود در نتیجه فضای خالی بین این میلگرد‌ها ایجاد می‌شود که به این فضاها، چشمه می‌گویند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها