آیت الله حسینی همدانی گفت: برخی سودجویان با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت ویلا به دنبال تخریب داشته‌های کشاورزی هستند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: برخی سودجویان با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت ویلا به دنبال تخریب داشته‌های کشاورزی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۰۹

به گزارش جام جم البرز؛امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه کرج، گفت: اقتدار غذایی را یکی از موضوعات مهم هر کشوری دانست و افزود: امنیت غذایی کشور بسیار مهم و حیاتی بوده و با توجه به ظرفیت بالای کشاورزی در کشور و منطقه نباید دغدغه تولید و تامین غذا را داشته باشیم.

آیت الله حسینی همدانی افزود: هر چند مسئولان دیوارکشی ها و ویلا سازی های صورت گرفته را تخریب می کنند اما تخریب راه چاره نیست و باید پیشگیری در دستور کار باشد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه کسی منکر مشکلات اقتصادی جامعه نیست و باید واقع بین بود، افزود: تجملات و سخت گیری های بی مورد در ازدواج همانند مهریه های سنگین، جهیزیه های تجملاتی و مراسم های پرهزینه اگر کنار گذاشته شود و به چشم منکر دیده شود بخش عمده ای از مشکلات جوانان در شرف ازدواج حل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه جامعه پویا از خانواده پویا شکل می گیرد افزود: دشمنان همواره با تغییر سبک زندگی جامعه به دنبال هویت زدایی از جوانان این انقلاب هستند و بالا رفتن سن ازدواج و بی رغبتی به تشکیل خانواده یکی از مصادیق این هویت زدایی است و باید مسئولان نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه کرج با تبریک هفته جهاد کشاورزی گفت: در الگوی کشت باید بازنگری اساسی شود تا کشاورز دغدغه ای برای فروش محصول خود نداشته باشد و بداند که محصول تولیدی به راحتی به فروش خواهد رسید که این دغدغه  با بازار سنجی مناسب مسئولان کشاورزی، برقراری صنایع تبدیلی، جلوگیری از خام فروشی و تغییر روش های آبیاری به سمت آبیاری نوین برطرف می شود.

آیت الله حسینی همدانی اسراف در مصرف آب را یکی از منکرات این روزها عنوان کرد و گفت: کشور و استان البرز با کمبود شدید آب رو به رو است و فرونشست های زمین نمونه های بارز این موضوع است و در صورتیکه درست مصرف کردن آب راجدی بگیریم می توانیم  ثبات اقتصادی و اجتماعی برای کشور ایجاد کنیم.

او  در پایان از تلاش های مسئولان استان در پاکسازی جاده چالوس و تامین آب آشامیدنی سد کرج تقدیر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها