وزیر ارتباطات می‌گوید متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است و اعضای آن در حال حاضر در حال کار بر روی سند توسعه هوش مصنوعی هستند.
وزیر ارتباطات می‌گوید متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است و اعضای آن در حال حاضر در حال کار بر روی سند توسعه هوش مصنوعی هستند.
کد خبر: ۱۴۱۱۴۸۹

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.
وی با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین امور در محیط زیست در دنیا هوشمندشدن و الکترونیک‌شدن خدمات است که منجر به کاهش سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری می‌شود، گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته راه‌اندازی شد و بیش از ۹۵درصد دستگاه‌ها متصل هستند و ۵۰درصد خدماتشان را از این طریق ارائه می‌دهند. به گفته وزیر ارتباطات، امسال هدف‌گذاری این است که ۱۰۰درصد خدمات از این طریق ارائه و ۲۰درصد خدمات دولت هم هوشمند شود. او گفته این قطعا غیر از مزایایی مثل حذف امضای طلایی و حفظ کرامت مردم، کاهش سفرهای غیرضروری مردم را در بر دارد.
وی همچنین اظهار کرد: متولی ایجاد قوانین در زمینه هوش مصنوعی، شورای عالی فضای مجازی است که بر روی سند توسعه هوش مصنوعی در حال کار هستند. وزیر ارتباطات افزود: ما هم از یک سال و نیم قبل مرکز توسعه هوش مصنوعی را راه‌اندازی کردیم و بر اساس آن همه دستگاه‌ها ظرفیت‌هایی که هوش مصنوعی برایشان ایجاد می‌کند را احصا خواهند کرد.

وزیر ارتباطات:
در حال پیگیری برای رفع فیلتر گوگل پلی هستیم
وزیر ارتباطات: نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت و رفع فیلتر گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارتباط با رفع فیلتر گوگل پلی اظهار کرد: از کارگروه خود در حال پیگیری این موضوع هستیم. این مسدودیت در دستور کار، کارگروه تعیین مصادیق انجام شده که دبیرخانه آن در دادستانی کل کشور است. نظر تخصصی ما در وزارت ارتباطات آن است که در بحث مسدودیت گوگل پلی باید تجدید نظر شود و این موضوع را نیز دنبال خواهیم کرد.
گوگل‌پلی(Google Play) یک فروشگاه دیجیتال است که توسط شرکت گوگل ارائه می‌شود و بر روی سیستم‌عامل اندروید قرار دارد. این فروشگاه امکان دانلود و نصب برنامه‌ها، بازی‌ها، کتاب‌ها، موسیقی، فیلم‌ها و سایر محتواهای دیجیتال را برای کاربران اندروید فراهم می‌کند.

۲ قابلیت جدید تصویری در به‌روزرسانی چت بینگ
مایکروسافت افزایش سقف نوبت‌های روزانه چت و نوبت‌های هر جلسه برای سرویس هوش مصنوعی ربات چت بینگ خود را تأیید کرد. با این حال، این تنها به روز رسانی این هفته نبود.
به گفته مایکروسافت برای ویژگی Bing Image Creator در Bing Chat نیز بهبودهایی ایجاد شده است. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ماه مارس، ادغام کامل Bing Image Creator با Bing Chat را اعلام کردیم و ابتدا در حالت Creative ارائه شد. از این هفته در Bing Image Creator می‌توان از حالت‌های Precise و Balanced نیز استفاده کرد. به عنوان مثال می‌توان از آن خواست که «تصویری از یک دایناسور در حال تعقیب فضانوردان در مریخ » یا «یک پوستر برای یک فیلم هنری فرانسوی با یک گربه چند رنگ » ایجاد کند. این امر تصاویر ایجاد شده با هنر هوش مصنوعی را با سه حالت در دسترس، متنوع تر خواهد کرد. به روزرسانی کوچک دیگر ارائه شده در این هفته برای مسافران تعطیلات تابستانی مفید خواهد بود: «درخواست‌های سفر اکنون نتایج بصری بیشتری خواهند داشت.
با جست‌وجو درباره «بهترین مکان برای دیدن شکوفه‌های گیلاس در ژاپن کدام است؟» یا «مقصدهای خوب تعطیلات تابستانی در هند چیست؟»، Bing Chat به سوالات با پیوندهایی برای کسب اطلاعات بیشتر در سفر بینگ پاسخ خواهد داد. با توجه به اطلاعات موجود، مایکروسافت برنامه‌هایی برای ارائه به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر برای Bing Chat دارد و ممکن است در ماه ژوئن آنها را ارائه کند. این می‌تواند شامل افزودن پشتیبانی آزمایشی برای استفاده از Bing Chat در مرورگرهای وب غیر از Edge باشد. مایکروسافت همچنین در حال برنامه‌ریزی برای افزودن پشتیبانی بیشتر به Backend برای آماده‌سازی Bing Chat و راه‌اندازی گسترده پلاگین‌های شخص ثالث، همراه با «پیشرفت‌های بزرگ در نرخ جداسازی (مخصوصا برای نوشتن کد)» و پشتیبانی از «اندازه زمینه بزرگ‌تر» برای استفاده در حالت Balanced است.

دسترسی به هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت
مایکروسافت قصد دارد که ویژگی Copilot مبتنی بر هوش مصنوعی مایکروسافت ۳۶۵ را در ازای مبلغی پول، زودتر در اختیار ۶۰۰ نفر از مشتریان علاقه‌مند قرار دهد.
مایکروسافت در حال گسترش دسترسی پیش‌نمایش به Microsoft ۳۶۵ Copilot است، یک دستیار دیجیتال مبتنی بر GPT-۴ OpenAI که قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در سراسر برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت ۳۶۵ ارائه می‌کند. این غول فناوری همچنین ابزار جدیدی برای فهرست کردن داده‌های داخلی شرکت منتشر کرده است که به Copilot این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری درباره داده‌های شرکتی گزارش‌دهی کند. علاوه بر این، ویژگی‌های جدید Copilot برای برنامه‌هایی مانند Microsoft Whiteboard، Outlook و PowerPoint نیز اعلام شده است. Copilot همچنین به Whiteboard، برنامه مشترک بوم دیجیتال مایکروسافت ۳۶۵ اضافه می‌شود. کاربران می‌توانند Copilot را احضار کنند تا به ایجاد ایده در مورد موضوعات خاص و خلاصه کردن محتوا کمک کند. Copilot همچنین می‌تواند از Microsoft Designer، برنامه طراحی گرافیک جدید این شرکت، استفاده کند تا با تولید تصاویر بر اساس درخواست‌های ایده ایجاد شده در Whiteboard، این ایده‌ها را زنده کند.

ربات هزارپا با ویژگی حرکت در زمین‌های ناهموار
مهندسان با گرفتن نشانه‌هایی از طبیعت، یک ربات هزارپا ساخته اند که می‌تواند به راحتی از راه رفتن مستقیم به حرکت منحنی تغییر وضعیت دهد.
یکی از چالش‌های دشوار در رباتیک توانایی حرکت دادن آرام آنها در سطوح ناهموار است. محققان روش‌های مختلفی از جمله روش‌های الهام‌گرفته از طبیعت را برای انعطاف‌پذیرتر کردن حرکت ربات‌ها آزمایش کرده‌اند. محققان دانشگاه اوزاکا با موفقیت حرکت انعطاف پذیر ربات جدید را نشان دادند. شینیا آئوی، یکی از نویسندگان این مطالعه، در یک انتشار رسمی گفت: ما از توانایی برخی حشرات بسیار چابک الهام گرفتیم که به آنها اجازه می‌دهد تا بی ثباتی دینامیکی را در حرکت خود کنترل و تغییرات حرکتی سریع ایجاد کنند. هزار پاها بدن‌های کشیده و انعطاف‌پذیری دارند که از بخش‌های متعدد متصل شده به پاها تشکیل شده است. این شرایط به آنها این توانایی را می‌دهد که به راحتی در زمین‌های متنوع حرکت کنند. این هزارپای رباتیک نیز دارای شش بخش و مفاصل انعطاف پذیر است. هر بخش از دو پایه و یک موتور تشکیل شده است که امکان تنظیم انعطاف پذیری هر پا را فراهم می‌کند. این انعطاف پذیری مفاصل امکان فرآیندی که به اصطلاح دو شاخه شدن شنکش(pitchfork bifurcation) نامیده می‌شود را فراهم می‌کند. در این حالت راه رفتن مستقیم ناپایدار می‌شود. این ناپایداری به ربات اجازه می‌دهد تا به صورت منحنی راه برود و درست مانند یک هزارپا از این طرف به سمت دیگر حرکت کند. در نتیجه، ثبات و قدرت مانور بسیار بیشتری وجود دارد. محققان قصد دارند در آینده طراحی خود را در محیط‌های چالش برانگیزتر روی زمین آزمایش کنند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این ربات بی‌نظیر می‌تواند در ماموریت‌های جست‌وجو و نجات و همچنین اکتشاف سیاره کمک کند.

ماسکی که برای واقعیت مجازی رایحه تولید می‌کند!
انتقال رایحه و احساس این بار در واقعیت مجازی
محققان هنگ کنگی یک سیستم تولیدکننده بو برای محیط‌های واقعیت مجازی ابداع کرده اند که روی صورت قرار می‌گیرد و با کمک یک محرک بوهای مختلفی را ایجاد می‌کند.
تاکنون تلاش‌های متعددی برای تولید بوهای واقعی در محیط واقعیت مجازی انجام شده که بسیاری از آنها شامل دستگاه‌های پوشیدنی عجیب و خسته کننده است. در همین راستا محققان چینی یک سیستم جدیدتر ابداع کرده اند که روی پوست زیر بینی کاربر قرار می‌گیرد. نسخه اصلی تنظیمات این آزمایش شامل دو دستگاه کوچک است که با عنوان «تولید کننده بو» مشهور هستند. هر دو دستگاه‌ها روی یک ماده زیرین انعطاف پذیر و سبک قرار می‌گیرند که به طور موقت روی پوست کاربر و بالای لب او می‌چسبد.هر تولید کننده بو حاوی موم‌های پارافینی معطر و مختلفی همراه یک محرک گرمایی است. هنگامی‌ که محرک به طور بی‌سیم توسط سیستم واقعیت مجازی مرتبط فعال می‌شود، یک یا هر دو تولیدکننده گرم و در نتیجه موم اندکی آب می‌شود. به همین دلیل رایحه آن انتشار می‌یابد. هنگامی که محرک خاموش شود، موم سرد می‌شود و به حالت جامد برمی‌گردد که در آن وضعیت بوی اندکی تولید می‌کند. در نسخه پیچیده‌تر سیستم در کل ۹تولیدکننده بو که هرکدام رایحه مختلفی داشتند در یک ماسک صورت انعطاف پذیر به کار رفتند. با کمک چنین ترفندی می‌توان صدها ترکیب و در نتیجه طیف مختلفی از رایحه‌ها را ساخت. محققان تاکنون ۳۰بوی مختلف از جمله رزماری، آناناس، پن‌کیک و... را ابداع کرده اند. در آزمایش‌ها ۱۱ داوطلب به طور دقیق بوهای تولیدی توسط سیستم را با متوسط نرخ موفقیت ۹۳ درصد شناسایی کردند.
یاو شینگ از دانشگاه هنگ کنگ و مولف ارشد پژوهش دراین باره می‌گوید: این سیستم جدید جایگزینی برای کاربران است تا بتوانند بو را در محیط مجازی شناسایی کنند. واکنش سریع به آزادسازی بوها، تراکم یکپارچه‌سازی تولید کننده بوی زیاد و دو طرح گجت پوشیدنی نشان دهنده پتانسیل این سیستم برای کاربردهای مختلف از حوزه سرگرمی و آموزش گرفته تا خدمات درمانی و رابط ماشین و انسان است. این تحقیق اخیرا در ژورنال «نیچر کامونیکیشنز» منتشر شده است.

خودروی برقی بعدی آکورا ZDX ۲۰۲۴ از هوندا
تلفیق خودروی برقی هوندا با اندروید
هوندا اعلام کرده است که علاوه بر خودروی برقی آکورد ۲۰۲۴، خودروی آکورا ZDX نیز همراه با نسخه‌های بومی برنامه‌های محبوب اندروید گوگل مانند Maps، Assistant و Play عرضه خواهد شد.
خودروی برقی بعدی آکورا ZDX ۲۰۲۴ از هوندا، با ادغام گوگل بومی و قابلیت بروزرسانی‌های نرم‌افزاری هوایی (OTA) رونمایی می‌شود. این خودرو، اولین خودروی الکتریکی آکورا است که از برنامه‌های اندرویدی بومی نیز بهره می‌برد.هوندا در آینده از شاسی بلند خود، از جمله مدل تریم ZDX، برای استفاده از برنامه‌هایی مانند Google Assistant و Google Maps و سایر برنامه‌های موجود در Google Play استفاده خواهد کرد. گوگل به طور بومی در تمام سطوح استاندارد شاسی بلند تریم ZDX ادغام خواهد شد.
امکانات گوگل برای خودروهای پشتیبانی‌شده، به‌طور مستقیم در خودروها ادغام می‌شوند که متفاوت از Android Auto است و صرفا اطلاعات گوشی را روی صفحه اطلاعات خودرو پخش می‌کند. سیستم عامل Android Automotive همچنین متفاوت است، زیرا اندروید به‌طور کامل سیستم عامل را کنترل می‌کند.بنابراین، گوگل در داخل خودرو تجربه‌ای متفاوت را ارائه می‌دهد. شرکت هوندا اعلام کرده است که Google Maps در نسخه پیشرفته خود به رانندگان آکورا ZDX قابلیت برنامه‌ریزی مسیر بهینه برای شارژ مجدد و یافتن ایستگاه‌های شارژ در طول مسیر را ارائه می‌دهد.

پوست الکترونیکی خود ترمیم‌ شونده برای ربات‌‌ها اختراع شد
پژوهشگران و دانشمندان پوست الکترونیکی خود ترمیم‌ شونده را اختراع کردند که شبیه پوست واقعی است و به ربات‌‌ها اجازه می‌دهد تا احساسی مانند انسان داشته باشند.
ژنان بائو، پروفسور دانشگاه استنفورد و تیمش یک پوست الکترونیکی خود ترمیم‌ شونده و چندلایه اختراع کرده‌اند که می‌تواند خود را ارزیابی کند و در صورت آسیب دیدگی با یکدیگر هم تراز شود. این پوست می‌تواند در حین بهبودی، عملکرد خود را حفظ کند و شباهت بسیاری به پوست واقعی داشته باشد.
کریستوفر بی کوپر دانشجوی دکترای استنفورد و یکی از نویسندگان این مقاله به فاکس نیوز گفت: ما به چیزی دست یافتیم که معتقدیم اولین نمایش از یک حسگر غشای نازک چند لایه است که به طور خودکار در طول بهبودی مجددا تنظیم می‌شود.این گامی حیاتی در جهت تقلید از پوست انسان است که دارای لایه‌های متعددی است که همگی به درستی در طول فرآیند بهبود بازسازی می‌شوند.مواد جدید می‌توانند تغییرات حرارتی، مکانیکی یا الکتریکی اطراف خود را حس کنند و حتی فشار را تشخیص دهند. آنها حتی می‌توانند به طور مستقل خود را درمان کنند.

همراهی خلاقانه اپل با ناشنوایان در SignChat
شرکت اپل به تازگی یک برند تجاری به نام SignChat را برای ارائه خدمات زبان اشاره و تسهیل دسترسی ناشنوایان و کم شنوایان ثبت کرده است.این خدمت در حال حاضر فقط در آلمان در دسترس است، اما در آینده برنامه ‌ریزی شده است که به مناطق دیگر نیز گسترش یابد. اپل تاریخچه طولانی در ارائه پشتیبانی از این ویژگی‌ها در محصولات و خدمات خود دارد. قبلا این شرکت ویژگی‌هایی همچون زیرنویس بسته، صدای راهنما و لمس کمکی را راه‌اندازی کرده است. همه این اقدامات باعث می‌شوند که محصولات این شرکت برای افراد دارای معلولیت دسترسی آسان‌تری داشته باشند. SignChat نیز آخرین ویژگی افزوده شده به دستگاه‌های اپل برای افراد درگیر با مشکلات شنوایی است. ثبت جدید اپل برای SignChat، یک گام بزرگ به سمت ارائه دسترسی بهتر به خدمات و منابع زبان اشاره است. این سرویس قرار است ویژگی‌های متنوعی را فراهم کند تا به افراد ناشنوا یا کم شنوا کمک کند تا به راحتی و بهتر چت کنند.

به دلیل زیر پا گذاشتن حریم خصوصی کودکان؛
مایکروسافت ۲۰میلیون دلار جریمه شد
مایکروسافت با پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه برای رسیدگی به اتهامات کمیسیون تجارت فدرال مبنی بر جمع آوری و نگهداری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان بدون رضایت والدین موافقت کرد.
کمیسیون تجارت فدرال(FTC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که مایکروسافت با جمع آوری اطلاعات سلامت و بیومتریک، آواتار‌ها و سایر داده‌های شخصی کاربران ایکس باکس، از جمله افراد زیر ۱۳سال، به طور کامل از قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) پیروی نکرده است. دستور FTC همچنین مایکروسافت را ملزم می‌کند تا علاوه بر پرداخت ۲۰میلیون دلاری اقداماتی را برای تقویت حفاظت از حریم خصوصی برای کاربران کودک سیستم ایکس‌باکس (Xbox) انجام دهد.
ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف‌کننده FTC در بیانیه‌ای گفت: «دستور پیشنهادی ما محافظت از حریم خصوصی فرزندان در ایکس‌باکس را برای والدین آسان‌تر کرده و اطلاعاتی را که مایکروسافت می‌تواند درباره کودکان جمع‌آوری و نگهداری کند، محدود می‌نماید».

سرکشی هوش مصنوعی!
یک گزارش خبری مدعی است نیروی هوایی آمریکا شبیه سازی را اجرا کرده که در آن یک پهپاد کنترل شده با هوش مصنوعی سرکشی کرده و اپراتور خود را به این دلیل کشته که از انجام ماموریتش جلوگیری کرده است.
نیروی هوایی ایالات متحده انجام هرگونه شبیه سازی را رد کرده و منبع اصلی داستان می‌گوید که او اشتباه کرده است.این داستان از وب‌سایت انجمن سلطنتی هوانوردی در بخش مروری بر جلسات «قابلیت‌های هوایی و فضایی رزمی آینده» نشات می‌گیرد که هفته گذشته در لندن برگزار شد. در بخشی از آن سرهنگ همیلتون، رئیس تست و عملیات هوش مصنوعی USAF را بازگو می‌کند که در مورد یک آزمایش شبیه‌سازی شده صحبت کرد که در آن یک پهپاد مجهز به هوش مصنوعی وظیفه شناسایی و انهدام سایت‌های موشک زمین به هوا را برعهده داشت و تصمیمات ممنوعه اپراتور انسانی خود را به عنوان مانعی برای رسیدن به هدفش فرض کرد. انجمن سلطنتی هوانوردی به نقل از همیلتون می‌گوید: ما آن را در شبیه سازی برای شناسایی و هدف قرار دادن یک تهدید SAM آموزش می‌دادیم. و سپس اپراتور گفت بله، این تهدید را از بین ببرید. سیستم شروع به درک ماموریت و شناسایی تهدید کرد. سپس اپراتور انسانی به سیستم گفت که آن تهدید را از بین نبرد، اما با پایان ماموریت باید به امتیازات خود برسد. پس چه کرد؟ سیستم اپراتور را کشت. اپراتور را کشت زیرا آن شخص از رسیدن به هدفش جلوگیری می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها